Friday, January 9, 2009

စစ္အစိုးရက နဖားႀကိဳးဆြဲေခၚတုိင္း အန္န္အယ္လ္ဒီ မလိုက္ႏုိင္

ဗီြအိုေအ၊ ဇန္န၀ါရီလ ၉ ရက္ ၂၀၀၉

ျမန္မာစစ္အစုိးရက ၂၀၁၀ ခုႏွစ္မွာ ေရြးေကာက္ပြဲျပဳလုပ္ေပးမယ္ဆုိတဲ့အေပၚမွာေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ဖုိ႔ စုိင္းျပင္းေနၾကၿပီး ႏုိင္ငံေရးပါတီေတြလည္း တည္ေထာင္ဖုိ႔ ျပင္ဆင္ေနၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပါတီတည္ေထာင္ခြင့္တုိ႔၊ ေရြးေကာက္ပြဲဆုိင္ရာ ဥပေဒတုိ႔၊
နည္းဥပေဒ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းဆုိတာေတြ အခုအခ်ိန္အထိ ျမန္မာစစ္အစုိးရက ထုတ္ျပန္ျခင္း မရွိေသးပါဘူး။ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းက အဓိက အတုိက္အခံပါတီႀကီးတခုျဖစ္တဲ့ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ရဲ႕ အျမင္
ေတြကို ဗြီအုိေအ၀ုိင္းေတာ္သား ကုိသားၫြန္႔ဦးက ဆက္သြယ္ေမးျမန္းရာမွာ ပါတီေခါင္းေဆာင္တဦးျဖစ္တဲ့ ဦး၀င္းတင္က အခုလိုေျပာပါတယ္။

“အေျခခံဥပေဒကုိ လက္မခံဘူးဆုိတာနဲ႔ တၿပိဳင္တည္း က်ေနာ္တုိ႔မွာ တျခားလည္းဘာမွ သိပ္ၿပီးေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ဘာမွစဥ္းစားစရာ မလုိေသးဘူးလို႔ က်ေနာ္ ယူဆတယ္။ ဒီအေျခခံဥပေဒဆုိတာက အတည္မျဖစ္ေသးဘူး။ လႊတ္ေတာ္ေပၚေပါက္လာတဲ့ အခါၾကမွ အေျခခံဥပေဒက အတည္ျဖစ္မွာ။ အဲဒီအတည္မျဖစ္ခင္
အေျခခံဥပေဒကို ျပန္လည္သုံးသပ္ၾကရေအာင္ဆုိၿပီး က်ေနာ္တုိ႔က ကမ္းလွမ္းတယ္။ ဒီအေျခခံဥပေဒ ျပန္လည္သုံးသပ္ေရးဆုိတဲ့ကိစၥကို ဘာမွ တစုံတရာ အေျဖမေပးဘဲနဲ႔၊ လက္ခံျခင္းမျပဳဘဲနဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲဆုိတာကို က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ ဘာမွ စကားထဲကို ထည့္မေျပာဘူး၊ အသိအမွတ္လည္း မျပဳဘူး၊ စဥ္းလည္း မစဥ္းစားဘူး။ ဒါ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕
လက္ရွိအေျခအေနပဲ။”

ႏုိင္ငံတကာကလည္း ေတာင္းဆုိေနပါတယ္။ လက္ရွိ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲကို လြတ္လပ္ၿပီး မွ်တေအာင္ဆုိရင္ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ လႊတ္ပါ၊ ႏုိင္ငံေရးအဖြဲ႕အစည္း အားလုံးပါ၀င္ႏုိင္တဲ့ အခင္းအက်င္းတခု ဖန္တီးေပးပါဆုိၿပီး ေတာင္းေနပါ
တယ္။ ဒါေပမယ့္ စစ္အစုိးရဘက္က ဘာကိုမွ ဂ႐ုမစုိက္ဘဲ သူတုိ႔လုပ္မယ့္ပုံစံကိုပဲ စုိက္လုိက္မတ္တပ္သြားမယ့္ပုံစံ ျမင္ေနရပါတယ္။ အကယ္၍ အဲဒီလိုပဲ သြားမယ္ဆုိရင္ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ရဲ႕ လက္ရွိရပ္တည္ခ်က္နဲ႔ဆုိရင္ ပါတီရပ္တည္ေရးအတြက္ ေနာက္ပုိင္းမွာ တစုံတရာ ျပႆနာ ရွိမလာႏုိင္ဘူးလား။

“ရွိႏုိင္တာေပါ့ခင္ဗ်ာ။ က်ေနာ္တုိ႔က ႏုိင္ငံေရးလုပ္တဲ့အခါၾကေတာ့ တယူသန္ဖုိ႔၊ ေခါင္းမာဖုိ႔ဆုိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္တုိ႔ ဆုပ္ကုိင္ထားတဲ့ အေျခခံမူ၀ါဒေတြ၊ အေျခခံသေဘာတရားေတြကိုေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က စြန္႔လႊတ္ၿပီး၊ ပစ္ပယ္ၿပီး
သူမ်ားခုိင္းတုိင္း၊ သူမ်ားေခၚတုိင္း မသြားႏုိင္ပါဘူး။ ထပ္ထပ္ၿပီး အေျခအေနသစ္ေတြ ေပၚေပါက္လာျခင္း မရွိဘဲနဲ႔ဆုိရင္ေတာ့ ေရွ႕အလားအလာကလည္း အေတာ္ေတာ့ မႈန္၀ါးေနတဲ့၊ ေမွးမွိန္တဲ့ အေနအထားမွာ ရွိေနပါတယ္။ ေမွးမွိန္မွာေၾကာက္တာ တခု
တည္းနဲ႔ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ေတြ အကုန္လုံးက သူတုိ႔ေျခသလုံးဖက္လုိ႔ေတာ့ မရေတာ့ဘူး။ ဒီလမ္းကိုေလွ်ာက္ဆုိၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ နဖားႀကိဳးတပ္ ဆြဲေခၚတုိင္းလည္းက်ေနာ္တုိ႔ မလုိက္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ဒါ ဦးၾကည္ေမာင္စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့
ေမာင္ေခၚရာ မယ္မလုိက္ႏုိင္ဘူးလို႔ပဲ ေျပာေျပာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါမွမဟုတ္ က်ေနာ္ စကားအသစ္နဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ နဖားႀကိဳးဆြဲေခၚတုိင္း မလိုက္ႏုိင္ဘူးလုိ႔ပဲေျပာရမွာပဲခင္ဗ်။”

0 comments: