Wednesday, September 23, 2009

ရန္ကုန္-မႏၲေလး မဟာဗ်ဴဟာ အျမန္လမ္းမႀကီး မၿပီးဆုံးခင္ လမ္းအစိတ္အပုိင္းအခ်ဳိ႕ စတင္ပ်က္စီး

ေခတ္ၿပိဳင္၊ စက္တင္ဘာလ ၂၃ ရက္ ၂၀၀၉

ရန္ကုန္- မႏၲေလးသို႔ (၁၀) နာရီႏွင့္အေရာက္သြားႏိုင္မည့္ ႏွစ္ထပ္ကြန္ကရစ္ အျမန္လမ္းမႀကီး ေဖာက္လုပ္လ်က္ရွိရာ လုပ္ငန္းခြင္မၿပီးစီးမီ ေဖာက္လုပ္ၿပီးလမ္းႏွင့္ တံတားအစိတ္အပုိင္းအခ်ဳိ႕ ျပန္လည္ျပဳျပင္ ဖာေထးေနရသည္။

အထူးသျဖင့္ အေနာက္႐ုိးမႏွင့္ကပ္ေနေသာ ေညာင္ေလးပင္၊ ျဖဴး၊ ေတာင္ငူ လမ္းပုိင္းရွိ တည္ေဆာက္ၿပီး တံတားအခ်ဳိ႕၏ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းမ်ား ပဲ့က်ၿပီး ေရေၾကာင္းထိန္း ေျမထိန္းနံရံမ်ား အက္ကြဲကာ ေနျပည္ေတာ္အ၀င္ လမ္းအစိတ္အပုိင္းအခ်ဳိ႕ ျပန္လည္ျပဳျပင္ေနရသည္ဟု ေဒသခံျပည္သူတုိ႔က ေျပာသည္။

အဆုိပါေဒသမ်ားတြင္ မုိးရာသီ၌ ေတာင္က်ေရမ်ားသည့္အတြက္ ေျမသားလမ္းကၽြံျခင္း၊ တံတားေရႁပြန္ေပါက္မ်ား ေရေပါက္မပြင့္ျခင္းတုိ႔ ရွိသည့္အျပင္ လမ္းတံတားမ်ား ေဆာက္လုပ္ရာ၌ ခံႏုိင္ရည္ရွိ-မရွိ သုံးသပ္ျခင္း၊ စံခ်ိန္စံၫႊန္းကုိက္ညီမႈ စစ္ေဆးျခင္းတုိ႔ အားနည္းသည့္အတြက္ တည္ေဆာက္ၿပီးစအခ်ိန္တြင္ပင္ ယခုကဲ့သုိ႔ ပ်က္စီးရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၿမိဳ႕ခံအင္ဂ်င္နီယာမ်ားက သုံးသပ္သည္။

ျဖဴးၿမိဳ႕နယ္အပုိင္းတြင္ အရွည္ဆုံး (၉) ေပခန္႔သာရွိသည့္ ကတက္ေျမႇာင္တံတား၊ ဇဟားတံတား၊ ကၽြဲမကူးတံတား၊ ျဖဴးလက္၀ဲတူးေျမာင္း၊ ျဖဴးလက္ယာတူးေျမာင္း အပါအ၀င္ လမ္းေၾကာတေလွ်ာက္ တံတားအေတာ္မ်ားမ်ား စတင္ပ်က္စီးစျပဳေနၿပီျဖစ္သည္။

ေပ (၅၀၀) ေက်ာ္ရွည္လ်ားသည့္ ျဖဴးေခ်ာင္းတံတား၊ ဆြာေခ်ာင္းတံတား၊ ခေပါင္းေခ်ာင္းတံတားတုိ႔၏ ေျမထိန္းနံရံ အစိတ္အပုိင္းအခ်ဳိ႕လည္း အက္ေၾကာင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚေနသည္ဟု ေဒသခံမ်က္ျမင္မ်ားက ေျပာသည္။

အဆုိပါ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးသည္ စစ္ေထာက္ခ်ဳပ္႐ုံး၏ စီစဥ္ၫႊန္ၾကားမႈျဖင့္ လမ္းပုိင္းႏွင့္တံတားပုိင္း (၂) ပုိင္းခြဲကာ စစ္အင္ဂ်င္နီယာၫႊန္ၾကားေရးမႉး႐ုံး တာ၀န္ခံမ်ားက တည္ေဆာက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။

လမ္းပုိင္းတည္ေဆာက္ရာတြင္ ေတာင္နံရံမ်ားကုိ ၿဖိဳခ်ၿပီး ေျမသားမ်ားကုိ လမ္းအူေၾကာင္း၌ဖုိ႔ကာ ေအာက္ခံေျမသားမာေစရန္ လမ္းႀကိတ္စက္ျဖင့္ အထပ္ထပ္ဖိနင္းၿပီးေနာက္ ေျမသားက်စ္သြားပါက အသင့္ေဖ်ာ္ၿပီး ကြန္ကရစ္မ်ား လမ္းအူေၾကာင္းေပၚ သြန္ခ်ျခင္းျဖင့္ ပထမအဆင့္ ကြန္ကရစ္ထု (၁) ေပ၊ ဒုတိယအဆင့္ (၈) လက္မထုျဖင့္ လမ္းကို ျဖန္႔ခင္းထားျခင္းျဖစ္သည္။

ထိုသုိ႔ လမ္းခင္းရာတြင္ မုိးတြင္း၌ သဲေခ်ာင္းငယ္မ်ားေၾကာင့္ ေျမသားအခ်ဳိ႕ နိမ့္၀င္သြားခဲ့သျဖင့္ ယခုကဲ့သုိ႔ ခရီးသြားယာဥ္မ်ား စတင္အသုံးျပဳခ်ိန္၌ လမ္းကၽြံမႈမ်ားျဖစ္ေပၚလာၿပီး နိမ့္က်ကၽြံ၀င္သြားသည့္ ကြန္ကရစ္လမ္းသားမ်ားကုိ လမ္းသားအသစ္မ်ား ျပန္ခင္းေနရျခင္းျဖစ္သည္။

ယင္းကဲ့သုိ႔ အငယ္စားျပင္ဆင္မႈမ်ားကုိ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ လမ္းေၾကာတေလွ်ာက္ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ား၌ ေတြ႔ေနရသည္ဟု ခရီးသည္မ်ားက ေျပာသည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလး မဟာဗ်ဴဟာလမ္းမႀကီး၏ တံတားပိုင္း တည္ေဆာက္မႈကိုမူ တာ၀န္ခံတဦးစီျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေစေသာေၾကာင့္ ထိုတာ၀န္ခံမ်ားက ေတာင္ၿဖိဳဖ်က္ရာမွရရွိသည့္ ေက်ာက္ေရာေျမမ်ားကို စစ္ေဆးဆန္ခါခ်ျခင္းမျပဳဘဲ ဘိလပ္ေျမ၊ ထုံးတုိ႔ျဖင့္ ေရာစပ္ကာ ကြန္ကရစ္သား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္ဟု တံတားေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ ၀န္ထမ္းမ်ားထံမွ သိရသည္။

တံတားေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းခြင္မွ ၀န္ထမ္းတဦးက “ကန္ထ႐ုိက္ေတြရဲ႕၀ိသမေလာဘေၾကာင့္ အခုလို လမ္းအသုံးျပဳစမွာေတာင္ တံတားရဲ႕ ေျမထိန္းနံရံေတြ အက္ေၾကာင္းထေနတာျဖစ္တယ္” ဟု ေျပာသည္။

ကတက္ေျမႇာင္ေက်းရြာမွ ျဖဴးလက္၀ဲတူးေျမာင္းအထိ (၇) မုိင္ခန္႔အတြင္း တံတား (၅) စင္းႏွင့္ ေရႁပြန္ေပါက္ (၁) ခုအတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္မွ က်ခံသုံးစြဲေငြ သိန္းေပါင္း (၁) ေသာင္းေက်ာ္ ရွိသည္ဟု သိရသည္။

စစ္ေျမျပင္အင္ဂ်င္နီယာတပ္ (GE) တပ္ၾကပ္ႀကီးအဆင့္ရွိသူ တံတားပုိင္း တာ၀န္ခံသည္ သိန္း (၅,၀၀၀) ခန္႔ အက်ဳိးအျမတ္ ရွိႏုိင္သည္ဟု အဆုိပါတံတားမ်ား တည္ေဆာက္စဥ္က ေငြစာရင္းအဖြဲ႔တြင္ပါ၀င္သူ ၀န္ထမ္းတဦးက ေျပာသည္။

ရန္ကုန္- မႏၲေလး လမ္းမႀကီးသည္ ခုံးတံတား အဆင္းအတက္မ်ားတြင္သာ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းအပါအ၀င္ (၈) လမ္းသြားျဖစ္ၿပီး က်န္လမ္းေၾကာမွာ တဖက္ (၂) လမ္းပါ (၄) လမ္းသြားျဖစ္သည္။ ေထာက္ႀကံ့အနီး အမွတ္ (၃) လမ္းမႀကီးမွ ေနျပည္ေတာ္အထိ ကြန္ကရစ္သား ခင္းၿပီးျဖစ္ကာ ေနျပည္ေတာ္မွ မိတၳီလာ၊ ျမစ္သားအထိ လမ္းပိုင္းမွာမူ ေျမသားအဆင့္သာ ရွိေသးသည္။

ႏုိင္ငံတ၀န္း ၁၉၈၈ ခုႏွစ္တြင္ လမ္းမုိင္အရွည္ (၁၃,၆၃၅) မုိင္ရွိခဲ့ရာမွ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ေမလတြင္ လမ္းအရွည္စုစုေပါင္း (၁၉,၉၉၉) မုိင္ (၁) ဖာလုံရွိလာသျဖင့္ (၆,၃၆၄) မုိင္ (၁) ဖာလုံ တုိးတက္လာခဲ့သည္ဟု စက္တင္ဘာ (၂၀) ရက္ထုတ္ နအဖသတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပသည္။
ထိုသုိ႔ ႀကီးမားေသာတည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကုိ တြန္း၍လုပ္ေနေသာ္လည္း ၎တုိ႔ကုိ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရန္ ဘတ္ဂ်က္မထားရွိျခင္းသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံအစုိးရအဆက္ဆက္၏ အားနည္းခ်က္ျဖစ္သည္ဟု အၿငိမ္းစား စီမံကိန္းအရာရွိတဦးက သုံးသပ္သည္။

0 comments: