Thursday, February 7, 2013

ေက်ာင္းသားသူပုန္တုိ႔ရဲ့ ခရီးရွည္အမွတ္တရ (အပုိင္း-၃၃)

အိမ္ရွင္ေကာင္းမ်ား

ေနာက္ပုိင္း က်ေနာ္ ဘန္ေကာက္နဲ႔ အသားက်လာတယ္။ သမုိင္းထဲမွာ ထုိင္းလူမ်ဳိးေတြအတြက္ အမ်ဳိးသား ေရးစိတ္ဓာတ္ျမွင့္တင္ဖုိ႔ ေျပာၾကတဲ့အခါ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက သူတုိ႔ကုိအႏုိင္ယူလႊမ္းမုိးခဲ့တဲ့ ျမန္မာ လူမ်ဳိးေတြကုိ ျပန္ေျပာၾကေပမယ့္ အမ်ားစုက ဧည့္သည္ကုိ ကူညီလုိတဲ့စိတ္ထားရွိၾကတယ္။ သူတုိ႔က အရမ္းကုိ ေအးေအးေဆးေဆးေနၾကတဲ့သူေတြပါဘဲ။ ကုိယ္က အိမ္နီးနားခ်င္းေတြကုိ ဆူပူေႏွာက္ယွက္တာ မ်ဳိးမရွိဘူးဆုိရင္ သူတုိ႔ကလည္း ကုိယ့္ကုိ ဘာအေႏွာက္အယွက္မွ မေပးၾကဘူး။ လူေကာင္းေတြအျဖစ္ လက္ခံၿပီး ဆက္ဆံၾကေလ့ရွိတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔ ဘန္ေကာက္ရုံးဆုိတာက ႏွစ္ထပ္တုိက္ခန္းတြဲေတြမွာ ငွားၿပီးရုံးဖြင့္ရတာ။ က်ေနာ္တုိ႔ေဘးအိမ္က အစုိးရက လူႀကီးေတြ၊ ဘုရင့္အသုိင္းအ၀ုိင္းေတြထြက္ရင္ လုိက္ၿပီးေစာင့္ေလွ်ာက္ေပးရတဲ့ ေနာက္ဖက္မွာ ၀ုိင္ယာလက္စ္ မီးလုံးဆင္ထားတဲ့ ဆုိင္ကယ္အျဖဴေရာင္ အႀကီးႀကီးနဲ႔ ယဥ္ထိမ္းရဲႀကီးတပ္ၾကပ္ႀကီး တစ္ေယာက္ သူ႔မိသားစုနဲ႔အတူေနတယ္။ ပထမေတာ့ ကုိယ္က ထုိင္းစကားမတတ္ေတာ့ ခပ္ေရွာင္ေရွာင္ ေနေပမယ့္ လမ္းမွာေတြ႔တုိင္း သူကစၿပီးၿပံဳးျပႏႈတ္ဆက္ေတာ့ ျပန္ႏႈတ္ဆက္ရင္း က်ေနာ္နဲ႔ ရင္းႏွီးလာတယ္။ သူက ညေနပုိင္းမိတ္ေဆြေတြနဲ႔ သူ႔အိမ္ေရွ႔မွာ ဘီယာေသာက္တဲ့အခါ က်ေနာ့ကုိ ဘီယာတစ္ခြက္လာတုိက္ ေလ့ရွိတယ္။

ေနာက္ပုိင္းရင္းႏွီးလာေတာ့။ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ ခပ္ကင္းကင္းလုိျဖစ္ေနၾကတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ သူ႔ကုိမစုိးရိမ္ဖုိ႔နဲ႔ သူက က်ေနာ္တုိ႔ ဘာေတြလဲဆုိတာေတာ့မသိဘူး၊ အိမ္ထဲမွာခ်ိတ္ထားတဲ့ အန္တီစုပုံကုိေတြ႔ေတာ့ က်ေနာ္ တုိ႔က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ့လူေတြပဲလုိ႔ သူနားလည္တယ္။ ေအးေအးေဆးေဆးေနၾကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ကုိလူေကာင္းေတြလုိ႔ သူကသတ္မွတ္တယ္။ လုိတဲ့အကူအညီရွိရင္ ေျပာပါ၊ ကူညီပါ့မယ္တဲ့။ က်ေနာ္ေရာက္ ခဲ့တဲ့ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြမွာ အရာရွိေတြ၊ အစုိးရ၀န္ထမ္းေတြကအစ အန္တီစုကုိ သိပ္ၿပီး ခ်စ္ခင္ေလးစား ၾကတယ္။ ထုိင္းႏုိင္ငံမွာ ရဲ၀န္ထမ္းအားလုံး ယူနီေဖာင္းတစ္ေရာင္ထဲ၀တ္ၾကတယ္။ ဦးထုတ္အျဖဴေဆာင္း ထားရင္ ယဥ္ထိမ္းရဲ၊ ဦးထုတ္ေရႊေရာင္ေဆာင္းထားရင္ ရုိးရုိးရဲလုိ႔သိၾကတယ္။ ေရႊေရာင္ဦးထုတ္ေဆာင္းတဲ့ရဲ ကုိ ေရႊေဂါင္းေျပာင္ေတြလုိ႔လည္း က်ေနာ္တုိ႔ အလြယ္ေခၚၾကတာရွိတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔လမ္းၾကားေလးကေန တစ္ေနရာရာကုိသြားဖုိ႔ လမ္းထိပ္ကုိ အမုိးပါတဲ့ ပစ္ကပ္လုိင္းကားေတြကုိ ငါးဘတ္ေပးၿပီးစီးထြက္ၾကရတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သူနဲ႔ႀကံဳရင္ ဘယ္သြားမလဲ လမ္းထိပ္ကုိလမ္းႀကံဳစီးဖုိ႔ သူ အၿမဲလုိေခၚတယ္။ က်ေနာ္တြင္မဟုတ္ဖူး က်ေနာ္တုိ႔ ရုံးက ဘယ္သူျဖစ္ျဖစ္ သူ႔ရဲ့ ဆုိင္ကယ္ႀကီးေနာက္က လုိက္စီးၿပီး လမ္းႀကံဳလုိက္ဖုိ႔ ေခၚေလ့ရွိတယ္။ အျပင္က သူျပန္လာလုိ႔ လမ္းထိပ္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ကုိေတြ႔ရင္ လည္း သူက သူ႔အိမ္ေဘးမွာပဲေနၾကတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ သူ႔ဆုိင္ကယ္ေနာက္က တင္ေခၚၿပီးျပန္တယ္။ သိပ္ သေဘာေကာင္းတဲ့လူပါ။ ရဲေတြ ဖမ္းတာဆီးတာမ်ားေနတဲ့အခ်ိန္ သူ႔ဆုိင္ကယ္ေနာက္က က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ဘယ္သူမွ မစစ္ေဆးဘူး။ ပုိၿပီးေတာ့လည္း လုံၿခံဳတာေပါ့။

တစ္ရက္ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ ၆၀၁ စခန္းက ဖုိးရဲက ၿမိဳ႔ထဲကျပန္လာၿပီး မုိးပ်ံတံတားတစ္ဖက္ကေန ဆင္းလာတာကုိ တာ၀န္ၿပီးလုိ႔ အိမ္ျပန္ရင္း လမ္းထိပ္မွာ စားစရာ၀ယ္ေနတဲ့ ရဲႀကီးကေတြ႔ေတာ့ လက္ရပ္ လွမ္းေခၚတယ္။ သူဆုိင္ကယ္ နဲ႔လုိက္ခဲ့ဖုိ႔ေပါ့။ အဲဒါကုိ ငနဲသားဖုိးရဲက သူ႔ကုိဖမ္းဖုိ႔ေစာင့္ေနတဲ့ ရဲလုိ႔ထင္ၿပီး တံတားေပၚျပန္တက္ေျပးသြားလုိ႔ ရဲႀကီးက တဟားဟားနဲ႔ လာေျပာျပတာ မွတ္မိေနေသးတယ္။

က်ေနာ္ေနာက္ပုိင္း အျပင္ေတြကုိ အဖြဲ႔အစည္းရဲ့ အလုပ္ကိစၥေတြနဲ႔ စထြက္ျဖစ္လာတယ္။ ထုိင္းေက်ာင္းသား သမဂၢေတြရဲ့အကူအညီနဲ႔ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြ၊ အတုိက္အခံေတြလုပ္တဲ့ အခမ္းအနားေတြ၊ အစည္း အေ၀းေတြကုိ တက္ရတယ္။ ကုိယ့္အဖြဲ႔အစည္းကထုတ္ေ၀တဲ့ ေဒါင္းအုိးေ၀နဲ႔ အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ထုတ္တဲ့ Dawn မဂၢဇင္းေတြကုိ ႏုိင္ငံတကာျဖန္႔ခ်ိဖုိ႔ စာတုိက္ကေနပုိ႔ရတယ္။ တစ္ရက္ က်ေနာ္စာတုိက္က ျပန္လာၿပီး ဘတ္စ္ကားဂိတ္ကုိေရာက္ေတာ့ ေဘာင္းဘီေဘးအိတ္ကုိ လက္ႏႈိက္ၿပီး ေငြအေႂကြေစ့ေတြရွိမရိွစမ္းၾကည့္ ေတာ့ မရွိတာနဲ႔ ေဘာင္းဘီေနာက္အိတ္က သူငယ္ခ်င္း သိန္းထုိက္ဦးလက္ေဆာင္ေပးထားတဲ့ သေရပုိက္ဆံအိတ္ကုိစမ္းၾကည့္ေတာ့ မရွိေတာ့ဘူး။ ဟာ… ဘယ္ေရာက္သြားရတာလဲ။ ပုိက္ဆံအိတ္ထဲမွာ ရုံးကေငြေတြ ဘတ္ႏွစ္ေသာင္း၀န္းက်င္ေလာက္ ထည့္ထားေသးတယ္။ က်ေနာ္ စာအုပ္ေတြပုိ႔ေတာ့ စာတုိက္၀န္ထမ္းေရွ႔က ေကာင္တာမွာ ပုိက္ဆံအိတ္တင္ၿပီးေပးခဲ့တာ သတိရတာနဲ႔ ခ်က္ျခင္း စာတုိက္ကုိ ျပန္ေျပးရတယ္။ ဟုိေရာက္ေတာ့ က်ေနာ္ ၀န္ထမ္းကုိ အဂၤလိပ္လုိ ပုိက္ဆံအိတ္ေတြ႔မိလားလုိ႔ ေမးတယ္။ သူက သိပ္ၿပီး အဂၤလိပ္လုိနားမလည္ေပမယ့္ ေနာက္ပုိင္းက်ေတာ့ က်ေနာ္ဘာရွာေနလဲဆုိတာ သေဘာ ေပါက္ၿပီး က်ေနာ့ပိုက္ဆံအိတ္ကုိ သိမ္းထားတဲ့သူ႔အံဆြဲထဲကေန ဒါလားဆုိၿပီး ျပန္ထုတ္ေပးတယ္။ က်ေနာ္ အရမ္း၀မ္းသာသြားတယ္။ အဖြဲ႔အစည္းပုိင္ေငြေလ။ အခ်ဳပ္က်တာကအေရးမႀကီးဘူး၊ တစ္သက္လုံး နာမည္ ပါပ်က္ဦးေတာ့မလုိ႔။ သူ႔ကုိေက်းဇူးတင္တဲ့အေၾကာင္း အႀကိမ္ႀကိမ္ေျပာၿပီး စားစရာတစ္ခုခုလုိက္စားပါလုိ႔ ေခၚေတာ့ သူကေအးေအးေဆးေဆးျပန္ၾကည့္ၿပီး ကိစၥမရွိပါဘူးတဲ့။ က်ေနာ္ ပုိက္ဆံအိတ္ေပ်ာက္လုိ႔ ေခါင္းနားပန္းႀကီး ေနရတဲ့ကိစၥက အဲဒီလူေကာင္းေၾကာင့္ သက္သာရာရေတာ့တာေပါ့။ က်ေနာ့ အတြက္လည္း ကုိယ့္ေပါ့ဆမႈအတြက္ကုိယ္ သင္ခန္းစာရတယ္။

0 comments: