Sunday, December 9, 2012

ေက်ာင္းသားသူပုန္တုိ႔ရဲ့ ခရီးရွည္အမွတ္တရ - အပိုင္း (၁၉)

က်ေနာ္ မုဆုိးႀကီး

က်ေနာ္ေတာမခုိခင္က ရွစ္ဆယ့္ရွစ္အေရးေတာ္ပုံအၿပီး အစုိးရကဖြဲ႔ေပးထားတဲ့ ရဲေဘာ္ေဟာင္းမ်ားအဖြဲ႔ရဲ့ ေလေသနတ္ကြင္းမွာ ေလေသနတ္ပစ္ သြားက်င့္ေလ့ရွိတယ္။ က်ေနာ္ရယ္ ေအာင္ေက်ာ္ရယ္က အရွိန္ရ လာေတာ့ ေလေသနတ္အေတာ္ေလးေျဖာင့္လာတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ေနာက္လုိက္ေနၾကတဲ့ ရဲေထာက္လွမ္း ေရးေတြနဲ႔ ေလာင္းေၾကးစားေၾကးပစ္ရင္ က်ေနာ္တုိ႔ခဏခဏႏုိင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္ ေရွ႔တန္းမွာ ေရာက္ေနတုန္း က်ေနာ္တုိ႔စခန္းထဲကေန ႀကိမ္ခုတ္တဲ့ရြာသားေတြရဲ့တဲစုကုိျဖတ္ၿပီး အမဲလုိက္ေလ့ရွိတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေအာင္ေက်ာ္က အေပၚမွာလႈပ္ရွားေနတဲ့ ပစ္မွတ္ေတြျဖစ္တဲ့၊ ရွဥ္႔တုိ႔ ငွက္တုိ႔ကုိ ထိတယ္။ က်ေနာ္တစ္ခါမွမထိဘူး။ ငါးမွ်ားတာကလြဲရင္ အကုသုိလ္နဲ႔အက်ဳိးမေပးတာလားမသိ။ ညေနေစာင္း အသာ ေလး ေသနတ္လြယ္ ေတာတုိး၊ တစ္နာရီတစ္နာရီခြဲေလာက္ ျပန္ထြက္လာ။ အဲ ဘာေကာင္မွမရေတာ့ က်ေနာ္ အျပန္မွာ လမ္းေဘးကဍရင္ေကာက္ရြက္လုိ႔ ေခၚတဲ့အရြက္ေလးေတြကုိ ဟင္းခ်ဳိခ်က္ေသာက္ဖုိ႔ တစ္ေပြ႔ခူးခူးၿပီး ျပန္ခဲ့ေလ့ရွိတယ္။ အဲဒီလုိေတာတုိးေနတာ တစ္ပတ္ေလာက္ၾကာလာတယ္။ ရြာသားေတြ လည္း ရင္းႏွီးလာၿပီဆုိေတာ့ တစ္ရက္ က်ေနာ္ ညေနေစာင္း ထုံးစံအတုိင္းေသနတ္ေလးလြယ္ၿပီး ေတာထဲ အ၀င္ က်ေနာ့ကုိ “ဗုိလ္ႀကီး… ဍရင္ေကာက္ပစ္. သြားမလုိ႔လား” တဲ့။ က်ေနာ္လည္း မထူးေတာ့ပါဘူးဆုိၿပီး ရွက္ရွက္နဲ႔ ေအးဗ်ာက်ေနာ္သြားပစ္တုိင္း ဍရင္ေကာက္ပဲရတယ္လုိ႔ သြားၿဖီးျပန္ေျဖရင္း ကုတ္ေခ်ာင္းကုတ္ ေခ်ာင္း ျပန္လစ္ခဲ့ရတယ္။ တြတ္ပီ ဒီေန႔ ကံမေကာင္းပါလား။


မုိးထဲေရထဲ

ေနာက္တစ္ေခါက္ေရွ႔တန္းကုိဆင္းေတာ့ ကုိယ့္ထက္ငယ္တဲ့ရဲေဘာ္ ကုိေဇာ္ေလးတစ္ေယာက္ လမ္းမွာတင္ ဖ်ားၿပီး မလုိက္ႏႈိင္ျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္က ရန္သူ႔ထိမ္းခ်ဳပ္မႈေအာက္ကေဒသေတြဖက္ကုိ မေရာက္ေသးေတာ့ ေရွ႔ကသြားေနတဲ့စစ္ေၾကာင္းကုိ က်ေနာ္ ကုိေဇာ္ေလးကုိ ေစာင့္ေခၚၿပီးေနာက္ကလုိက္ခဲ့မယ္၊ သစ္ကုိင္းသစ္ ခက္ေတြနဲ႔ လမ္းခြဲေတြရွိရင္လမ္းျပေပးခဲ့ဘုိ႔မွာၿပီး ေျဖးေျဖးလုိက္ခဲ့တယ္။ ေတာထဲမွာ ညေနေလးနာရီ၀န္း က်င္ဆုိရင္ စၿပီးေမွာင္လာၿပီ။ မုိးေတြကလည္း ဖြဲဖြဲဖြဲဖြဲရြာေနတယ္။ ငါးနာရီခြဲေလာက္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ ေခ်ာင္း ကေလးတစ္ခုကုိ လွမ္းျမင္ရတယ္။ ေခ်ာင္းေရကဒူးလည္ေလာက္ပါဘဲ။ ကုိေဇာ္ေလးက ထုိင္ခ်လုိက္ၿပီး ကုိျမတ္.. ခင္ဗ်ားဆက္သြားႏွင့္ဗ်ာ။ က်ေနာ္ေတာ့ ဒီေန႔ဒီမွာဘဲအိပ္ေတာ့မယ္တဲ့။ က်ေနာ္က ဟာ… ေဟ့… ရြာက သိပ္မေ၀းေတာ့ဘူးထင္တယ္။ ေနာက္ထပ္ ၅ မိနစ္၊ ဆယ္မိနစ္ေလာက္ေတာ့ ဆက္ေလွ်ာက္ပါဦး ဆုိေတာ့ သူကမရေတာ့ဘူးတဲ့။ ဒါနဲ႔က်ေနာ္လည္း အနီး၀န္းက်င္မွာ မုိးခုိဖုိ႔ အပင္ႀကီးႀကီးတစ္ပင္ေအာက္ကုိ သူ႔ကုိပါ တြဲေခၚၿပီး၀င္ရတယ္။ မုိးကာေတြကုိ ယာယီအမုိးအျဖစ္ အေပၚမွာ ႀကိဳးေတြနဲ႔ တစ္ေယာက္စာ ခ်ည္ေပးလုိက္ၿပီး။ သူ႔ကုိ ေပးနားလုိက္တယ္။ က်ေနာ္က သူ႔ေျခရင္းဘက္မွာ ၀င္ထုိင္တယ္။ မုိးကသိပ္မလုံ ဘူး။ သူခ်မ္းေနေတာ့ က်ေနာ့ေစာင္ကုိပါသူ႔ကုိေပးၿပီး က်ေနာ့ပုခက္ကုိက်ေနာ္ ေစာင္လုိလုပ္ ၿပီးၿခံဳထားရ တယ္။ ေတာနက္ထဲမွာအိပ္ၾကရတာဆုိေတာ့ က်ေနာ္လည္းအိပ္မေပ်ာ္ဘူး။ တစ္ညလုံးလုိလုိ ေမွးကနဲ အိပ္ေပ်ာ္သြားလုိက္၊ ျပန္ထၿပီးကင္းေစာင့္လုိက္နဲ႔ေပါ့။ မုိးကလည္း တစ္စိမ့္စိမ့္ကုိရြာေနတာဆုိေတာ့ က်ေနာ့ တစ္ကုိယ္လုံးလဲ စုိထုိင္းထုိင္းျဖစ္ေနတယ္။ မနက္ ၅ နာရီေက်ာ္ေလာက္ ကုိေဇာ္ေလးအိပ္ယာထလာတယ္။

က်ေနာ္က အေျခအေနဘယ္လုိလဲ။ သက္သာရဲ့လားဆုိေတာ့ သူက အဖ်ားက်သြားၿပီ၊ သြားၾကစုိ႔လုိ႔ျပန္ ေျပာရင္း အထုတ္အပုိးျပင္တယ္။ ရြာကုိ ၁၀ မိနစ္ေက်ာ္ေလာက္ပဲ သြားလုိက္ရပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ေမွ်ာ္ေနတဲ့ ေရွ႔စစ္ေၾကာင္းကရဲေဘာ္ေတြနဲ႔ ျပန္ေတြ႔တယ္။ က်ေနာ္အေအးမိၿပီး ဖ်ားပါေလေရာ။ ေရွ႔တန္း အထိုင္စခန္းေနရာကလည္း မေ၀းေတာ့ဘူးလုိ႔ၾကားထားေတာ့ က်ေနာ္လည္း ေနာက္ကေျဖးေျဖးပဲ လုိက္ခဲ့ ေတာ့မယ္၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔သြားႏွင့္ၾကလုိ႔ေျပာလုိက္တယ္။ က်ေနာ္ငွက္ဖ်ားျပန္တက္တယ္။ လမ္း ေလွ်ာက္ေန ရင္း တုန္ခ်မ္းေနေတာ့ ေနေရာင္ေအာက္ လမ္းေဘးကုိဆင္းၿပီး ေသနတ္ကုိေပါင္ၾကားထဲညွပ္၊ ပုဆုိးခ်ဳံၿပီး ၿခံဳေတြထဲမွာ ၀င္ေကြးရတယ္။ ျဖတ္သြားၾကတဲ့ဆင္သမားေတြက က်ေနာ့ကုိေတြ႔ေတာ့ ရဲေဘာ္ေလး ဘာျဖစ္လဲလာေမးၾကၿပီး သူတုိ႔ေရေႏြးႀကိဳၿပီး ငန္းေဆးတစ္ခြက္တုိက္သြားတယ္။ က်ေနာ္ သက္သာေတာ့ တစ္ခါ ထေလွ်ာက္ေပါ့။ အဲဒီမွာအေတာ္ဆုိးတယ္။ ေျခလွမ္းေလးငါးလွမ္းေလာက္ေလွ်ာက္တုိင္း ေခါင္းထဲမွာ တစ္ဒုံးဒုံးနဲ႔ တူနဲ႔လာထုေနသလုိခံစားရတယ္။ က်ေနာ္တစ္ေရြ႔ေရြ႔ပဲ ေလွ်ာက္ႏႈိင္ေတာ့တယ္။ တကယ္ေတာ့ တစ္ရက္ခရီးကုိ က်ေနာ္ႏွစ္ရက္ေလာက္ေလွ်ာက္ေနတာေလ။ ႏြားေလးခုိစခန္းကုိေရာက္ေတာ့ က်ေနာ့ကုိ ဒီခရီးကုိ ဒီေလာက္ၾကာေအာင္လာရပါ့မလားဆုိၿပီး အရင္ေရာက္ေနၿပီးသား တျခားအဖြဲ႔ကတစ္ေယာက္က ေလွာင္ေျပာင္ေျပာတာေတာင္ခံလုိက္ရေသးတယ္။ က်ေနာ္က သူ႔ကုိျပန္ေျပာဖုိ႔ထက္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ေတာင္ မနဲျဖစ္ေနတာဆုိေတာ့ အနားယူလုိ႔ရမယ့္တဲတစ္ခုကုိဘဲဦးတည္ၿပီး လွဲအိပ္ေနလုိက္ရတယ္။

အဲဒီႏြားေလးခုိစခန္းမွာ ကုိထြဋ္တုိ႔လုိ လူ႔ေဘာင္သစ္ရဲေဘာ္ေတြနဲ႔ခင္မင္ခြင့္ရတယ္။ ကုိထြဋ္ ခ်က္ေႂကြးတဲ့ ပဲဟင္းက က်ေနာ္ေတာထဲမွာရွိစဥ္ စားရတဲ့အစားေသာက္ထဲမွာ လက္ရာအေျပာင္ေျမာက္ဆုံးေပါ့။ ကုလား ပဲကုိ အေစ့မပ်က္ အိေနေအာင္ခ်က္ထားတာ။ က်ေနာ္ သူ႔ကုိေတြ႔တုိင္း ကုလားပဲဟင္းခ်က္ေႂကြးဖုိ႔ ပူဆာ ေလ့ရွိတယ္။ အဲဒီရဲေဘာ္ေတြအားလုံး စိတ္ထားေကာင္းၾကသလုိ ေႏြးေထြးၾကတယ္။ ညီရင္းအကုိေတြ ေတြ႔ေနရသလုိပါဘဲ။


ဒုတိယံပိငွက္ဆုိးဒဏ

လမ္းမွာမုိးမိလာလုိ႔ဖ်ားေနတဲ့ၾကားက အတက္အဆင္းတစ္နာရီခြဲေလာက္ရွိတဲ့ ပတၱလားေတာင္ထိပ္ကုိ ရန္သူတက္လာမယ္သတင္းၾကားလုိ႔ အေပၚမွာရွိၿပီးသား တပ္ရင္းမွဴးကုိေရာဘတ္နဲ႔ အဖြဲ႔ဆီကုိလုိက္ရင္း ရန္သူျပန္ဆင္းသြားၿပီၾကားတာကတစ္ေၾကာင္း က်န္းမာေရးအေျခအေနကလည္းမေကာင္းေတာ့ ေနာက္ ေန႔ျပန္ဆင္းလာခဲ့တဲ့ၿပီး ေရွ႔တန္းေနာက္ထုိင္စခန္း ႏြားေလးခုိက လူ႔ေဘာင္သစ္ရဲေဘာ္ေတြဆီအေရာက္ က်ေနာ္ ေနာက္သုံးရက္ထပ္ၿပီး သတိေမ့သြားျပန္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ေရွ႔တန္းကုိေရာက္လာတဲ့ အသက္ သခင္ေက်းဇူးရွင္ ညြန္႔ေပါင္းအစုိးရျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီး ဦးလွေဖ (ေပ်ာ္ဘြယ္ လႊတ္ေတာ္အမတ္ ၁၉၉၀) သာ အတင္းလူလႊတ္ၿပီးေဆးေတြသြား၀ယ္ခုိင္းတာမ်ဳိး အခ်ိန္မီမကယ္ခဲ့ရင္ က်ေနာ့ဇတ္လမ္းကၿပီးၿပီ။ ျပန္ ေကာင္းသြားေတာ့ ဗဟုိက ေနာက္ထပ္ေတာ္လွန္ေရးသီခ်င္းေတြ၊ စစ္ခ်ီေတးေတြကုိဆုိေပးဖုိ႔ အေၾကာင္း ၾကားလာတာနဲ႔ ဗဟုိကုိျပန္မယ့္အဖြဲ႔တစ္ဖြဲ႔နဲ႔ ျပန္လုိက္ခဲ့ရတယ္။ က်ေနာ့ရဲ့ တန္ဖုိးရွိတဲ့ေတာ္လွန္ေရးကာလ ေျခာက္ရက္ကုိ ငွက္ဖ်ားစားသြားတယ္ေျပာရမလား။

က်ေနာ္အမုန္းဆုံး တိရိစၦာန္က ‘ျခင္’ ျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီက်ေနာ္တုိ႔ကုိ ေတာထဲမွာဒုကၡအႀကီးအက်ယ္ေပးခဲ့ တဲ့ျခင္က မဲမဲအေကာင္ေသးေသးေလးေတြ။ အဂၤလိပ္လုိ အေနာဖလိ Anopheles လုိ႔ေခၚတယ္။ ငွက္ဖ်ား သယ္လာတဲ့ေကာင္ေပါ့။ ေဒသကုိလုိက္ၿပီးအေရာင္အေသြးကြာရင္သာကြာမယ္၊ ဒုကၡေပးပုံခ်င္းကေတာ့ အတူတူပဲ။ အဲဒီျခင္ေလးေတြက ၿခံဳေတြထဲမွာပုန္းေအာင္းေနၿပီး ညပုိင္းေရာက္မွ ထြက္ကုိက္ၾကတာ။ လက္ကုိလာကုိက္ေနလုိ႔ ပြတ္ခ်လုိက္ရင္ သုံးေလးေကာင္ပါလာတယ္။ အဲ... တစ္ခ်ဳိ႔ေနရာေတြမွာဆုိရင္ လမ္းသြားေနတဲ့လူကုိေတာင္ လုိက္ကုိက္တာေတြရွိတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ေတာထဲမွာအေနၾကာလာေတာ့ ျခင္နဲ႔ပါတ္သက္ၿပီး ႂကြမ္းလာတာတစ္ခုရွိတယ္။ အဲဒါက လက္တစ္ဖက္တည္းနဲ႔ အနားမွာ ပ်ံေနတဲ့ျခင္ကုိ လက္နဲ႔ဖမ္းတာ။ သူပ်ံေနတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကုိၾကည့္ၿပီး ဖ်တ္ကနဲလွမ္းဖမ္းလုိက္တာ။ ေဘးက မျမင္ဖူးတဲ့ လူက ထုိင္ၾကည့္ေနရင္ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ သုိင္းတတ္တယ္ထင္ေနဦးမယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ေကာင္မဟုတ္ တစ္ေကာင္ေတာ့ အကုိက္ခံရမွာဘဲ။ ျခင္ေထာင္ေထာင္အိပ္တာထက္စာရင္ ေစာင္ေခါင္းၿမီးခ်ဳံၿပီး အိပ္ၾက တာဆုိေတာ့ ဒီအေကာင္ေသးေသးေလးေတြက လြတ္တဲ့အေပါက္က ၀င္ကုိက္ေနၾကတာေလ။ ခပ္ေၾကာင္ ေၾကာင္ တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္ကလြဲလုိ႔ ဘယ္သူမွ ေရွတန္းထြက္တဲ့အခါ ျခင္ေထာင္တုိ႔၊ ေခါင္းအုံးတုိ႔ကုိ အေလးခံၿပီး မသယ္ဘူး။ ေက်ာပုိးအိပ္ထဲမွာ သြားတုိက္ေဆးနဲ႔သြားတုိက္တံပါမယ္၊ ဘရိတ္ဓားပါမယ္၊ ဆပ္ျပာတုံးပါမယ္။ အုန္းဆီပါမယ္။ သူက တခါတေလ ေခါင္းလိမ္းရုံတင္မဟုတ္ဖူး၊ ေသနတ္တုိက္လုိ႔လည္း ရတယ္။ ဂ်ပန္ဖိနပ္တစ္ရံပါမယ္၊ အရပ္၀တ္တစ္စုံနဲ႔ ယူနီေဖာင္းတစ္စုံပါမယ္၊ ဗလာစာအုပ္နဲ႔ေဘာ့ပင္ပါမယ္၊ ေစာင္ပါးတစ္ထည္ပါမယ္၊ ဒါေလာက္ပါပဲ။ ဒါေတာင္ တစ္ခ်ဳိ႔ဆုိ မသယ္ႏႈိင္လုိ႔လမ္းမွာလြင့္ပစ္ခဲ့တာေတြ  ရွိ ေသးတယ္။ ေၾကာပုိးအိပ္အျပင္ ဖ်င္နဲ႔အခုိင္ခ်ဳပ္ထားတဲ့ ဆံႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္းသယ္ရမယ္။ စစ္ပစၥည္းေတြ ၾကည္ဆံေတြထည့္ထားတဲ့ အီကြင့္မန္႔တစ္ခုပါမယ္။ ေသနတ္တစ္လက္နဲ႔ က်ည္တစ္ခ်ဳိ႔ပါမယ္။ တစ္ခါတစ္ ေလလည္း လက္နက္ႀကီးက်ည္ေတြကုိ မွ်သယ္ေပးရတာရွိတာေပါ့။ 

0 comments: