ေႏြသစ္ဦး
သူ႔ကို ၁၈၅၃- ခုႏွစ္တြင္ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ သူ ေသဆံုးခ်ိန္တြင္ ၃၇- ႏွစ္သာ ရွိေသးသည္။ ၁၈၉၀- ခု။
ဒတ္ခ်္ လူမ်ဳိး၊ ပ႐ိုတက္စတင့္ ဘာသာ၀င္ မိဘမ်ားမွ သူ႔ကို ေမြးဖြားခဲ့သည္။ သူ႔အေဖသည္ သင္းအုပ္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးတပါးျဖစ္သည္။ ညီအကို ေမာင္ႏွမထဲတြင္ အႀကီးဆံုးသားလည္း ျဖစ္သည္။
လန္ဒန္႐ွိ သူ႔ဦးေလးျဖစ္သူ ပိုင္ဆိုင္သည့္ ပန္းခ်ီအေရာင္းဆိုင္တြင္ အေရာင္းစာေရး ၀င္လုပ္သည္။ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ေရာင္းခ်ရာတြင္ အဆင္မေျပခဲ့။ အေရာင္းသမားေကာင္း တေယာက္ မျဖစ္ခဲ့။ ပန္းခ်ီကား ၀ယ္ရန္လာသူ လူကုန္ထံမ်ားအား ပန္းခ်ီကားေကာင္းမ်ား ကို မခံစားတတ္ေၾကာင္းကို အားမနာတန္းေျပာသည္။ သူငွားေနေသာ အိမ္ပိုင္ရွင္၏ သမီး ျဖစ္သူ အာဆူလာအေပၚ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးခဲ့သည္။ အာဆူလာက သူ႔ကို မခ်စ္။ သူက လက္ဆြဲၿပီး စကားေျပာေသာအခါ အာဆူလာက ေဆာင့္႐ုန္းကာ ….
“ေခါင္းနီ အ႐ူး”
“ရွင္ ထြက္သြား … သြား မေနနဲ႔”
သူ႔မိဘမ်ားရွိရာ ေဟာ္လန္ ေက်းလက္သို႔ အသည္းကြဲသူ အျဖစ္ျပန္သြားခဲ့ရသည္။
သူ၏ ဦးေလး ေရတပ္မေတာ္မွ ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ဂ်ဳိဟန္နက္စ္ ဗင္ဂိုးရွိရာ နယ္သာလန္ႏိုင္ငံ ၿမိဳ႕ေတာ္ အမ္စတာဒမ္သို႔ေရာက္သြားသည္။ ဦးေလးျဖစ္သူက သူ႔ကို လက္တင္ႏွင့္ ဂရိဘာသာ သင္ၾကားရန္ မင္းဒက္စ္ ဒါေကာ့စတာ ဆိုသည့္ ဆရာထံတြင္ အပ္ႏွံေပးခဲ့သည္။ ဆရာက သူ႔ကို ပန္းခ်ီကားမ်ားႏွင့္လည္း မိတ္ဆက္ေပးခဲ့သည္။ သူသည္ တေန႔လ်င္ နာရီ (၂၀) မွ် စာက်က္သည္။ ဆရာမင္းဒက္စ္က သူ႔ကုိ ဒတ္ခ်္ပန္းခ်ီ ဆရာႀကီး ရမ္းဘရန္႔စ္ အေၾကာင္းကို မိတ္ဆက္ေပးသည္။ ပန္းခ်ီကားေရာင္းသူႏွင့္ ပန္းခ်ီ အႏုပညာဆရာကို ခြဲျခားျပေပးခဲ့သည္။
“လူတိုင္းမွာ ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္မႈ တခုဟာ ရွိတယ္။ ဒါဟာ လူ႔အက်င့္ စာရိတၱရဲ႕ ဂုဏ္၊ အရည္အေသြးပဲ။ တကယ္လို႔ လူဟာ အဲဒါကို သိျမင္နားလည္မယ္ဆိုရင္ သူဘာပဲ လုပ္လုပ္ သူ႔အလုပ္ရဲ႕ အဆံုးသတ္ဟာ ေကာင္းမွာပဲ”
သူ႔ဆရာ၏ စကားကို မမွိတ္မသုန္ နားေထာင္ေနခဲ့သည္။ ထိုအတိုင္းလည္း သူ႔ဘ၀ကို က်င့္ႀကံေနထိုင္သြားခဲ့သည္။ သူကား လူသာ ေသသြားခဲ့ေသာ္လည္း နာမည္ မေသခဲ့သည့္ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဗင္းဆင့္ ဗင္ဂိုး ….. ျဖစ္သည္။
ဗင္းဆင့္သည္ ဘယ္ဂ်ီယံအမ်ဳိးသားမ်ား၏ အီဗန္ဂ်ယ္လစ္ ဓမၼဆရာမ်ား စည္း႐ံုးေရး ေကာ္မီတီတြင္ ၃- လသင္တန္းတက္ခဲ့သည္။ သင္တန္းၿပီးေသာအခါ ဓမၼဆရာ အျဖစ္ႏွင့္ ဘယ္ဂ်ီယံေတာင္ပိုင္းရွိ ဘိုးရင္းနိတ္ ေက်ာက္မီးေသြးတြင္းသို႔ သြားေရာက္ကာ မိုင္းအလုပ္သမားမ်ားကို ဘုရားသခင္ႏွင့္ေတြ႕ဆံုေပးခဲ့သည္။
ဘိုးရင္းနိတ္တြင္ ကေလးမိုင္းအလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုခဲ့ရသည္။ သူ႔မွာရွိသမွ် အ၀တ္အစားမ်ားကို ႏြမ္းပါးလြန္းလွသည့္ မိုင္းအလုပ္သမားမ်ားကို ေ၀ငွေပးခဲ့သည္။ ေျမေအာက္ ေက်ာက္မီးေသြးမိုင္း အလုပ္သမားမ်ား၏ ဘ၀ကို အရင္းခံက်က် စာနာေနထိုင္ခဲ့သည္။ ေျမေအာက္မိုင္းထဲသို႔ ဆင္းသည္။ အလုပ္သမားမ်ား၏ ေန႔လည္စာ သည္ ေကာ္ဖီၾကမ္းတခြက္၊ ေက်ာက္မီးေသြးမႈံ႔မ်ား ေပက်ံေနေသာ ေပါင္မုန္႔ၾကမ္း တလွ်က္ သာ။ တေန႔ မိုင္းတြင္း ေပါက္ကြဲမႈျဖစ္သည္။ သူခ်စ္ရေသာ မိုင္းအလုပ္သမား အခ်ဳိ႕ ေသဆံုးၾကရသည္။
သူ႔ ဓမၼအသင္းမွ လူႀကီးမ်ား ေရာက္လာသည္။ လူ႐ုပ္ပင္မေပၚေတာ့ေသာ ဗင္ဂိုးကို ေတြ႕ေတာ့ စိတ္ပ်က္ေခ်ာက္ခ်ားသြားၾကသည္။ ဗင္ဂိုးကို ဘုရားသခင္အား အၾကည္ညိဳ ပ်က္ေအာင္လုပ္သည္ဆိုကာ တရားေဟာခြင့္ကို ႐ုတ္သိမ္းလိုက္သည္။ ထိုမွစ၍ ဗင္ဂိုး ပန္းခ်ီကို စဆြဲေတာ့သည္။ သူ႔ညီ သီအိုဗင္ဂိုးက ေဆးေတြ၊ စာရြက္ေတြ ပို႔ေပးသည္။ ပန္းခ်ီ ကို ထမင္းမစား၊ ဟင္းမစား ဆြဲေတာ့သည္။ သူဆြဲသည့္ ဇာတ္ေကာင္မ်ားမွာ မိုင္းအလုပ္သမားမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ တေန႔ သီအိုေရာက္လာသည္။ ဖ်ားေနေသာ၊ လူ႐ုပ္ မေပၚေတာ့ေသာ သူ႔အကိုကို ေတြ႕ေတာ့ငိုသည္။ ၿပီး အစားေကာင္းေကာင္း ခ်က္ေကၽြးကာ သူ႔ကို ျပန္ေခၚသြားေတာ့သည္။
ပါရီေရာက္ေတာ့ ေဂၚဂင္ႏွင့္ေတြ႕သည္။ ဆူးထရက္ႏွင့္ ေတြ႔သည္။ ေစးဇန္းႏွင့္ ေတြ႔သည္။ ပန္းခ်ီေဆးေရာင္းသူ ပီရီတန္ဂိုင္းႏွင့္ေတြ႕သည္။ ပန္းခ်ီတြင္ ေခတ္သစ္တခုကို ထူေထာင္ေနသည့္ ေတာ္လွန္ပန္းခ်ီဆရာ လူငယ္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ သူတို႔အားလံုးက ဗင္ဂိုးကို ခ်စ္သည္။ ဗင္ဂိုး ယံုၾကည္သည့္ အယူအဆမွာ “ လူဟာ သူစြမ္းသမွ်လုပ္ၿပီး လိုအပ္သမွ် ယူ” ျဖစ္သည္။
ပါရီကို မေရာက္မီ သူ႔မိဘမ်ားရွိရာ အက္တင္သို႔သြားသည္။ သူဆြဲထားေသာ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို သူ႔မိဘမ်ားက မႀကိဳက္။ မခံစားတတ္။ ဗင္ဂိုးကေတာ့ ပန္းခ်ီကားေတြ သာ ဆက္ဆြဲေနသည္။ ေနာက္ေတာ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ ေဟ့ဂ္ သို႔ ေရာက္ရွိသြားသည္။ ေဟ့ဂ္မွ တဆင့္ ႏ်ဴနင္ သုိ႔ေရာက္သြားျပန္သည္။ ေရာက္ရာအရပ္တိုင္းတြင္ ပန္းခ်ီကိုသာ ဆြဲေနခဲ့ သည္။ ႏ်ဳနင္မွသည္ ပါရီသို႔ …
ဗင္ဂိုးသည္ အခ်စ္ေရးတြင္ ကံဆိုးသူတဦးျဖစ္ခဲ့သည္။ သူ၏ ပန္းခ်ီအေပၚထား ေသာ သစၥာတရားႏွင့္ ရပ္တည္ခ်က္သည္ သူ႔ကို လူေတြက အ႐ူးဟု ေခၚသည္အထိ ျဖစ္ခဲ့ ရသည္။ တကယ္လည္း ႐ူးသြပ္သည္အထိ ပန္းခ်ီကိုဆြဲခဲ့သည္။ ညီျဖစ္သူ သီအိုက သူ႔ကို တလလ်င္ ဖရန္႔ေငြ ၃၀၀ ေပးသည္။ သူက ေပါင္မုန္႔အသိုးေတြသာ စားၿပီး ပန္းခ်ီဆြဲခဲ့သည္။ သူ႔ပန္းခ်ီကားမ်ားကို လူေတြက တန္ဖိုးမထားၾက။ သို႔ေသာ္ သူသည္ သူယံုၾကည္သည့္အတိုင္း ပန္းခ်ီကို ဆြဲခဲ့သည္။ အေရာင္ႏွင့္ ပတ္သက္လ်င္လည္း ခံစားမႈ အားႀကီးသည္။ အ၀ါေရာင္တြင္ ဗန္ဂိုး၏ အ၀ါေရာင္ ဟူ၍ပင္ ျဖစ္ခဲ့သည္။
အာလူးစားသူမ်ား၊ ေနၾကာပန္း၊ ဆိုက္ပရပ္ပန္းမ်ား၊ ဂ်ဳံခင္းနဲ႔ က်ီးကန္းမ်ား၊ ေပါ့ထရိတ္ ပံုတူပန္းခ်ီကားမ်ား … စသည္ျဖင့္ ပန္းခ်ီကားေပါင္း ေထာင္ေက်ာ္ ေရးဆြဲသြားခဲ့သည္။ သူ သက္ရွိထင္ရွားရွိေနစဥ္က သူ႔ပန္းခ်ီကားကို မည္သူကမွ် မ၀ယ္ခဲ့။ သူကလည္း ေရာင္းဖို႔ထက္ ေရးဖို႔သာ ပန္းခ်ီဆြဲခဲ့သူ။ အားလ္စ္ ၿမိဳ႕သို႔ သူေရာက္သြား သည္။ အားလ္စ္သည္ ကၽြက္ကၽြက္ဆူေအာင္ ေနပူလွသည့္ အရပ္ျဖစ္သည္။ ဗင္ဂိုးသည္ ထုိအပူေအာက္တြင္ ပန္းခ်ီကို ေန႔မသိ၊ ညမသိ ဆြဲေနခဲ့သည္။ ၾကာေတာ့ သူ႔ ဦးေခါင္းကို ဒုကၡေပးေတာ့သည္။ တခါ တရံ သူ႔နားထဲ အသံေတြ မခံသာေအာင္ ၾကားလာေတာ့သည္။ ဟင္းအိုးထဲသို႔ ဇြန္းႏွင့္မေမႊ ပန္းခ်ီစုပ္တံေတြႏွင့္ ေမႊသည္။ ကေလးမ်ားက ေခါင္းနီ အ႐ူးဟု ေခၚကာ ခဲမ်ားႏွင့္ ၀ိုင္းေပါက္သည္အထိ။ တညတြင္ သူခ်စ္ေသာ ျပည့္တန္ဆာမေလးထံ သူ႔နားရြက္ကို ျဖတ္ၿပီး ပါဆယ္ထုပ္ သြားပို႔ခဲ့သည္။ ေနာက္ေတာ့ စိန္႔ရီမီ အရူးေဆး႐ံုသုိ႔ တက္ေရာက္ ကုသခံရသည္။ နည္းနည္း ေ၀ဒနာ သက္သာသည္ႏွင့္ ပန္းခ်ီကို ဆြဲေတာ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ပင္ပန္းသည္ႏွင့္ ေရာဂါက ျပန္ထသည္။
သီအိုက ဗင္းဆင့္ကို ေဒါက္တာဂါခ်က္ဗ္ႏွင့္ ဆက္လက္ အပ္ႏွံ ကုသေပးသည္။ ၾသဗားစ္ မွာျဖစ္သည္။ သီအိုလည္း အိမ္ေထာင္က် ကေလးပင္ရေနၿပီ။ ဗင္ဂိုးသည္ ေဒါက္တာ ဂါခ်က္ဗ္ထံတြင္ ေဆးကုသခံရင္း ပန္းခ်ီကိုသာ ဆြဲေနခဲ့သည္။ သီအိုသည္ ဗင္ဂိုးကို အရင္လုိ မေထာက္ပံ့ႏိုင္ေတာ့။ စီးပြားေရးကလည္း က်ေနၿပီ။ ကေလးအတြက္၊ မိန္းမအတြက္ႏွင့္ ကသီလာသည္။ ဗင္ဂိုးက သူ႔ကို မေထာက္ပံ့ေတာ့ဖို႔ ေတာင္းဆိုသည္။ သူ႔ကိုယ္သူလည္း အလကားေကာင္ဟု ခံစားလာရသည္။ ေရာဂါေဟာင္းက သံုးလ တႀကိမ္ျပန္ျပန္ ထလာတတ္သည္။ ေသနတ္တလက္ ၀ယ္လိုက္သည္။ ဗင္ဂိုး … သူ႔ကိုယ္သူ …။
ခုဆို ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဗင္းဆင့္ဗင္ဂိုး ေသသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၁၂၀ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။ ဗင္ဂိုး၏ ပန္းခ်ီကားမ်ားသည္ ခုဆို ေဒၚလာ သန္းေပါင္း ရာခ်ီတန္သည္အထိ ျဖစ္ေနသည္။ ယေန႔ေခတ္ လူငယ္ပန္းခ်ီဆရာမ်ားက ဗင္ဂိုးကို အတုယူ ေလ့လာၾကရသည္။ ဥေရာပ တလႊားရွိ အဂၤလန္၏ လန္ဒန္ၿမိဳ႕ေတာ္၊ ျပင္သစ္၏ ပါရီၿမိဳ႕ေတာ္၊ အီတလီ၏ ဗင္းနစ္၊ နယ္သာလန္၏ အမ္စတာဒမ္ ၿမိဳ႕ေတာ္တို႔တြင္ ဗန္ဂိုးပန္းခ်ီျပခန္းမ်ား နာမည္ေက်ာ္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ သူ႔ ပန္းခ်ီကားေတြကို ၾကည္႔ရင္း ႐ႈိက္ႀကီးတငင္ မ်က္ရည္က်သူေတြက မနည္း။
နာမည္ႀကီး အဆိုေတာ္ ဒြန္မက္ဂ္လင္း (Don Mclean) က ဗင္းဆင့္ ( Vincent, Starry Starry Night ) သီခ်င္း ကို သီဆိုခဲ့သည္။ ေတးေရး ကို၀င္းမင္းေထြးက ေကာ္ပီေရးကာ ကြယ္လြန္သူ အဆိုေတာ္ ထူးအိမ္သင္က “ဗင္းဆင့္ ဗင္ဂိုးတမ္းခ်င္း” အျဖစ္ ျမန္မာမႈျပဳ သီဆိုခဲ့သည္။
စာေရးဆရာႀကီး အိုင္ရဗင္ စတုန္း ( Irving Stone) က ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဗင္းဆင့္ ဗင္ဂိုး အတၳဳပၸတၱိကို ရမၼက္မီး (Lust for Life) အမည္ျဖင့္ ေရးသားသြားခဲ့သည္။ အဆိုပါ မူရင္း၀တၳဳႀကီးအား ယခုကြယ္လြန္သူ စာေရးဆရာႀကီး ေမာင္ထြန္းသူ မွ ဘာသာျပန္ဆိုခဲ့သည္။ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လတြင္ ဦးလွျမင့္ (ႏြယ္နီ စာေပ) မွ ပထမ အႀကိမ္ ထုတ္ေ၀ ျဖန္႔ခ်ိခဲ့သည္။ ဦးလွျမင့္ (ႏြယ္နီ စာေပ) သည္ကား မၾကာေသးခင္ကမွ ကြယ္လြန္သြား ေသာ စာေရးဆရာ နတ္ႏြယ္ ပင္တည္း။ လူတို႔ ေသခဲ့ၿပီ။ သို႔ေသာ္ သစၥာတရားျဖင့္ ေရးထိုးခဲ့ေသာ သူတို႔၏ အႏုပညာ အမည္နာမတုိ႔သည္ကား မေသ ….။
ေရာင္ျခည္ဦး စာဖတ္ပရိသတ္အတြက္ ေဖၚျပပါ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဗင္းဆင့္ဗင္ဂိုး၏ အတၳဳပၸတၱိ စာအုပ္အား ညႊန္းဆို ေရးသား အပ္ပါသည္။ ။
ေႏြသစ္ဦး
၂၀၁၁။
Tuesday, June 14, 2011
အေရာင္ႏွင့္ စကားေျပာသူ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment