Monday, February 6, 2012

စိတ္အစဥ္က အတိတ္ကို သမင္လည္ျပန္ လွည့္ႀကည့္မိတဲ့ ပုသိမ္


င၀န္ျမစ္ေႀကာင္းတေလွ်ာက္ ေမာင္းႏွင္လာေသာ သေဘာၤေပၚမွ ႀကည့္လွ်င္ ေနေရာင္ျခည္၏ ဖ်န္းပက္မႈေအာက္တြင္ တင့္တင့္တယ္တယ္ လွပေနေသာပုသိမ္ ျမိဳ႕အ၀င္ရႈခင္းႏွင့္ ေလေျပႏုႏုရဲ႕ေဆာ့ေသြးျခင္းေအာက္၌ ၀င့္ထည္စြာ ျမိဳ႕က်က္သေရေဆာင္ ေရႊမုေဌာဘုရားကို ဖူးေမွ်ာ္ခဲ့ေသာ အတိတ္အရိပ္မ်ားအား အျမဲသတိရေနမိသည္ ။ ယခုလည္း အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ ၂၀၁၂ ေဖေဖာ္၀ါရီလ( ၇) ရက္ေန႕၌ ပုသိမ္ျမိဳ႕သို့ လူထုစည္းရံုးေရး ခရီးသြားမည့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ ခရီးစဥ္ႏွင့္အတူ ထိုေန႕ရက္တြင္ ပုသိမ္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား အေမစုအား ႀကိဳဆိုခြင့္မရေစရန္ အစမ္းစာေမးပဲြ က်င္းပမည့္ သတင္းမ်ားထြက္ေပၚေနသည္ ။ တခ်ိန္တည္းတြင္ ထိုင္းအစိုးရ၏ ဖမ္းဆီးျပီး ျမန္မာစစ္အုပ္စုလက္ထဲ လႊဲေျပာင္း ခံလိုက္ရေသာ အခင္မင္ရဆံုး သူငယ္ခ်င္း ရဲေဌး ဓာတ္ပံုကို အင္တာနက္တြင္ ေတြ႕လိုက္ရသည ္။ ထိုအခါ လူထု၏ဘ၀ႏွင့္ ဆႏၵကို လ်စ္လ်ဴရႈခဲ့ေသာ အစိုးရေႀကာင့္ ရာေပါင္း ေတာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသာ လူထု လိႈင္းလံုးႀကီး ေရႊမုေဌာဘုရားေရွ႕ ပုသိမ္ျမိဳ႕ လမ္းမေပၚျပည့္လံွ်ခဲ့ေသာ ရဲေဌးႏွင့္အတူတူ လႈပ္ရွားခဲ့သည့္ ( ၈.၈.၈၈ )အေရးအခင္း အျဖစ္အပ်က္မ်ားႏွင့္အတူ စိတ္အစဥ္သည္ အတိတ္သို႕ အေျပးအလႊား ေရာက္ရိွသြားသည္ ။
၁၉၈၇ ခုႏွစ္ ပုသိမ္ဒီဂရီေကာလိပ္( ပုသိမ္တကၠသိုလ္ )ကာလမ်ား ႏွင့္ ေခတ္၏ ရိုက္ခတ္မႈႀကားမွ ပုသိမ္ျမိဳ႕အမွတ္တရမ်ား
ပုသိမ္တကၠသိုလ္အေဆာက္အဦးသည္ ကန္သံုးဆင့္ ေရျပင္ႏွင့္အတူ အေျပာင္းအလဲ သမိုင္းတစ္ခုကို ရင္ဆိုင္ရမည္ဟု မထင္ျမင္မိသျဖင့္ တည္ျငိမ္လ်က္ရိွသည္ ။ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားသည္လည္း အနာဂတ္ပညာေရး အတြက္ အားက်ိဳးမာန္တက္ ႀကိဳးပမ္းျပီး ပညာႏို႕ရည္ေသာက္စို႕လ်က္ရိွသည္ ။ က်ေနာ္တို႕ ကဗ်ာသမား စာသမားမ်ားကလည္း ေက်ာင္းကင္တင္း တြင္ထိုင္ျပီး ဘ၀ အေႀကာင္း ၊ အနာဂတ္အေႀကာင္း ၊ အခ်စ္အေႀကာင္းမ်ားကို ေဖာင္ဖဲြ႕ေအာင္ ေျပာျပီး သာယာေသာ ေလာကဟု အထင္ေရာက္ေနခဲ့ေပသည္ ။ ၁၉၈၇ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ကဗ်ာဆရာေယာင္ေယာင္ ဘာေယာင္ေယာင္ က်ေနာ္က သတၱေဗဒ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ ၊ ပါးစပ္က အျမဳပ္ထြက္ေအာင္ စကားမ်ား ပြားေသာ ကဗ်ာသမား စာသမား ရဲေဌး က ျမန္မာစာ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ ၊ လိဒ္ ဂစ္တာတီးတဲ့ တီး၀ိုင္းေခါင္းေဆာင္ စကြီး ( နာမည္ရင္း ..မ်ိဳးေအာင္ ထင္တယ္ )က သမိုင္းေနာက္ဆံုးႏွစ္ တို႕သည္ မိမိတို႕ကို မိမိ အႏုပညာသမားမ်ားဟု ယူဆျပီး အရာရာတိုင္းကိုလည္း ကဗ်ာ အျမင္ ျဖင့္ႀကည့္ျပီး တပူးတဲြတဲြ ေက်ာင္းလဘက္ရည္ဆိုင္တြင္ အထိုင္မ်ားသည္ ။ က်ေနာ္တို႕ကလည္း ဧျပီလေရာက္လွ်င္ ပိေတာက္ႏွင့္ သႀကၤန္ အေႀကာင္း မဂၢဇင္းတိုက္ကို ေပးပို႕ပါက မဂၢဇင္းမွာ ေဖာ္ျပႏိုင္ရန္ ေသခ်ာေပမဲ့ ရာသီစာကို မႀကိဳက္ပဲ စိတ္ခံစားမႈကိုအသားေပးေရးခဲ့သည္ကမ်ားသည္ ။ က်ေနာ္တို႕ ေရးသားေသာ ကဗ်ာအမ်ားစုမွာ စာေပစီစစ္ေရးႏွင့္ ျငိစြန္းျပီး မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ေဖာ္ျပခြင့္မရသည္ကမ်ားသည္ ။
လွလွပပ ေက်ာင္းသူေလးတစ္ေယာက္က အသက္ႀကီးႀကီး လူႀကီးတစ္ေယာက္၏ ခါးကိုဖက္ျပီး က်ေနာ္တို႕ထိုင္ေနေသာ ကင္တင္းေရွ႕မွဆိုင္ကယ္ျဖတ္ေမာင္းသြားစဥ္ ေခြးကျဖတ္ေဟာင္လိုက္ခ်ိန္ သူငယ္ခ်င္း စကီိြး၏ ကဗ်ာေကာက္စပ္ ရြတ္ဆိုမႈကိုႀကားလိုက္ရသည္ ။
မူးယစ္ျပီး ဖြန္ရွာ
တူးဖစ္တီး ဟြန္ဒါ ( 250 Honda )
ရြံရွာသည့္ေခြး ေျပးျပီးေဟာင္....။
မူးယစ္ေသာက္စားထားေသာ အသက္အရြယ္ သက္ႀကားရြယ္အိုသည္ အေဖ၊ အစ္ကို ေမာင္လည္း မဟုတ္ ပဲ ေခ်ာေမာလွပေသာ ေက်ာင္းသူမိန္းကေလး ( ဖြန္ ဆိုတာက အဲဒီေခတ္က မိန္းကေလးကိုေခၚဆိုေသာ ဘန္းစကား )ကို ဘယ္အရပ္ ဆိုင္ကယ္နွင့္တင္သြားလို႕ ေခြးကေတာင္ မ်က္စိေနာက္ျပီး ဘာေႀကာင့္ ေျပးေဟာင္ရသလဲ..။
ကဗ်ာကေတာ့ ႀကည့္လိုက္လွ်င္ ဘာမွမဟုတ္ဟု ထင္ျမင္္ရေပမဲ့ အဲဒီအခ်ိန္က ေခတ္သရုပ္ကို ထင္ဟပ္ေနေပသည္ ။ဆိုလိုသည္မွာ ပုသိမ္တကၠသိုလ္၀န္းက်င္တြင္ ေက်ာင္းသား ေက်ာငး္သူမ်ားသည္ မူးယစ္ေဆး၀ါးမ်ိဳးစံုကို အလြယ္တကူ၀ယ္ယူ ရရိွႏိုင္သလို တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းေဆာင္မ်ား၌ တရားမ၀င္ ဖဲ၀ိုင္းမ်ားကို အစိုးရမွ တရား၀င္ခြင့္ျပဳထားသည္ ။ ေခတ္စားေနေသာ ခ်ဲထီကေတာ့ ေနရာတကာတြင္ ခိုးေႀကာင္ခိုး၀ွက္မလိုပဲ လြယ္လြယ္ကူကူ တရား၀င္ ၀ယ္ယူႏိုင္ေပသည္ ။ လူထုမွာ စီးပြားေရး က်ဆင္းေနသျဖင့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူမ်ားသည္ ေက်ာင္းစားရိတ္အတြက္ အမည္မသိ လူႀကီးမ်ားက ကားႏွင့္လာႀကိဳေပ်ာ္ပါးေနသည္ဆိုသည့္ အဲဒီအခ်ိန္က ေခတ္စားခဲ့ေသာ ႏုႏုရည္ အင္း၀၏ ၀တၱဳထဲကလို ပုသိမ္တကၠသိုလ္မွာ ျဖစ္ပ်က္ေနျပီလားဟု ထင္ျမင္ေနခဲ့သည္ ။ အက်ဥ္းခ်ံဳးဆိုရလွ်င္ လူထု၏ ဆင္းရဲမဲြေတ ျခြတ္ျခံဳက်မႈကို အစိုးရမွ မသိက်ိဳးကြ်ံျပဳကာ ေက်ာင္းသားလူငယ္ထု ကို အစိုးရမွ စနစ္တက် ဖ်က္ဆီးေနသလားဟု က်ေတာ္တို႕ အထင္ေရာက္ေနေသာအခ်ိန္ ပင္ျဖစ္သည္ ။ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ား စုေ၀းစုေ၀းျဖစ္မည့္ ကိစၥမွန္သမွ်ကို အစိုးရမွ တဆင့္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးႏွင့္ ဘာသာရပ္အလိုက္ ဌာနဆိုင္ရာမ်ားကို ပိတ္ပင္ခိုင္းထားသည္ ။ ၁၉၈၇ ခုတြင္မွတ္မွတ္ရရ တစ္ခုအေနျဖင့္ ႏွစ္စဥ္ျပဳလုပ္ေနႀကျဖစ္ေသာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား ေနာက္ဆံုး ႏႈတ္ဆက္ပဲြ (farewell) ကို ပိတ္ပင္ထားသည္ ဟု ေက်ာင္းသားအမ်ားစုေျပာဆိုေနႀကသည္ ။ က်ေနာ္တို႕က ေနာက္ဆံုးႏွစ္ေက်ာင္းသားမ်ားဆိုေတာ့ ဒီလို အခြင့္အေရးမ်ိဳး ေနာက္တစ္ႀကီမ္ရႏိုင္ဖို႕
ရာ အေႀကာင္းမရိွေတာ့ ဆိုတာသိေနသည္ ။ လူဆိုတာကလည္း အခက္သား ၊ ပိတ္ပင္ထားသည္ဆိုကာမွ အႏုပညာပိုးေတြက ခႏၶာကိုယ္ ဘယ္ေခ်ာင္ႀကိဳေခ်ာင္ႀကားက ထြက္လာသည္မသိ ၊ အႏုပညာ သမားပီပီ ဂစ္တာတီးခ်င္ သီခ်င္းဆိုခ်င္ စိတ္မ်ားထြက္ေပၚလာခဲ့သည္ ။ ထို႕ေႀကာင့္ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား စုရံုးျပီး သတၱေဗဒ ဌာနမွဴးဆရာမႀကီးထံ(farewell) ကိုု၀ိုင္း၀န္းေတာင္းဆိုရာ ဆရာမႀကီးက လိုက္ေလ်ာ ခြင့္ျပဳခဲ့သည္ ။ယခုအခ်ိန္ထိ အမွတ္ရေနမိသည္ မွာ ပိတ္ပင္ထားသည့္ႀကားမွ ယင္းႏႈတ္ဆက္ပဲြတြင္ သီဆိုခဲ့ေသာ ေဂ်ေမာင္ေမာင္၏သီခ်င္း ( ၂ )ပုဒ္သည္ အာေတြ႕အာေတြ႕ျပီး ယခုလို ( ၂၃ )ႏွစ္ႀကာျပီး ကာရာအိုေကသီခ်င္းဆိုလွ်င္ ငယ္ေက်ာင္းသားဘ၀အမွတ္တရ ျပန္ဆိုေနမိသည္ ။
ေက်ာင္းပညာေရး စနစ္ကလည္း ဆဲြေဆာင္မႈ သိပ္မရိွလွသျဖင့္ ေက်ာင္းခ်ိန္ကို လစ္ကာ ဘာသာရပ္ မတူေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ စာအေႀကာင္း ေပအေႀကာင္းေျပာရင္း အခ်ိန္ကုန္ုသည္ကိုပင္ အက်ိဳးရိွသည္ဟု အထင္ေရာက္ေနခ်ိန္လည္း ျဖစ္သည္ ။ က်ေနာ္တို႕ငယ္ရြယ္သူမ်ား ပီပီ အခ်စ္ကဗ်ာေႀကာတြင္ ေမ်ာေနျပီး မွတ္မွတ္ရရ သူငယ္ခ်င္း ရဲေဌးက ေ၀းေမာင္ ကေလာင္အမည္ျဖင့္ ကဗ်ာစာအုပ္ထုတ္ရာ က်ေနာ္တို႕သူငယ္ခ်င္း တစ္စု ေက်ာင္းစာတဖက္ ကဗ်ာတစ္ဖက္ႏွင့္ အလုပ္ရႈပ္ေနေပသည္ ။ ရဲေဌးကေနာင္တြင္ ညီႏိုင္ ဟူေသာ ကေလာင္အမည္ ကို ယူခဲ့သည္မွာ အဲဒီကဗ်ာစာအုပ္ထဲက တပုဒ္ထဲမွာ..
ေျပမညီႏိုင္ ေဗြဂလိုဏ္လမ္းမွာ ေလွ်ာက္ပါမ်ားရင္ ခရီးဆိုတာ ေသသပ္လာပါလိမ့္မည္ဆိုေသာ ကဗ်ာပိုဒ္မွကေလာင္အမည္ ညီႏိုင္ ကိုယူခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ ။
ေက်ာင္းပညာေရး စနစ္ကလည္း အထင္ႀကီးစရာ သိပ္မရိွလွေပ ။ ပထမႏွစ္မွ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ထိသင္ ႀကားရေသာ ႏိုင္ငံေရးသိပၸံဘာသာက စာေမးပဲြနီးမွ မသင္ခ်င္သင္ခ်င္ႏွင့္ သင္ေပးေနေသာဆရာကိုယ္တိုင္ေပးေသာ ေမးခြန္း ( ၅ ) ခုကို က်က္ယံုျဖင့္ေအာင္သည္ ။ သတၱေဗဒ ဘာသာရပ္တြင္ က်ေနာ္ လက္ေတြ႕ ခဲြစိတ္ ေျဖဆိုရေသာ လက္ေတြ႕စာေမးပဲြ၌လည္း သတၱေဗဒဌာန လက္ေတြ႕ခန္းတြင္ ဖားမ်ားမ်ားဖမ္းထားလွ်င္ လက္ေတြ႕စာေမးပဲြတြင္ ဖားကို လက္ေတြ႕လုပ္ရမည္ ။ ႀကက္မ်ားမ်ား ဖမ္းထားလွ်င္ လက္ေတြ႕ ႀကက္ ၊ ေျမြမ်ားမ်ား ဖမ္းထားဖို႕က မျဖစ္လို႕ စာေမးပဲြမွာ ေျမြေတာ့ မလာႏိုင္ ၊ ဆင္းရဲေသာ ဌာနျဖစ္လို႕ ၀က္ေပါက္ေတြ အေကာင္မ်ားစြာ ၀ယ္ျပီး လက္ေတြ႕ စာေမးပဲြမွာ လံုး၀ေမးမွာ မဟုတ္ဟု အပိုင္တြက္ထားျပီးသား ပါ၊ တျခားဘာသာရပ္ေတြကလည္း တစ္ခါတစ္ခါ ေမးခြန္းေတြေပါက္ေနတတ္သည္ ။ ကဲ ဒီေလာက္ေကာင္းတဲ့ ဆိုရွယ္လစ္ ပညာေရး စနစ္ ။ ဒါ့အျပင္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ေဖာ္ မသူေတာ္ဟုပဲေျပာေျပာ ၊ အခြင့္သင့္တုန္း တစ္ခုေတာ့ ႀကြားခြင့္ျပဳပါ ၊ က်ေနာ္ကလည္း ပညာေရးတြင္ ေခသူမဟုတ္ပဲ က်ေနာ့အေမ အထက္တန္းျပဆရာမ၏ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္မႈေအာက္တြင္ က်ေနာ္ ( ၅ )တန္းမွ ( ၉ )တန္းအထိ အတန္းတိုင္း ပထမ ၊ ဒုတိယႏွင့္ ( ၅ ) ႏွစ္ဆက္တိုက္ ျမိဳ႕နယ္လူရည္ခ်ြန္ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း မေကာင္းေသာပညာေရးစနစ္တြင္ ( ၁၀ ) တန္း၌ ေျခေခ်ာ္လက္ေခ်ာ္ အမွတ္မေကာင္းကာ သတၱေဗဒဘာသာကို သင္ယူခဲ့ရသည္ ။ ထူးမျခားနား အစမ္းသပ္ခံ ပညာေရး စနစ္၏ သားေကာင္းမ်ား က်ေနာ္တို႕ မ်ိဳးဆက္အားလံုးျဖစ္ခဲ့ေပသည္ ။
ေလာက လူသားတို႕သည္ အေပၚယံကို ႀကည့္ျပီး အထင္ႀကီးကာ လူေတြဟာ နာမည္ေနာက္လိုက္ေနျပီး အေတြးအေခၚေနာက္ မလိုက္ႀကေတာ့ဟု ယေန႕ေခတ္ကို က်ေနာ္တို႕ အႀကိမ္ႀကိမ္သံုးသပ္ေနခဲ့သည္ ။ ထူးအိမ္သင္ နာမည္ႏွင့္စီးရီးထုတ္ ေသာကိစၥက ေအာင္ျမင္မႈရႏိုင္ပါ့မလားဟုလည္း ေဆြးေႏြးခ်က္ထဲတြင္ပါသည္ ။ ထူးအိမ္သင္ႏွင့့္ ရင္းႏွီးေသာ ပုသိမ္သားသူငယ္ခ်င္းမ်ားက သူ႕ကို ဘဲဥ ၊ ကိုငွက္ ၊ ရွပ္ကေလး ဟု ေခၚဆိုေနသျဖင့္ အဲဒီအထဲက နာမည္တစ္ခုခုႏွင့္ စီးရီးထုတ္လွ်င္ က်ိန္းေသ ေအာင္ျမင္ႏိုင္သည္ဟု ဆိုသူကဆိုသည္ ။ပုသိမ္ ျမိဳ႕လယ္ ဘဏ္ေရွ႕ ရိွ ေက်ာ္ႀကား လဘက္ရည္ဆိုင္တြင္ ထူးအိမ္သင္၏ ပထမဆံုး စီးရီးျဖစ္ေသာ နာရီေပၚက မ်က္ရည္စက္မ်ား သီခ်င္းစီးရီးကို နားေထာင္ရသည္မွာ ဘ၀ အဓိပၸါယ္တစ္ခုခုကို လုပ္ရန္ တိုက္တြန္းေျပာျပေနသလိုလို ႏွစ္ျခိဳက္ခံစားမိခဲ့သည္ ။ ထူးအိမ္သင္ သီခ်င္းစာသားမ်ားျဖစ္ေသာ အိုညီေလးေရ မွန္တာလုပ္လိုက္ ဟုတ္တာေျပာေပါ့ မေႀကာက္နဲ႕ကြာ ကမၻာေျမႀကီးဟာ မင္းအတြက္ သက္သက္၀န္ပိုမေလးဖို႕ရာ....ေခတ္အရိပ္ကို ထင္ဟပ္ေနေသာစာသားမ်ား၏ ေခၚေဆာင္ရာကို လိုက္ရင္း အာဏာရွင္စနစ္ကို ေတာ္လွန္ခဲ့ေသာမိမိလုပ္ရပ္အတြက္ မိမိဘယ္ေတာ့မွ ေနာင္တရမည္ မဟုတ္ပါ...။
၁၉၈၇ ခုႏွစ္စာေပေဟာေျပာပဲြတြင္ ဆရာေမာင္ေသာ္က၏ စာေပေဟာေျပာပဲြသည္လည္း ပုသိမ္ျမိဳ႕၏ သမိုင္းမွတ္တိုင္တစ္ခုျဖစ္မည္ဟု အဲဒီအခ်ိန္က မထင္မွတ္ခဲ့ပါ ။ စာေပ၀ါသနာပါေသာ က်ေနာ္သည္ စာေပေဟာေျပာပဲြသို႕ စာေပသူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္အတူ သြားျဖစ္ခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ႀကာခဲ့ျပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဆရာ့စကား ဆရာ့ေဟာေျပာခ်က္မ်ား ယေန႕တိုင္ ႀကားေယာင္ေနမိသည္ ။ စာေပေဟာေျပာပဲြတြင္ ဆရာေဟာေျပာသည္မွာ စနစ္နဲ႕ေခတ္ရဲ႕ေဖာက္ျပန္ ျဖစ္ပ်က္ေနသည္ကို ထိမိစြာ သေရာ္သျဖင့္ လာေရာက္နားေထာင္ေသာလူထုမွ ၀က္၀က္ကဲြ ရံုျပည့္ရံုလွ်ံ အားေပးခဲ့ေပသည္ ။ ဆရာ့ေဟာေျပာခ်က္မ်ားမွ က်ေနာ္ မွတ္မိသေလာက္ ျပန္ေဖာက္သည္ခ်ရလွ်င္ ဆရာက အခုေနာက္ပိုင္း ( ၁၉၈၇ ) ကာလေတြမွာ ႏိုင္ငံေတာ္ ဥကၠဌ ႀကီး ျပည္နယ္တိုင္းမ်ားသို႕ လာေရာက္လွ်င္ ေဒသဆိုင္ရာ ပါတီ ေကာင္စီ အႀကီးအကဲမ်ားသည္ ႏိုင္ငံစီးပြားေရး ႏိုင္ငံေရး ေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ ေမးျမန္းျခင္းထက္ တိုးတိုးေလးကပ္ျပီး ေဆြးေႏြးေမးျမန္းေနႀကသည္မွာ ယခုအပါတ္ထြက္မဲ့ ခ်ဲနံပတ္ဟာ ဘာျဖစ္ႏိုင္သလဲဟု ေမးျမန္းေနႀကသည္ကမ်ားေႀကာင္း ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ ဥကၠဌ ႀကီးက တစ္ေယာက္ႏွင့္စကားေျပာလို႕ မအားမလပ္ျဖစ္ေနလွ်င္ ျပည္နယ္ပါတီ ေကာင္စီ အႀကီးအကဲမ်ားသည္ သမတၱႀကီး၏ ဒရိုင္ဘာကိုပင္ ဆရာတင္ျပီး ခ်ဲနံပတ္ဟာ ဘာျဖစ္ႏိုင္သလဲဟု ေမးျမန္းေနႀကေႀကာင္း ဆရာေမာင္ေသာ္က က အာ၀ဇြန္းရႊင္ရွႊင္ ပရိသတ္ကို ပဲြခံခဲ့သည္ ။ ဆင္းရဲမဲြေတေနေသာလူထုကေတာ့ ဆင္းရဲျခင္းမွလြတ္ေျမာက္ဖို႕ ႀကိဳးစားရင္း ခ်ဲစဲြေနေပရာ သမတၱႀကီးစီးလာေသာ ကားနံပါတ္ကိုပင္ အလြတ္မေပးပဲ ပါတ္လည္ရိုက္ ခ်ဲထိုးေနႀကေႀကာင္း ဆရာ့ ေဟာေျပာခ်က္မ်ား ယေန႕တိုင္ ႀကားေယာင္ေနမိသည္ ။ ဆရာ့ေဟာေျပာခ်က္ေနာက္တစ္ခုမွာ အခုပုသိမ္ကို လာရာ VIP ( Very Important Person )ေတြ ေတာ္ေတာ္ေတြ႕ရေႀကာင္း ၊ ယေန႕ ေစ်းသို႕သြားစဥ္ မီးေသြးဆိုင္တစ္ခုမွာ ေထာင္ထားတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ကိုေတြ႕ရလို႕ စိတ္၀င္တစား ၀င္ေမးႀကည့္ေႀကာင္း ၊ ေထာင္ထားတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ ( ၂ ) ခုမွာ တစ္ခုက ရိုးရိုးမီးေသြး ျဖစ္ျပီး ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ VIP မီးေသြးျဖစ္ေႀကာင္း ၊ ဘာမ်ားကြာသလဲေမးႀကည့္ေတာ့ VIP မီးေသြးက မဲမဲ ပုပု တုတ္တုတ္ ၀၀ ေတြျဖစ္ေႀကာင္း ေျပာျပရာ ပုသိမ္မွာ VIP ေတြဆိုရင္ မဲမဲ ပုပု တုတ္တုတ္ ၀၀ေတြသာျဖစ္ေႀကာင္း ေျပာႀကားရာ လူထု ပရိသတ္က အားပါးတရအားေပးသေလာက္ စာေပေဟာေျပာပဲြေရွ႕ဆံုးတန္းမွာ ထိုင္ေနေသာ စစ္တပ္မွ အမ်ားစုျဖစ္ေသာ ပါတီ ေကာင္စီ မွ မဲမဲ ပုပု တုတ္တုတ္ ၀၀ VIP လူႀကီးေတြမွာ မခ်ိသြားျဖဲ ျဖစ္ခဲ့ရသည္ ။
ျပည္သူလူထုတရပ္လံုးသည္ မွားယြင္းေဖာက္ျပန္ေသာ စနစ္ေအာက္တြင္ ဆင္းရဲမဲြေတလ်က္ရိွျပီး တိုင္းျပည္သည္လည္း ကမၻာ့အဆင္းရဲဆံုးႏိုင္ငံျဖစ္ခဲ့ေပသည္ ။ က်ေနာ္တို႕ စာေပ အႏုပညာေလာကတြင္လည္း အႏုပညာသည္ အႏုပညာအတြက္လား..အႏုပညာသည္ ျပည္သူ႕အတြက္လား ေမးခြန္းမ်ားစြာ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ ဆူညံလ်က္ ရိွခ်ိန္လည္း ျဖစ္သည္ ။
၁၉၈၇ စက္တင္ဘာလ ( ၅ ) ရက္ေန႕တြင္ ၂၅ က်ပ္တန္ ၊ ၅၀ က်ပ္တန္ ၊ ၇၅ က်ပ္တန္ ေငြစကၠဴမ်ားကို အစိုးရမွ တရားမ၀င္သတ္မွတ္ရာ ပုသိမ္တကၠသိုလ္တြင္ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့သည္ ။ စီးပြားေရး က်ဆင္းေသာ ဒဏ္ ၊ ညံ့ဖ်င္းေသာ ပညာေရး စနစ္ဒဏ္ရာ ဒဏ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ရင္ဆိုင္ေနရေသာ ပုသိမ္ ေက်ာင္းသားထုမွာ တစ္စံုတစ္ခုအတြက္ ေပါက္ကဲြခ်င္ေနခ်ိန္လည္းျဖစ္သည္ ။ တိုက္ဆိုင္မႈဟု ဆိုရမည္လား အဲဒီအထဲမွ အဆိုး၀ါးဆံုး အျဖစ္အပ်က္မွာ အေဆာင္ဖဲ၀ိုင္းတြင္ ဖဲလာရိုက္ေသာ ပုသိမ္ရဲမႈးႀကီးသားကို ေက်ာင္းသားထုကရိုက္သတ္လိုက္ႀကသည္ ။ ယခုေခတ္လို ကြန္ျပဴတာ အင္တာနက္မ်ား မရိွျခင္းေႀကာင့္လည္း ေကာလဟလမ်ား အလြန္တတရာ ေဖာင္းပြကာ ပ်ဥ္းမနားစိုက္ပ်ိဳးေရး တကၠသိုလ္တြင္ပဲ အေရးအခင္းျဖစ္သလိုလို ၊ ေတာင္ႀကီးမွာ ဘုန္းႀကီးရဟန္း ႏွင့္ မူဆလင္ဘာသာ၀င္မ်ား အဓိဂရုဏ္း ျဖစ္သလိုလို ေျပာဆိုကာ ေျဖဆိုေနေသာ ေက်ာင္းစာေမးပဲြမ်ားကိုလည္း ရပ္တန္႕ျပီး တကၠသိုလ္ ေကာလိပ္ေက်ာင္းမ်ားကို တျပည္လံုးအတိုင္းအတာ ပိတ္လိုက္ေတ့ာသည္ ။ အစိုးရကေတာ့ ေက်ာင္းသားထု မျငိမ္မသက္ျဖစ္မည္ကို အလြန္တရာ ေႀကာက္ရြ႕ံေနသည္မွာထင္ရွားေပသည္
က်ေနာ္ႏွင့္ရဲေဌးသည္ ၁၉၈၇ ေက်ာင္းမ်ားပိတ္ထားခ်ိန္တြင္ စာေပ အႏုပညာအလုပ္မ်ားကို လုပ္ခဲ့သလို တျခားတစ္ဖက္တြင္လည္း ကဗ်ာဆရာ ကိုေအာင္ပြင့္ထံမွ ႏိုင္ငံေရး စာအုပ္ေကာင္းမ်ားကို ဖတ္ရႈႏိုင္ခဲ့ေပသည္ ။ သခင္စိန္ခို ( ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႕ဖဆပလေခတ္မွ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦး ) ၊ ဦးစိန္ေမာင္ ( ဦးႏုလက္ထက္ ဖဆပလ အမတ္ေဟာင္း ) တို႕ထံမွလည္း ႀသ၀ါဒ ခံယူခဲ့ေပသည္ ။ ေနာင္တြင္ ရဲေဌးသည္ ႏိုင္ငံေရးစာတမ္းမ်ားကို ကိုယ္တိုင္ေရးသားျပီး ျဖန္႕ေ၀ခဲ့သည္ ။ ထိုသို႕ျဖန္႕ေ၀ရာတြင္ ရန္ကုန္မွ ရေသာ စာတမ္းမ်ားျဖစ္သည္ဟု ေျပာဆိုျဖန္႕ေ၀ခဲ့ႀကသည္ ။လူေတြကလည္း ရန္ကုန္မွလာေသာ စာတမ္းဆိုမွ အထင္ႀကီးႀကသည္ မဟုတ္ပါလား ။
ေနာက္ဆံုးတကၠသိုလ္ ေကာလိပ္ေက်ာင္းမ်ား ျပန္ဖြင့္ရာ အစိုးရအေနျဖင့္ ဆူဆူပူပူ လႈပ္လႈပ္ရွားရွားလုပ္မည့္သူမ်ား ေက်ာင္း၀န္းက်င္တြင္ မျမင္ေတြ႕လိုေတာ့လားမသိေပ က်ေနာ္တို႕ မွာ ေနာက္ဆံုးႏွစ္စာေမးပဲြကို သိပ္မေျဖႏိုင္လည္း ေအာင္ျပီး ဘဲြ႕ရခဲ့ေပသည္ ။ အဲဒီလို ေက်ာင္းျပီး ဘဲြ႕ရကာ ပုသိမ္တကၠသိုလ္ကို ေက်ာခိုင္းျပီး ဘ၀၏တိုက္ပဲြတြင္းသို႕၀င္ေရာက္ရာ အခ်ိန္တိုအတြင္း မထင္မွတ္ေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားက ေရွ႕မွာ တန္းစီျဖစ္ပ်က္ခဲ့ေပသည္ ။
၁၉၈၈ မတ္လ အေရးအခင္းမွသည္( ၈၈၈၈) ပုသိမ္လူထု လႈပ္ရွားမႈဆီသို႕
၁၉၈၈ မတ္လ အေရးအခင္းတြင္ ရဲေဌးႏွင့္အသိအက်ြမ္းျဖစ္ေသာပုသိမ္မွ ကိုထြန္း၀င္း ( RIT ေနာက္ဆံုးႏွစ္ ) ႏွင့္အတူ က်ေနာ္ အမခ်စ္သူ ကိုျမင့္ညြန္႕ဦး ( ေနာင္တြင္ အမေယာကၤ်ား ျဖစ္လာသူ )တို႕ ေထာင္က်သြားသည္ဟုသိလိုက္ရသည္ ။ဖမ္းဆီးခံေက်ာင္းသားမ်ား လြတ္ေျမာက္ေရး အတြက္ က်ေနာ္တို႕ ကိုယ္စြမ္း ဥာဏ္စြမ္းရိွသမွ် လုပ္ေဆာင္ရမည္ဟု က်ေနာ္တို႕ ဆံုးျဖတ္လိုက္ႀကသည္ ။ ကြန္ျပဴတာ မရိွေသာ ေခတ္မွာ အဲဒီအခ်ိန္တြင္ ေခတ္စားေနေသာ ဦးေအာင္းႀကီး၏ ႏိုင္ငံေရး စာတမ္း ကို မိတၱဴကူျပီး ျဖန္႕ေ၀ရသည္ကပင္ ဧရာမစြန္႕စားမႈႀကီးျဖစ္ခဲ့ေပသည္ ။ ထိုအခ်ိန္တြင္ က်ေနာ္မိဘမ်ားက က်ေနာ္လွ်ိဳ႕၀ွက္လုပ္ငန္းမ်ားအား ရိပ္မိသလားမသိပါ ၊က်ေနာ္ကို အလုပ္ခြင္ ၀င္ရန္စီစဥ္ပါသည္ ။ က်ေနာ့အေဖသည္ ထိုအခ်ိန္က လူ၀င္မႈႀကီးႀကပ္ေရး ဌာနတြင္ ဒု လက္ေတာက္တိုင္းမွဴး ( တိုင္းဌာနစိတ္မွဴး )ျဖစ္ေနသျဖင့္ လူ၀င္မႈႀကီးႀကပ္ေရးတြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရန္ အားလံုးစီစဥ္ေပးမည္ေျပာပါသည္ ။ အေမသည္လည္း အႏွစ္ ( ၂၀ ) ေက်ာ္ အထက္တန္းျပဆရာမ အျဖစ္တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနရာ က်ေနာ့္လုပ္ရပ္မ်ားက မိသားစု ထမင္းအိုး ကဲြမည္ကို စိုးရိမ္ေနပံုရပါသည္ ။ အေဖႏွင့္အေမသည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အစိုးရတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေသာ္လည္း ရိုးသားႀကိဳးစားျပီး လာဘ္ေပးလာပ္ယူ မလုပ္သျဖင့္ က်ေနာ္တို႕ေမာင္ႏွမ ( ၃ ) ေယာက္၏ တကၠသိုလ္ပညာသင္စားရိတ္ႏွင့္အတူ စီးပြားေရး ေျပလည္လွသည္ေတာ့မဟုတ္ပါ ။အေဖ့အလုပ္အစီအစဥ္ကို ျငင္းဆိုျပီး က်ေနာ္ ႏွင့္ ရဲေဌး တို႕သည္ ဦးေအာင္ႀကီး စာတမ္းမ်ားကို မိတၱဴကူး ျပီး နယ္ေဒသမ်ားသို႕ ျဖန္႕ေ၀ရန္ႀကိဳးစားေနခ်ိန္ျဖစ္သည္ ။ ေနာင္တြင္ ေထာက္လွမ္းေရးမွ လိုက္လံ ဖမ္းဆီးႏိုင္သည္ကို သိရိွျပီး ပုသိမ္မွ ေရွာင္ရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ရသည္ ။ ထိုအခ်ိန္တြင္ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ႏိုင္ငံေရးသမားေဟာင္း တစ္ေယာက္၏ အဆက္အသြယ္ျဖင့္ သူတို႕နယ္တြင္ တဲြဖက္ အထက္တန္းျပဆရာ အျဖစ္ကမ္းလွမ္းရာ ထူးအိမ္သင္သီခ်င္း ျဖစ္ေသာ( ေခါင္းေလာင္းႀကီးလည္း အိပ္ေပ်ာ္ေနစဲ စာသင္ခံုေတြလည္း ဖယိုဖရဲ ပိုးစားခ်ကိုက္ေန ေက်းလက္က ဆရာသူငယ္ခ်င္းရယ္ စိတ္ဓာတ္္ေလးျဖဴစင္ သန္႕ရွင္းတယ္ ကြက္လပ္ျဖည့္္လိုက္ေပ့ါ့ ဆရာသူငယ္ခ်င္းရယ္ ) သိခ်င္းကို ျငိေနေသာ က်ေနာ္တို႕ သူငယ္ခ်င္း ( ၃ ) ေယာက္ တဲြဖက္ အထက္တန္းျပ ဆရာအလုပ္ကို လက္ခံလိုက္သည္ ။
ပုသိမ္ ေခ်ာင္းသာ ပင္လယ္ကမ္းေျခ အနီး သဇင္တဲြဖက္ အထက္တန္းေက်ာင္းတြင္ က်ေနာ္ ၊ ရဲေဌး ၊ ေက်ာ္ေက်ာ္ဦးတို႕သည္ ( ၉ ) တန္း ၊ ( ၁၀ ) တန္းကိုစာျပရေသာ တဲြဖက္အထက္တန္းျပဆရာမ်ား ျဖစ္လာခဲ့သည္ ။စာသင္ေက်ာင္းဟာ ဒီမိုကေရစီ စာသင္ေက်ာင္းလို ျဖစ္ခဲ့သည္ကို ေနာက္အလ်ဥ္းသင့္လွ်င္ေရးပါမည္ ။ က်ေနာ္တို႕ တပည့္မ်ားကလည္းမ်ားမ်ားစားစားမဟုတ္ အေယာက္ ( ၁၅ ) ေယာက္နီးပါး ျဖစ္ျပီး စာသင္ရိုးညႊန္းတမ္းကို ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးႏွင့္တိုင္ပင္ျပီး က်ေနာ္တို႕ကိုယ္တိုင္ေရးစဲြရသည္ ။ေက်းရြာမွ စီစဥ္ေပးသျဖင့္ ( ၂ ) ထပ္အိမ္ တစ္လံုး အေပၚထပ္တြင္ ေနထိုင္ရျပီး အုန္းရြက္ေလတိုးသံႏွင့္အတူ ပင္လယ္လိႈင္းသံကို အတိုင္းသားႀကားေနရသည္ ။ စာေပ၊ အႏုပညာ ၊ ဂီတ ၊ ကဗ်ာေတြခံစားတတ္ေသာ က်ေနာ္တို႕ အဖို႕ နိဗာန္ဘံုျဖစ္ခဲ့ေပသည္ ။ အခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ ေက်ာင္းသား ( ၅ ) ေယာက္ေလာက္က က်ေနာ္တို႕ႏွင့္အတူ လာအိပ္လွ်င္ ညဆို ဂစ္တာတီးသူတို႕ကို သင္ေပးသည္ ။ေန႕ခင္းစာသင္ခ်ိန္တြင္ ေက်ာင္း သင္ခန္းစာထက္ က်ေနာ္တို႕ ေျပာေသာ ဦးသန္႕အေရးအခင္း ၊ ကတ္စရို ၊ ေခ်ေဂြဗားရား ၊ ဗီယက္နမ္ေတာ္လွန္ေရး ၊ကိုသူတို႕စိတ္၀င္စားသည္ ။ ညေနတြင္ ရြာမွစီစဥ္ေပးေသာ ထမင္းခ်ိဳင့္ကို ေစာင့္ရင္း တစ္ခါတစ္ခါ ေက်ာင္းသားႏွင့္ဆရာ ေဘာ္လံုးအတူတူ ကန္တဲ့ေန႕ရိွသလို BBC ၊ VOAအတူတူ နားေထာင္ေသာညမ်ားလည္း ရိွခဲ့သည္ ။ တစ္ခါတစ္ရံလည္း အိမ္အလြမ္းေျပ ေက်ာင္းသားေတြမသိေအာင္ ဆိုင္မွာခြက္ပုန္းခုတ္ရင္း အာေဘာင္အာရင္း သန္သန္ ႏိုင္ငံေရးကိုျငင္းခဲ့သည္မ်ားလည္းရိွသည္ ။ အမွတ္တရျဖစ္စရာ တစ္ခုကေတာ့ ဦးေန၀င္းက ေရဒီယိုမွေနျပီး တစ္ပါတီသြားမည္လား ၊ ပါတီစံုသြားမည္လားေႀကျငာစဥ္ ေက်ာ္ေက်ာ္၀င္းႏွင့္ ရဲေဌး ဆရာႏွစ္ေယာက္ ေရဒီယိုနားေထာင္ရင္း လက္ရိွႏိုင္ငံေရးကို ေ၀ဖန္ေလကန္ ေနရာ ပါတီစံုသြားသင့္ မသြားသင့္အျငင္းပြားရင္း ထထိုးႀကသျဖင့္ အနီးအနားရိွေက်းရြာ လူႀကီးမွ ႀကား၀င္ထဆဲြခဲ့ရသည္ ။ တဖက္က စာသင္ရင္း တျခားတဖက္ကလည္း လက္ရိွႏိုင္ငံေရးကို မ်က္ေျခမျပတ္ႀကည့္ေနရသည္ ၊ အနာဂတ္အတြက္လုပ္ကိုင္ စရာေတြ တပံုတပင္ ရိွေသးသည္ မဟုတ္ပါလား ။
ေနာက္ဆံုးတြင္ သခင္ေအာင္ဆန္း အေႀကာင္းကိုသင္ျပီး ရိုးရာ၀တ္စံုကို အားေပးရမည္ဟု ေျပာဆိုလိုက္ရာ တပည့္အားလံုး ထိုင္းစင္ႀကယ္ ဖိနပ္မ်ား မစီးေတာ့ပဲ က်ေနာ္တို႕စီးသလို အားလံုး ခံုဖိနပ္ေတြပဲ စီးက်ေတာ့သည္ ။ပ်ဥ္နွင့္ ေဆာက္လုပ္ထားေသာ ( ၂ ) ထပ္ေက်ာင္းေဆာင္ျဖစ္သျဖင့္ က်ေနာ္တို႕ ဆရာ တပည့္အားလံုးရဲ႕ သခင္စိတ္ေပါက္ေနေသာ ခံုဖိနပ္သံေႀကာင့္ က်ေနာ္တို႕ကို ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးမွ ေခၚယူသတိေပးရသည့္ အျဖစ္ကို ေရာက္ခံရသည္ ။ဒီလိုႏွင့္ ေထာင္မွလြတ္လာေသာ ကိုထြန္း၀င္း အပါအ၀င္ ( ၁၄၁ ) အုပ္စုမွ တစ္ခ်ိဳ႕ႏွင့္ အဆက္အသြယ္ရယူကာ တျပည္လံုးအတိုင္းအတာ တစ္ခု ထိျဖစ္ေအာင္လုပ္ေဆာင္မည့္ ( ၈.၈.၈၈ )လႈပ္ရွားမႈႀကီးတြင္ တစ္တပ္တစ္အား ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ရန္ အသင့္ျပင္ထားျပီးျဖစ္သည္ ။ က်ေနာ္တို႕ တပည့္မ်ားကိုလည္း အရိပ္အျမြက္ေျပာထားရာ က်ေနာ္တို႕ ( ၈.၈.၈၈ )အေရးအခင္းကို ပုသိမ္ျမိဳ႕ေပၚတြင္ လုပ္လွ်င္သူတို႕ပါလိုက္မည္ ၊ က်ေနာ္တို႕ လက္နက္ကိုင္ေတာခို လွ်င္သူတို႕ပါလိုက္မည္ဟု မရမက ေျပာဆိုႀကရာ မနည္းေဖ်ာင္းဖ်ထားခဲ့ရသည္ကို ယေန႕ထိသတိရေနစဲျဖစ္သည္ ။
ပုသိမ္ျမိဳ႕ ( ၈.၈.၈၈ ) အေရးအခင္းကာလ တြင္ ရဲေဌးႏွင့္ က်ေနာ္တို႕ တက္တက္ႀကြႀကြ လူထုႀကီးကို ဦးေဆာင္ျပီး ခ်ီတက္ခဲ့ပံုမ်ား ၊ စစ္တပ္မွ ပစ္ခတ္သည့္ ( ၈.၈.၈၈ ) အေရးအခင္းညမွာ ပုသိမ္တဖက္ကမ္း ဘုန္းႀကီေးက်ာင္း၌ မိမိကိုယ္ကို ေသသူအျဖစ္သတ္မွတ္ကာ သရဏဂံုတင္ျပီး ဘုန္းႀကီးမွ သဃန္းစမ်ားကို လက္မွာစီး နဖူးမွာစီးေစခဲ့ေသာေန႕မ်ာ း ၊ ပစ္ခတ္ဖမ္းဆီးေနသည့္ႀကားမွ ႏိုင္ငံေရး တရားပဲြမ်ားကို စက္ေလွတစ္စီးျဖင္ ဆိပ္ကမ္းတစ္ခု၀င္ တစ္ခုထြက္ တရားေဟာခဲ့ပံုမ်ား ၊ ပုသိမ္ျမစ္ရိုး တစ္ေလ်ာက္တြင္ စစ္တပ္၏ ပစ္ခတ္မႈ ေႀကာင့္ ေပၚေလာ ေမ်ာေနေသာ လူေသအေလာင္းမ်ား ၊ ( ၈.၈.၈၈ ) အေရးအခင္းကာလတြင္ ပုသိမ္ ေထာင္မွအက်ဥ္းသားမ်ားကို ဆူပူအံုႀကြသည္ဟု ဆိုကာတစ္ညလံုးပစ္ခတ္ေနေသာ ေသနတ္သံမ်ား ၊ ေထာက္လွမ္းေရးမွ လိုက္လံဖမ္းဆီးသျဖင့္ ပုသိမ္ မံုရြာ လမ္းမႀကီးေပၚရိွ သစ္ေကာင္းအိမ္ ( ေဇာ္ႀကီး ) တို႕အိမ္တြင္ ခိုးေခ်ာင္ခိုး၀ွက္ အိပ္ခဲ့ေသာည ၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢ မရိွေသးသျဖင့္ ေက်ာင္းသား အရပ္သား လူငယ္ အားလံုး ပါ၀င္ႏိုင္ေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ဧရာ၀တီတိုင္း မ်ိဳးခ်စ္လူငယ္ တပ္ဦးကို ဖဲြ႕စည္းျပီး သပိတ္စခန္းဖြင့္ခဲ့ပံုမ်ား ၊ သပိတ္စခန္းဖြင့္ျပီး လူထုရာေပါင္းမ်ားစြာ သပိတ္စခန္းမွာ အတူေနခဲ့ပံုမ်ား ကို ရုပ္ရွင္ အေႏွးရိုက္ကြက္လို အတိတ္ကို ျပန္ျမင္ေယာင္ေနမိသည္ ။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ၈.၈.၈၈ အေရးအခင္းကာလတြင္ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ ေတာခိုရန္ ဆံုးျဖတ္ျပီး မိဘကိုပင္ အသိမေပးပဲ ကိုထြန္း၀င္း ၊ ရဲေဌး ၊ ခ်ိဳတူး ( ေဆာင္းယြန္းလ ) တို႕ႏွင့္အတူ ပုသိမ္ကို တိတ္တဆိတ္ စိတ္ျဖင့္ လက္ျပႏႈတ္ဆက္ခဲ့သည္မွာ ( ၂၃ ) ႏွစ္ရိွခဲ့ေပျပီ ။
ဆရာ မႀကာခင္ ျပန္လာမွာပါဟု ဂတိေပးခဲ့ေသာ က်ေနာ္ ဟာ ၁၉၈၈ စက္တင္ဘာ စစ္တပ္မွ အာဏာ သိမ္းခ်ိန္မွစျပီး လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ ေတာခို ခဲ့ရာ တပည့္ေတြႏွင့္ ခဲြခြာခဲံရသည္မွာ ( ၂၃ ) ႏွစ္ရိွခဲ့ေပျပီ ။ က်ေနာ္သည္ ယေန႕အခ်ိန္ထိ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာတပည့္မ်ားကို အဆက္အသြယ္မလုပ္ ပဲထားခဲ့ရာ ၈.၈.၈၈ ျမန္မာျပည္ဒီမိုကေရစီ အေရးအခင္းတြင္ က်ေနာ္ က်ဆံုးသြားျပီဟု တပည့္မ်ားက ထင္ျမင္ယူဆ ေကာင္း ယူဆေနေပမည္ ။ က်ေနာ့ တပည့္မ်ားေနထိုင္ရာ ေခ်ာင္းသာ ပင္လယ္လမ္းေျခအနီး သဇင္ေက်းရြာလည္း နာဂစ္မုန္တိုင္း ဒဏ္ေႀကာင့္ တပည့္မ်ား အသက္ရွင္လ်က္ ရိွပါဦးမည္လား ဟုထိန္႕လန္႕စြာ ေတြးေနမိသည္မွာလည္း မ်ားျပီ ။
က်ေနာ္ဆိုတဲ့လူကလည္း မွန္တာထင္ရင္ ေရကုန္ေရခမ္း လုပ္တတ္တဲ့စိတ္ရိွ သျဖင့္ မိဘကိုပင္ ေတာခိုျပီးေနာက္ ဆယ္နွစ္ဆယ္မိုး အဆက္အသြယ္မလုပ္ပဲေနခဲ့ရာ မိဘက က်ေနာ့္ အတြက္ ေသျပီအထင္ႏွင့္ ဆြမ္းသြပ္အမွ်ေ၀ျပီးခဲ့ျပီ ။
က်ေနာ့ အေမသည္ က်ေနာ့္အတြက္ ေဗဒင္ေမး ၊ နတ္ကနားေပး ၊ ဘိုးေတာ္မယ္ေတာ္ ရိွရိွ သမွ် အကုန္ေမးျမန္းလွဴဒန္းသလို က်ေနာ္ သရဲတေစၦလို အရိပ္ျပမွာကိုပင္ မေႀကာက္ပဲ ေစာင့္ႀကည့္ခ်င္သည္ ့အေမမ်ိဳးျဖစ္သည္ဟု က်ေနာ္ကို အႏွစ္ ( ၂၀ ) အတြင္း ထိုင္းျမန္မာနယ္စပ္မွာ လာေတြ႕စဥ္ ငိုယိုျပီးေျပာျပသည္ ။က်ေနာ္ အေဖသည္ က်ေနာ္ဖုန္းေျပာစဥ္ နားေလးျပီး ဘာမွ မႀကားႏိုင္ေအာင္အို မင္းေနေပျပီ ။ က်ေနာ့အေနျဖင့္ မိစံု ဖစံုရိွေနျခင္းပင္လွ်င္ ကံႀကမၼာက က်ေနာ့ကို မ်က္ႏွာလိုက္ သလိုျဖစ္ျပီး က်ေနာ့ ခ်စ္ဇနီး ေလးေလးႏြက္ ၏ မိဘႏွစ္ပါးလံုး ကြယ္လြန္ဆံုးပါးျပီး သူမ အေမကို ( ၈.၈.၈၈ ) အေရးအခင္းမွစတင္ေတာခိုလာခ်ိန္သည္ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ ေတြ႕ဆံုခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ ။ ဒီစာသည္ က်ေနာ္တို႕လို ဘ၀တူမ်ားကေတာ့ ခံစားနားလည္ႀကမည္ဟု ထင္ပါသည္ ။
က်ေနာ္သည္ ေဒသစဲြ မရိွေပမဲ့ အခုလို အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ ၂၀၁၂ ေဖေဖာ္၀ါရီလ( ၇) ရက္ေန႕၌ ပုသိမ္ျမိဳ႕သို့ လူထုစည္းရံုးေရး ခရီးသြားမည့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ ခရီးစဥ္ႏွင့္အတူ ထိုေန႕ရက္တြင္ ပုသိမ္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား အေမစုအား ႀကိဳဆိုခြင့္မရေစရန္ အစမ္းစာေမးပဲြ က်င္းပမည့္ သတင္းမ်ားကို ႀကည့္ျပီး စိတ္အစဥ္သည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ခဲြခြာခဲ့ေသာ အေမ့အိမ္ရိွရာ ပုသိမ္သို႕ေရာက္သြားသည္ ။
အေမစု သည္ ျမန္မာျပည္အတြက္ လြတ္လပ္မႈ ၊ တရားမွ်တမႈ ၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရးစေသာ ဒီမိုကေရစီေအာင္ပန္းကိုယူူေဆာင္လာမည္ဟု က်ေနာ္တို႕ ပုသိမ္သူ ပုသိမ္သားမ်ားအပါအ၀င္ ျမန္မာျပည္သူျပည္သား အားလံုးက ေလးေလးနက္နက္ ယံဳႀကည္ေနေပသည္ ။ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို လိုလားေသာ အစိုးရသည္ ေက်ာင္းသား လူထုႏွင့္ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္မည့္နည္းအစား သမာသမတ္က်ေသာ တရားမွ်တမႈျဖင့္သာ အနာဂတ္ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ကို တည္ေဆာက္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေႀကာင္း တိုင္းခ်စ္ျပည္ခ်စ္ စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ တိုက္တြန္းေရးသားလိုက္ပါသည္ ။
 
ေအာင္ခိုင္ျမင့္

0 comments: