Wednesday, May 18, 2011

ေမရနံ႔ ၊ သီခ်င္းတပုဒ္ႏွင့္ ႏိုင္သူ အကုန္လံုးယူ

အတြတ္

၁၉၇၉- ၈၀ ခုႏွစ္က ရွမ္းျပည္နယ္ ကေလာၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့သည့္ အစိုးရ စက္မႈသိပၸံေက်ာင္း ကို တက္ေရာက္ခြင့္ ရခဲ့သည္။ ရန္ကုန္ကိုပင္ တေခါက္၊ ႏွစ္ေခါက္သာ ေရာက္ဖူးသည့္ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚ ေတာၿမိဳ႕သားသည္ ကေလာတြင္ ေက်ာင္းတက္ရမည္ ဆိုေတာ့ မိခင္က ခြင့္ မျပဳခ်င္။ သို႔ေသာ္ သူ႔သားအား တလလွ်င္ ၃၅၀ က်ပ္ခန္႔ ကုန္က် မည့္ ေဒသေကာလိပ္သို႔ ပို႔ေဆာင္ျခင္းငွာ ဘယ္လိုမွ မစြမ္းႏိုင္ခဲ့ေလေတာ့ သြားေပါ့ သားရယ္ ဟုသာ သက္ျပင္းေမာျဖင့္ ေျပာႏိုင္ရွာခဲ့သည္။

ရန္ကုန္သို႔ ေရာက္သည္။ သူငယ္ခ်င္း ျဖစ္သူက ေပၚဦးေပၚစ ဗြီဒီယိုေတြကို လိုက္ျပ သည္။ အိမ္တအိမ္က ျပေနလ်င္ အိမ္ေရွ႕ပလက္ေဖါင္းတြင္ ရပ္ၾကည့္ေနသူေတြ အမ်ားႀကီး။ ေအာ္ ဗြီဒီယိုဆိုတာ ဒါပါလား။ မဟာ ဗႏၶဳလလမ္း၊ အေနာ္ရထာလမ္း၊ ကမ္းနား လမ္းရွိ တရုတ္လူမ်ဳိး အိမ္အခ်ဳိ႕က ဗြီဒီယိုကို တံခါးဖြင့္ကာ လမ္းမဘက္လွည့္ၿပီး ျပေပးသည္။ လမ္းသြားလမ္းလာ က်ေနာ္တုိ႔က ရပ္ၾကည့္ရသည္။ ေမာရမွန္းမသိ၊ ပင္ပန္း ရမွန္းမသိ။ အဆန္းတက်ယ္ ပါလား။

ဗြီဒီယိုမ်ားမွ မုိက္ကယ္ဂ်က္ဆင္ကို ၾကည့္ရသည္။ ဘီးဂ်ီး ေတးဂီတ အဖြဲ႕ကို ၾကည့္ ရသည္။ ေဘာ္နီ အမ္ ( Boney M ) (ေနာင္တြင္ ေလယာဥ္ပ်က္က် တဖြဲ႕လံုး ေသဆံုး) ကို ၾကည့္ခြင့္ရသည္။ ဘီတယ္လ္၊ အီးဂဲ စံုလို႔ပင္ ၾကည့္ရသည္။ တေယာက္ ႏွစ္က်ပ္ ေပးရသည္။ သို႔ျဖင့္ အက္ဘာ (ABBA) ေတးဂီတ အဖြဲ႕ကို ၾကည့္ခြင့္ ရခဲ့ပါသည္။


အက္ဘာသည္ ဆြီဒင္ႏိုင္ငံမွ ဆြီဒစ္လူမ်ဳိးမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္ ဆြီဒင္ႏိုင္ ငံ၊ စေတာ့(က) ဟုန္း ( Stockholm) ၿမိဳ႕တြင္ စတင္ ဖြဲ႔စည္းတည္ေထာင္ ခဲ့သည္။ တီး၀ိုင္း ၏ အမာခံ ေလးေယာက္ကား လင္မယားစံုတြဲ ႏွစ္တြဲပင္ျဖစ္သည္။ ဘန္နီ ( Benny Andersson ) ႏွင့္ အန္နီ ( Anni-Frid “Frida” Lyngstad) တို႔က တတြဲ၊ ဘီဂ်န္ ( Bjorn Ulvaeus) ႏွင့္ အဂၢနီသာ ( Agenetha Faltskog) တို႔က တတြဲ ျဖစ္သည္။ ဘင္နီက ကီးဘုတ္တီး၊ သီခ်င္းေရးသည္။ ဘီဂ်န္က ဂစ္တာတီးသည္။ အင္နီႏွင့္ အဂၢနီသာ တို႔က ပင္တိုင္ အဆိုရွင္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ သူတို႔၏ ေအာင္ျမင္မႈကား ေတးဂီတ သမိုင္းတြင္ စတုတၳေျမာက္ အေရာင္းရဆံုး ေတးဂီတ၀ိုင္းအျဖစ္ ရပ္တည္ မွတ္တမ္း၀င္ခဲ့သည္။ ဓါတ္ျပား အယ္လ္ဘမ္မ်ား တကမၻာလံုးသုိ႔ သန္းခ်ီ ေရာင္းခ်ႏိုင္ခဲ့သည္။

သူတို႔၏ ကမၻာေက်ာ္ေတးသီခ်င္းမ်ားကို ေကာ္ပီသီခ်င္းလုပ္ကာ ဗမာျပည္တြင္ “ေမဆြိ” ျဖစ္လာခဲ့သည္။ “အယ္ခြန္းရီ” (ယခု နာမည္ႀကီးေနေသာ အယ္ဇိုင္းစီ၊ အယ္ခြန္း၀ါ တို႔၏ အေဒၚျဖစ္သူ) ျဖစ္လာသည္။ ထိုစဥ္က နာမည္ႀကီးခဲ့ေသာ “အျမန္ယာဥ္၊ ေလယာဥ္ပ်ံ သီခ်င္းတို႔သည္ကား အက္ဘာ၏ ကမၻာေက်ာ္ ေတးသီခ်င္းမ်ားကို ျမန္မာ စာသားသြပ္ ေကာ္ပီလုပ္ ဆိုခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ကမၻာတြင္ အက္ဘာ ေတးဂီတ၀ိုင္းသည္ အေကာင္းဆံုး သံစဥ္သီခ်င္းမ်ား ဖန္တီးႏိုင္သည့္ အဖြဲ႕ဟု ဂီတသမိုင္း ၀င္ခဲ့သည္။ ၁၉၈၃ ေလာက္တြင္ အက္ဘာအဖြဲ႕ ၿပိဳကြဲသြားခဲ့ပါသည္။

ႏွစ္ေတြ ၾကာခဲ့ၿပီ။ ကေလာတြင္ ေက်ာင္းသံုးႏွစ္တက္ၿပီးေသာအခါ ခ်ယ္ရီ၊ စိန္ပန္းျပာႏွင့္ ထင္း႐ူးေတာကို စြန္႔ခြာခဲ့ရသည္။ ထား၀ယ္ ဟိႏၵားသတၳဳတြင္းတြင္ အဆုပ္နာ (သံသယ) ျဖစ္သည္အထိ လုပ္ငန္းခြင္၀င္ခဲ့သည္။ ေဆးထိုးဖို႔ကုိ အခ်ိန္ပို ဆင္းရသည္။ ယူနီဆက္ က ေပးလွဴေနေသာ အဆုပ္နာေပ်ာက္ေဆး ( Strep ထိုးေဆးမ်ား) သည္ လမ္းခုလတ္တြင္ ေပ်ာက္ဆံုးေနခဲ့သည္။ မန္ေနဂ်ာ အပါအ၀င္ အရာရွိႀကီးမ်ားအတြက္ အားေဆးအမ်ဳိးမ်ဳိးသည္ကား ေဆး႐ံုတြင္ အသင့္၊ အလ်ံပါယ္။ အဆုပ္နာ ထုိးေဆးကို ၀ယ္ မထိုးႏိုင္သျဖင့္ အိပ္ယာေပၚကေန ေသေန႔ကို ေစာင့္ေနေသာ အညတရ မိုင္းအလုပ္သမား မ်ား။ ၁၉၈၈ ဂၽြန္ ၂၁ ရက္ေန႔၊ သတက-၂ (ရန္ကင္း) တြင္ ေငြသံုးေထာင္ ေလ်ာ္ေၾကး ေပးကာ အလုပ္မွ တရား၀င္ထြက္လိုက္သည္။ အေမက သူ႔ အိုစာ၊ မင္းစာ လက္ေကာက္ ကေလး ေရာင္းကာေပးသည္။ ထိုေန႔သည္ကား ကမၻာေက်ာ္ ၈၈၈၈ အေရးေတာ္ပံုႀကီး၏ အႀကိဳတိုက္ပြဲ ဂၽြန္- ၂၁ အေရးအခင္း ျဖစ္သည့္ေန႔ပင္ ျဖစ္ေနသည္။

၈၈ အေရးေတာ္ပံု၊ လူ႔ေဘာင္သစ္၊ နရသိမ္ အက်ဥ္းေထာင္၊ မ်ဳိးခ်စ္ဒီမိုကရက္တစ္ လူငယ္တပ္ေပါင္းစု (ေတာ္လွန္ေသာ လူ႔ေဘာင္သစ္) မွသည္ လက္ရွိ ဘ၀သို႔။

ကေလာ ေက်ာင္းမွာတုန္းက ဆရာ တေယာက္ေျပာလုိက္သည့္ စကားကို အမွတ္ ရလာသည္။ ကိုယ္ကလည္း အဲဒီသီခ်င္းကို ႀကိဳက္သည္။ အက္ဘာ(ABBA)၏ ေအာင္ႏိုင္သူသာ အကုန္ယူသြားတယ္ (The Winner Takes It All) ျဖစ္သည္။ အေပၚယံ လွ်ပ္ခံစားလ်င္ အခ်စ္ အသည္းကြဲသီခ်င္း ျဖစ္သည္။ အေသအခ်ာ ခံစားမည္ဆိုလ်င္ ဘ၀ထိုထို၏ အဘိဓမၼာေတြ ပါေနသည္ဟု ခံစားရသည္ ….

ေအာင္ႏိုင္သူသာ အကုန္ယူသြားတယ္
ငါတို႔ ေက်ာ္လြန္ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းေတြကို
ဘာတခုမွ် ေျပာခ်င္၊ ဆိုခ်င္ စိတ္ မရွိေတာ့ပါဘူး။

အဲဒီ အေၾကာင္းေတြက
ငါ့ကို နာက်င္ေနေစေသာ္ျငား…
ခုဆို ဒါဟာ သမိုင္း ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။
ငါ့မွာ ရွိသမွ် အခြင့္အလမ္းေတြ အားလံုးကို
ငါခ်ခင္း ကစားခဲ့တာပါ။

ၿပီးေတာ့….
မင္းလည္း ဒီလိုပဲ ကစားခဲ့တယ္ေလ၊
ေျပာစရာ မရွိေတာ့ပါဘူး….
ကစားဖို႔ အရန္၀ွက္ဖဲလည္း မရွိေတာ့ဘူး။

ႏိုင္တဲ့လူ အကုန္ယူ
ေအာင္ျမင္မႈရဲ႕ နေဘးမွာ ႐ႈံးတဲ့သူက
သိမ္သိမ္ငယ္ငယ္ ရပ္တည္ရတယ္၊
ဒါ… သူမရဲ႕ ကံၾကမၼာပဲ။

ငါဟာ…
မင္းရဲ႕လက္ထဲ က်ေရာက္ခဲ့ရတယ္၊
ဒါကိုပဲ ငါ့ပိုင္ဆိုင္မႈ…လို႔
ငါ ေတြးထင္ေနခဲ့တယ္။

အဲဒီ ပံုေဖာ္မႈက
ငါ့အသိကို ျပဌာန္းခဲ့…
ငါ့ကို စည္း႐ိုးတခု တည္ေဆာက္ေပးခဲ့…
ငါ့ကို သိုက္ၿမံဳတခု တည္ေဆာက္ေပးခဲ့…

အဲဒီမွာ
ငါဟာ ႀကံ့ခိုင္သန္စြမ္းလာမွာလို႔…
ငါထင္ေနခဲ့တယ္။

ဒါေပမဲ့…
ဒါဟာ ငါ့ရဲ႕ ႐ူးသြပ္မႈသာ ျဖစ္ခဲ့တာပါ၊
စည္းမ်ဥ္းေတြ အတိုင္းသာ
ငါ ကစားေနခဲ့တယ္။

ဘုရားသခင္ေတြက
အံစာတံုး တတံုးကို လွိမ့္ကာ လွိမ့္ကာ ကစားေနတယ္
သူတို႔ရဲ႕ စိတ္အာ႐ံုဟာ ေအးစက္ ေရခဲတံုးသဖြယ္။

ဒီမွာ တစံုတေယာက္ေသာသူဟာ
နိမ့္က် က်႐ႈံးေနခဲ့….
တစံုတေယာက္ေသာ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူဟာ
အ႐ံႈးနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရခဲ့…
ႏိုင္သူကသာ အားလံုးကို သဲ့ယူေနတယ္။

အ႐ႈံးသမားတေယာက္အဖို႔
က်႐ႈံးမႈကိုသာ ပိုင္တယ္…
ဒါဟာ အင္မတန္ ႐ိုးရွင္းပါတယ္…
ငါ့ဘက္က ဘာေၾကာင့္ ေစာဒက တက္ရေနရမွာလဲ။

ဒါေပမဲ့ ငါ့ကို ေျပာျပစမ္းပါ၊
သူမဟာ မင့္ကို ငါနမ္းသလိုမ်ဳိး နမ္းပါရဲ႕လား…
သူမက သင့္အမည္နာမကို ေခၚတဲ့အခါ
ခံစားမႈဟာ မင္းရင္ထဲမွာ ထပ္တူျဖစ္ပါရဲ႕လား။

မင္းသိပါတယ္…၊
ငါမင္းကို သိပ္လြမ္းေနတယ္ဆိုတာ…
ဒါေပမဲ့ ငါေျပာႏိုင္တာက
စည္းမ်ဥ္း ဥပေဒသေတြကို ငါလိုက္နာေနရတယ္။

ကစားပြဲဟာ တဖန္ ျပန္လာဦးမွာပါ၊
ဒိုင္လူႀကီးမင္းေတြက ဆံုးျဖတ္ပါလိမ့္မယ္….
ငါ့ကို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြအတိုင္း လိုက္နာေစရမယ္ေပါ့။

ပြဲၾကည့္ ပရိသတ္ဆိုတာက
အၿမဲတန္း စင္ေအာက္မွာသာ…
ခ်စ္သူတေယာက္ (သို႔) သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ အျဖစ္နဲ႔လား…
ႀကီးျမတ္သူတေယာက္ (သို႔) သိမ္ငယ္သူတေယာက္ အေနနဲ႔လား…
ႏိုင္သူကေတာ့ အားလံုးကို သဲ့ယူမွာေနာ္…။

ငါ့အေနနဲ႔ ….
ဘာမွ် ေျပာခ်င္၊ ဆိုခ်င္စိတ္ မရွိေတာ့ပါဘူး။

တကယ္လို႔…
ဒါဟာ မင္းကို
စိတ္ထိခိုက္ ၀မ္းနည္းေစတယ္ဆိုရင္၊

ၿပီးေတာ့….
မင္းငါ့လက္ကို ဆြဲကိုင္လႈပ္ရမ္း ႏႈတ္ဆက္ခဲ့တာကို
ငါ နားလည္ခဲ့ပါၿပီ။

ငါ ေတာင္းပန္ပါတယ္…
တကယ္လို႔…
ဒါဟာ မင့္ရင္ကို
ဆိုးဆိုး၀ါး၀ါး ထိခိုက္ေစခဲ့တယ္ ဆိုရင္ …
အလြန္႔ကို စိတ္တင္းက်ပ္ေနတဲ့ ငါ့ကို၊
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈေတြ မရွိေတာ့တဲ့ ငါ့ကို
မင္း ေတြ႔ေနရမွာပါ။

ဒါေပမဲ့ မင္းျမင္မွာပါ …
ႏုိင္တဲ့သူ အကုန္ယူမွာ…
ႏိုင္တဲ့သူဟာ အားလံုးကို သဲ့ယူေနမွာ …. ။

ယူက်ဳ ( you tube) ေက်းဇူးနဲ႔ ထပ္ၾကည့္ ခံစားခြင့္ကို ရေနပါတယ္။ သစၥာေဖါက္ သြားတဲ့ ခ်စ္သူအတြက္ ေၾကေၾကကြဲကြဲ ခံစားရတယ္ မိန္းကေလးအျဖစ္ အဂၢနီသာက ခံစားသီဖြဲ႕ပါတယ္။ ဂ်ဴးလိယက္ဆီဇာကို လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ အေသလုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္သူထဲ သူ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရဆံုးလူ ဗလူးတပ္စ္ ပါလာေတာ့ ဂ်ဴးလိယက္ဆီဇာက “ေၾသာ္ ဗလူးတပ္စ္ … မင္းလည္းပါသကိုး” ( Oh! Brutus you too … ) ဆိုကာ ေသဆံုးသြားခဲ့ သည္။

သီခ်င္းက အခ်စ္အေၾကာင္းကိုလည္း ေျပာသည္။ သစၥာေဖါက္ ခံရျခင္းကိုလည္း ျပသည္။ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရး လူ႔အဖြဲ႕ အစည္း၏ ခံစားမႈ အေထြေထြကို ေျပာေနသည္။ ဘ၀ သည္ ကစားပြဲတခုဟု ဆိုလ်င္ ထိုကစားပြဲတြင္ ႏိုင္သူ ရွိသလို ႐ႈံးသူလည္း ရွိမည္။ စည္းမ်ဥ္းေတြ အတုိင္း ကစားရသူသည္ က်င့္၀တ္ကို အေတာ့္ကို ထိမ္းရသည္။ စိတ္ခံစား မႈ၊ ဆႏၵစြဲတို႔ကိုလည္း ထိန္းခ်ဳပ္သန္႔စင္ရသည္။ ကစားပြဲ၏ တရားမႈ၊ မတရားမႈကလည္း ပါးပါးကေလးပင္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အမွန္တရားကို ယံုၾကည္ေသာ၊ အမွန္တရား ဘက္က သတၱိရွိရွိရပ္ေသာ က်င့္၀တ္ေကာင္းသည့္ ကစားသမားသည္ ႐ံႈးရလ်င္လည္း ယာယီပင္ျဖစ္သည္။

“ကစားပြဲဟာ တဖန္ျပန္လာဦးမွာ ( The game is on again)”

မွန္ပါသည္။ ကစားပြဲဟာ ျပန္လာဦးမွာျဖစ္သည္။ တရားမႈႏွင့္ မတရားမႈတို႔၏ ကစားပြဲသည္ တရားမွ်တမႈ မႏိုင္မခ်င္း ကစားပြဲဟာ အေသအခ်ာကို ျပန္လာဦးမွာ ျဖစ္သည္။ စဥ္ဆက္မျပတ္ေသာ ဗမာျပည္ လႊတ္ေျမာက္ေရး လႈပ္ရွားမႈက ဒါကို ျပေနသည္။

“ပြဲၾကည့္ ပရိသတ္ဆိုတာက အၿမဲတန္း စင္ေအာက္မွာသာ ( spectators of show, always staying low )

ခ်က္ႏိုင္ငံ သူရဲေကာင္းႀကီး ဂ်ဴးလိယက္ ဖူးခ်စ္က “ဘ၀မွာ ပြဲၾကည့္သူ မရွိ” ဟုဆို ခဲ့သည္။ မွန္ပါသည္။ ဘ၀မွာ အဘယ္သူသည္ ပြဲၾကည့္သူ ျဖစ္ႏိုင္ပါမည္နည္း။ သို႔ေသာ္ ၾကားေနလိုလို၊ ဘာလုိလို၊ ညာလိုလိုႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး ေလထုတြင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ပရိသတ္ ေနရာယူထားသူမ်ား ရွိသည္။ အၾကင္သူသည္ အၿမဲတန္း စင္ေအာက္တြင္သာ ေနရမည္ ျဖစ္သည္။ သဏၭာန္အရ စင္ေပၚတက္ထိုင္ခြင့္ကို ေခတ္ပ်က္တြင္ ရေနႏိုင္ေသာ္ျငား အႏွစ္ သာရ ရွိရွိ သမိုင္းတြင္ သူသည္ ထာ၀ရ စင္ေအာက္တြင္သာ။ လိပ္ျပာငယ္လ်က္၊ နိမ့္က်လ်က္ သာရွိမည္။ ကစားပြဲေတြကား အေသအခ်ာကို ျပန္လာဦးမည္ ျဖစ္သည္။ ။

အတြတ္
ေမ ၂၀၁၁။

စာကိုး။ ။ http://en.wikipedia.org/wiki/ABBA
သီခ်င္းကိုး။ ။ http://www.youtube.com/watch?v=jC8f8jrNas4&feature=related
The Winner Takes It All By ABBA

၀န္ခံခ်က္။ ။ မူရင္းသီခ်င္းကို ခံစားဗမာမႈျပဳရာတြင္ အားနည္းခ်က္မ်ားရွိႏိုင္ပါသည္။ အတတ္ႏိုင္ဆံုး မူရင္းသီခ်င္း၏ ဆိုလိုရင္း မပ်က္ေအာင္ ႀကိဳးစားခံစားမႈ ျပဳျခင္းသာ ျဖစ္သည္။

1 comments:

Mg Calu said...

ဘာေတြေရးလုိ့ ဘာကိုေျပာခ်င္မွန္းမသိ သူပုန္ပီပီ ရင္ ထဲကခံစားခ်က္ေတြကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေရးစမ္း ၊ ေျပာစမ္းပါဗ်ာ။