Monday, May 2, 2011

သမိုင္း၀င္ေမေဒးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး

ညႊန္းဆက္

“ကိုယ့္ဖို႔၊ ကိုယ့္အတြက္ခ်ည္းသာ လုပ္မယ္ဆိုရင္ လူဟာ တိရိ စၦာန္နဲ႔ ဘယ္မွာ ျခားနား ေတာ့မွာလဲ”
ဗီဇဂုတၱ (စိတၱရေလခါ - ဆရာပါရဂူ ဘာသာျပန္)

အခင္းအက်င္းႏွင့္ ကမၻာ့အျဖစ္သနစ္ အသစ္မ်ား

ေမ ေရာက္ေတာ့မည္။ ေႏြသည္ မင္းလြင္ျမဴခိုးမ်ားျဖင့္ အတိၿပီးလ်က္။ သည္ၾကားထဲ ခ်ိန္ခါမဲ့ မိုးသားတိမ္လိပ္တို႔က မၾကာမၾကာ မင္းမူေနတတ္သည္။ ေႏြသည္ သူ႔ကိုယ္သူ ေႏြမွ ဟုတ္ပါေလစ။ အခါ သႀကၤန္မတိုင္မီ မိုးႀကီးတမ ရြာခ်ခဲ့သည္။ ပိေတာက္ေတြ ပြင့္ေလမလား။ သႀကၤန္လက္ေဆးမိုးကလည္း အၿငိဳးတႀကီး ရြာသြန္းတတ္ပါသလား။ ပိေတာက္ေတြ မပြင့္ခဲ့ပါ။

၈.၉ စေကး ျပင္းအားရွိေသာ ငလ်င္ႀကီး လႈပ္ခဲ့သည္။ ငလ်င္ဗဟိုက ၿမိဳ႕ေတာ္ တိုက်ဳိႏွင့္ နီးသည္။ ဆူနာမီ ေရလႈိင္းမ်ား ပစိဖိတ္ သမုဒၵရာကမ္းေျခ ဂ်ပန္ေျမေပၚကို အားေကာင္း ေမာင္းသန္ တက္လာ ႐ိုက္ခတ္ဖ်က္ဆီးသြားသည္။ ဒါတင္ မေက်နပ္ႏိုင္ေသး ၿႏဴကလီးယား ဓါတ္ေပါင္းဖိုမ်ား ဆက္တိုက္ ေပါက္ကြဲခဲ့သည္။ ထိုၿႏဴကလီးယားဓါတ္ေပါင္းဖို စက္႐ံုမ်ားသည္ ဂ်ပန္အမ်ဳိးသား အက်ဳိးစီးပြား၏ ေမာင္းႏွင္အားေတြလား။ ဒါမွမဟုတ္ လူတစု၏ အတၱလြန္ အက်ဳိးစီးပြား ဇာတ္ေကာင္ေတြလား။ ငလ်င္ဒဏ္ခံ ဂ်ပန္ျပည္သူေတြ အဖို႔ကေတာ့ ကံဆိုးမသြားရာ မိုးႀကီးတမ မစဲေအာင္ လိုက္လို႔သာ ရြာေနေတာ့သည္။

တူနီးရွား၊ အီဂ်စ္၊ လစ္ဗ်ား၊ အိုင္ဗရီကို႔စ္ ႏိုင္မ်ားမွ အဖိႏွိပ္ခံ ျပည္သူမ်ား၏ လြတ္ေျမာက္ေရး တိုက္ပြဲသတင္းမ်ားျဖင့္ မီဒီယာသည္ လႈပ္ခတ္ေရပန္းစားခဲ့ျပန္သည္။ လြတ္ေျမာက္ ေအာင္ျမင္ သြားသည့္ ႏိုင္ငံႏွင့္ ျပည္သူေတြလည္း ရွိလာခဲ့သည္။ ေအာင္ျမင္သြားသည့္ တိုက္ပြဲမ်ားကို ေ၀ဖန္စမ္းစစ္ကာ တခ်ဳိ႕က မစားရ ၀ခမန္း၊ တခ်ဳိ႕ မခ်င့္မရဲ၊ အခ်ဳိ႕က ခပ္မဆိတ္ … ။

သမိုင္း ေနာက္ခံကားမ်ား၊ အေဖ့စကားႏွင့္ မာသာထရီဇာ

ျမစ္တျမစ္မွာ ႏွစ္ခါ ေရခ်ဳိးရမည္ဆိုလ်င္ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္က ျမန္မာျပည္ နန္းက် ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ သည္လည္း ၈၈ အေရးေတာ္ပံုႀကီးမွာ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ တဖန္ျပန္ျဖစ္ခြင့္ရွိပါသည္။ သူ႔ကိုယံုကာ သူဦးေဆာင္ခဲ့သည့္ လက္နက္ကုိင္ေတာ္လွန္ေရးအေပၚ တဘ၀လံုး ပံုအပ္ခဲ့ၾကသည့္ ရဲေဘာ္မ်ား၏ ဘ၀ထိုထိုသည္လည္း ထိုင္း၊ လာအို၊ ကေမၻာဒီးယား နယ္စပ္တေၾကာတြင္ အမိမဲ့သား ေရနည္းငါး အသြင္ ဘ၀ပ်က္ခဲ့ၾကမည္ မဟုတ္ေပ။ “သက္ဆံုးတိုင္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္” အျဖစ္ ေၾကြးေၾကာ္ ထားသူအား အက်ယ္ခ်ဳပ္မွ ျပန္လႊတ္ေပးလိုက္သည္မွာလည္း အာဏာ၏ သေရာ္ခ်က္ေလလား။

လူသည္ အိမ္ေမြး တိရိစၦာန္မဟုတ္။ ေၾကာင္ကေလးကို ဂၽြမ္းထိုးခိုင္းသည္။ မထိုးရင္ ႐ိုက္သည္။ ေခြးကေလး တေကာင္ ေမြးထားသည္။ လူစိမ္းလာလို႔ မေဟာင္လ်င္ ႐ိုက္သည္။ ၾကက္ ကေလးေတြ၊ ဘဲကေလးေတြ၊ ၀က္ကေလးေတြ ေမြးထားသည္။ ဂ႐ုတစုိက္ အစာေၾကြးသည္။ စိတ္ထဲကလည္း ျမန္ျမန္ အေကာင္ႀကီးထြားေစခ်င္သည္။ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားအတြက္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို ဆြမ္းခ်ဳိင့္ပို႔မည္။ မ ဥ ေတာ့သည့္ ၾကက္မ တေကာင္ကို ႐ိုက္သတ္ကာ ဆီျပန္ခ်က္လိုက္သည္။ “ အဟံ ဘေႏၱ … တိသရေဏန သဟ … ပဥၥသီလံ” … ။ ေရာင္းသူ သတ္သည္ဆိုလ်င္ ၀ယ္သူလည္း သတ္တာပါပဲ …။

ဖဆပလ၏ ဘုန္းမီးေနလ ေတာက္ခ်ိန္လို႔ ေသြးနထင္ ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ က်င့္၀တ္ပ်က္ျပားေသာ ၀န္ႀကီးတဦး၏ အက်င့္ပ်က္ သတင္းပါလာသည္။ ဆိုရွယ္လစ္ ေခါင္းေဆာင္ ဆိုသူမ်ားက လူအုပ္ျဖင့္ သတင္းစာတိုက္မ်ားကို သြားေရာက္ကာ အၾကမ္းဖက္ ဖ်က္ဆီးၾကသည္။ ထိုစဥ္က အာဏာရ ဆိုရွယ္လစ္ေခါင္းေဆာင္တဦး၏ ခါးၾကားထဲမွ ေျခာက္လံုးျပဴး ေသနတ္သည္ ယေန႔ ဗမာျပည္ အာဏာ ယာဇ္ပုလႅင္တြင္ မင္းမူေနဆဲ။ လူသာေျပာင္းသြားသည္။ ေသနတ္ကား မေျပာင္း။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ပန္းပြင့္သည္ ထိုစစ္အာဏာရွင္၏ ေသနတ္ေျပာင္း၀တြင္ အဆိပ္သင့္လ်က္။

ဗမာျပည္၏ လမ္းမထိုထိုသည္ လြတ္ေျမာက္ေရး တုိက္ပြဲမ်ားႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနသည္။ ေသနတ္ႏွင့္ပစ္၊ စစ္ဖိနပ္ျဖင့္ နင္းထားသူက ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵျပေတာင္းဆိုသူမ်ားကို ဆူပူ ေသာင္းက်န္းသူမ်ားဟု သမုတ္သည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၏ ရန္သူမ်ားဟု ၀ါဒျဖန္႔ ယိုးစြပ္သည္။ တိုင္းျပည္ ၿငိမ္သက္ ေအးခ်မ္းေအာင္ ပစ္ခတ္ေခ်မႈန္းရပါသည္ဟု သူေတာ္လိမ္စကားကုိ ေျဗာင္ေျပာသည္။ သမိုင္းသည္ ႏိုင္သူ ထင္ရာေျပာေၾကးေလာ … ။

ငယ္ငယ္က “ဖက္ဖူးေရာင္” ဆိုသည့္ ႐ုပ္ရွင္ကားတကားကို ၾကည့္ခဲ့ရဖူးသည္။ မင္းသားက ေဇာ္လင္းျဖစ္မည္ ထင္သည္။ ထြန္းထြန္း၀င္းလည္း ပါ၀င္သ႐ုပ္ေဆာင္သည္ ထင္သည္။ အတိအက် မမွတ္မိေတာ့။ မွတ္မိသည္မွာ ဖက္ဖူးေရာင္ နိမိတ္ပံုသည္ ေက်ာင္းသား လူငယ္မ်ား ကို ကိုယ္စားျပဳျခင္းျဖစ္သည္။ ဖက္ဖူးေရာင္ ဆိုသည္ကား အေရာင္ထဲတြင္ အျဖဴထက္ပင္ ႏုမည္ ထင္သည္။ စြန္းထင္းလြယ္သည္။ ႐ိုးသားသည္။ သို႔ေသာ္ အညစ္အေၾကးမ်ား မေပက်ံေအာင္ ဂ႐ုတစိုက္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္ကာမွ ေတာ္ကာက်သည္။

ဖဆပလ၊ မဆလ၊ န၀တ၊ နအဖ ေခတ္မ်ားမွ ဖက္ဖူးေရာင္မ်ားအဖို႔ တခ်ဳိ႕ အမည္း၊ တခ်ဳိ႕ အျပာ၊ တခ်ဳိ႕ ပန္းႏု၊ တခ်ဳိ႕ကား ေၾကးအထပ္ထပ္၊ တခ်ဳိ႕သည္ကား အနီ ….။

၂၀၁၁- ခုသည္ကား ထူးျခားစြာ ပြင့္က်လာေလသည္။ ထူးေပမဲ့ မဆန္းတဲ့ အျဖစ္ေတြ ျဖစ္သည္။ သိပ္မေစာင့္လိုက္ရပါ။ လူသည္ လူသာျဖစ္သည္။ သူ႔ယံုၾကည္မႈကို သူ႔ဘ၀က ျပဌာန္းသည္။ သူ႔ သတၱိက သူ႔အဘိဓမၼာအေပၚ သစၥာေစာင့္သိသည္။ ေႀကာ္ၾကားလိုစိတ္၊ အတၱလြန္ ကိုယ္က်ဳိး၊ စာနာစိတ္ကင္းမဲ့ေနတဲ့ ႏွလံုးသား။ စားခ်င္လ်က္နဲ႔ စားခြင့္မရတဲ့အခါ ခ်ဥ္သြားေသာ ခ်ဳိလ်က္ စပ်စ္သီးမ်ား။ သိပ္ၾကာၾကာ မေစာင့္လိုက္ရပါ။

လူသည္ လူသာျဖစ္သည္။ ေခါင္းေဆာင္က ေခါင္းေဆာင္ပင္။ တိုက္ပြဲမ်ားမရွိဘဲ ေခါင္းေဆာင္သည္ မေမြးဖြား။ သစၥာေဖါက္သည္ သူ႔အတၱ၊ သူ႔သူရဲေဘာေၾကာင္မႈအတြက္ အေကာင္းဆံုး သစၥာေဖါက္ခြင့္ရမည့္ အခ်ိန္အခါကို ပိပိယိယိ ေစာင့္ေနမည္သာျဖစ္သည္။ ေ၀သာလီ ဂဏ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးကုိ ဖ်က္ဆီးမည့္ ဗိမၼသာရ ဘုရင္၏ အမတ္ႀကီး ၀သကာရမည္ေသာ ၀ိညာဥ္သည္ တရားမႈႏွင့္ မတရားမႈတိုက္ပြဲေတြ ရွိေနသေရြ႕ သဏၭာန္အမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာင္းကာ လူးလြန္႔လႈပ္ရွားေနမည္ ျဖစ္သည္။ ၀သကာရ၏ ဇာတ္သိမ္းကား သံေ၀ဂ ရစရာေကာင္းေအာင္ လွသည္။ သူ႔အလုပ္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ္လည္း သူ႔ကိုယ္သူ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ေတာ့။ သူ႔လိပ္ျပာ ထာ၀ရ အက်ဥ္းက်ခဲ့ၿပီ …။ သူကား ရွင္လ်က္ ေသသူ …။

ငယ္ဘ၀ အေဖေျပာခဲ့ေသာ ပညာေပး စကားမ်ားကို ျပန္လည္ ၾကားေယာင္ေနမိသည္။ တခြန္းေသာ စကားက “ေခြးက်ဳိးႏွင့္ ယံုလိုက္ရင္ စားခ်င္မွန္း လူသိတယ္” တဲ့ ။ လူသိေအာင္ စားခ်င္ေနတာ ခုေခတ္မွာ ျပႆနာ မဟုတ္ေတာ့ေပ။ ေခတ္က အငတ္ေဘးဆိုက္ေနတဲ့ ေခတ္ေပကိုး။ သုိ႔ေသာ္ ကိုယ္ေမြးထားေသာ ေခြးက်ဳိးကေလးကိုေတာ့ သားေကာင္ကို မီေအာင္ မလိုက္ႏိုင္လို႔ ႐ိုက္မသတ္သင့္ေပ။ ေနာက္စကား တခြန္းကေတာ့ “ေရခမ္းေခ်ာင္း ပက္စားတယ္” ျဖစ္သည္။ ေရနည္းငါးသည္ အမိမဲ့သားပင္ျဖစ္သည္။ အမိမဲ့သားကိုမွ စားခ်င္သည့္ အတၱသည္ ထူးျခားစြာ လူတြင္ စနစ္တက် တည္ရွိေနပါသလား။

မာသာထရီဇာသည္ အႏူအရြဲျဖစ္ကာ ဒုကၡေရာက္ လူနာမ်ားကို သူ႔လက္ျဖင့္ ေပြ႔ဖက္ က႐ုဏာသက္ေစကာ ခြန္အားသစ္ေတြကိုေပးခဲ့သည္။ အႏူအ႐ြဲ ကေလးငယ္မ်ားကို သူ႔ရင္ခြင္ထဲ ေထြးပိုက္ေပြ႔ဖက္ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ခဲ့သည္။ ဥေရာပတိုက္ အယ္ေဘးနီးယန္းသူ ခရဇ္ယာန္ ဘာသာ၀င္ မယ္သီလရွင္ ဆရာကေလး မာသာထရီဇာသည္ အိႏၵိယျပည္၏ မ်က္ေတြ႕ သူေတာ္စင္ ( SAINT ) အစစ္ပင္ျဖစ္သည္။ ေသေကာင္ေပါင္းလဲ ျဖစ္ေနသည့္ အထီးက်န္ ေ၀ဒနာသည္ အဖြားအိုတဦး လမ္းမေပၚလဲက်ေနသည္။ ညသည္ မိုးစက္တို႔ျဖင့္ သည္းသည္း ထန္ထန္။ ေျမႀကြက္ႀကီးမ်ားက လဲက်ေနသည့္ အဖြားအို၏ ေျခေတြ၊ လက္ေတြကို ကိုက္ျဖတ္စား ေသာက္ေနသည္။ ဆရာေလး မာသာထရီဇာက အဖြားအိုကို ေပြ႕ခ်ီကာ နီးရာ ေဆး႐ံုကို အေျပး အလႊား သြားေရာက္ပို႔သည္။ ေဆး႐ံုက အဖြားအိုလူနာကို လက္မခံ။ ေမာင္းထုတ္သည္။ ထိုအခါ ဆရာေလး မာသာထရီဇာ ေျပာလိုက္သည့္ စကားကား …

“ ဒီၿမိဳ႕ႀကီးမွာ လူျဖစ္ရတာထက္စာရင္ ေခြးျဖစ္ရတာက ေကာင္းေသးတယ္”

ေမေဒးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး

ေမသည္ မိုးကို ေမွ်ာ္ေနသလား။ ဒါမွမဟုတ္ မိုးကို က်ိန္စာတိုက္ေနမလား။ ေမသည္ ေႏြ၏ သေကၤတ။ မိုးေရာက္လာလ်င္ ေႏြမရွိေတာ့။ ထို႔အတူ ေမသည္လည္း ေႏြေနာက္ကို ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လိုက္ကာ ကြယ္ေပ်ာက္ရေပဦးမည္။ ဒီႏွစ္ ေႏြသည္ ေႏြပီသခဲ့ပါ သလား။ ေမသည္ေကာ စိမ္းျမ႐ြက္သစ္မ်ားျဖင့္ ယိမ္းကၾကည္ႏူး ႏိုင္မွာလား။ မိုးသား တိမ္လိပ္ေတြက ေႏြႏွင့္ ေမကို အခ်ိန္အခါမဟုတ္ က်ီစယ္ ေမာင္းထုတ္ေနသလိုလို ….။

ေမာင္းထုတ္လို႔မရ၊ ေမ့ေပ်ာက္လို႔မရသည္ကား လူ႔သမိုင္း၏ အေရးေတာ္ပံုႀကီးေတြပင္ ျဖစ္သည္။ ၁၈၈၆- ခု ေမလ (၁) ရက္ေန႔တြင္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၏ ၿမိဳ႕ႀကီး၊ ျပႀကီးမ်ားတြင္ အေရးေတာ္ပံုႀကီး တခုျဖစ္ခဲ့သည္။ အေမရိကန္ အလုပ္သမားထုႀကီး၏ အေထြေထြ သပိတ္တိုက္ပြဲ ႀကီး ျဖစ္သည္။ လႈပ္ရွားမႈအားလံုး၏ တိုက္ပြဲဗဟိုကား အီလီႏြိဳက္ျပည္နယ္၊ ခ်ီကာကိုၿမိဳ႕ … သူတို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့သည္ကား အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ တေန႔ကို အလုပ္လုပ္ခ်ိန္ (၈) နာရီသတ္မွတ္ ေပးေရးပင္ျဖစ္သည္။

ျပဳၿမဲအတိုင္း ရဲက ေသနတ္၊ ဗံုးမ်ားျဖင့္ အၾကမ္းဖက္ ဖိႏွိပ္ေခ်မႈန္းသည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵျပေနေသာ အလုပ္သမားထု ေသြေျမက် က်ဆံုးခဲ့ရသည္။ သမိုင္းတြင္ ထိုေန႔ ထိုေနရာအား ႏွစ္ေပါင္း ရာေက်ာ္တိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း တကမၻာလံုးက မေမ့ႏိုင္ၾက။ “အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အလုပ္သမားမ်ားေန႔” ၊ “ေမေဒး” ၊ “( ၈ ) နာရီ အလုပ္သမားတိုက္ပြဲေန႔” စသည္ျဖင့္ အမည္တြင္ခဲ့ သည္။ ရဲမ်ား အၾကမ္းဖက္ခဲ့ေသာ ေဟးမတ္ကက္ စကြဲယား (Haymarket Square) ကို မ႑ိဳင္ ျပဳလို႔ ေဟးမတ္ကက္ စကြဲယား လူအစုအၿပံဳသတ္ျဖစ္မႈ၊ ေဟးမတ္ကက္ စကြဲယား အာဇာနည္မ်ား စသည္ျဖင့္ သမိုင္းတြင္ခဲ့ျပန္ပါသည္။ အလုပ္သမားမ်ား၏ တိုက္ပြဲသည္ ေအာင္ပြဲျဖင့္ အဆံုးသတ္ခဲ့ သည္။ ယေန႔ ကမၻာ့ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အလုပ္သမားမ်ား၏ တေန႔ တရား၀င္ အလုပ္လုပ္ခ်ိန္မွာ ၈- နာရီ ျဖစ္သည္။ ထို ၈- နာရီအတြက္ အသက္ေတြ၊ ေသြးေတြႏွင့္ရင္းႏွီးကာ တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့ရသည္။ တရားမွ်တေသာ အခြင့္အေရးသည္ တိုက္ပြဲမရွိဘဲ မရရွိႏိုင္။ ထို႔အတူ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္လည္း တိုက္ပြဲမရွိဘဲ ဖူးႏိုင္မည္၊ ပြင့္ႏိုင္မည္ေလာ … သမိုင္း၀င္ ေမေဒး တုိက္ပြဲႀကီး၏ လက္ေတြ႕ သင္ၾကားခ်က္သည္ ယေန႔ က်ေနာ္တို႔ကို စိမ္ေခၚ ေမးခြန္းထုတ္ေနပါေတာ့သည္။

ညႊန္းဆက္
၂၀၊ ၀၄၊ ၂၀၁၁။

စာကုိး။ ။ စိတၱရေလခါ= ဆရာပါရဂူ ဘာသာျပန္ ၀တၳဳ
သုခၿမိဳ႕ေတာ္= ဆရာျမသန္းတင့္ ဘာသာျပန္ ၀တၳဳ

0 comments: