ေအာင္ေမာ္ဦး
(၁)
သူ႔ေဖာက္သည္မ်ားကိုလည္း သူ႔နည္းတူ ကံေကာင္းၾကပါေစေတာ့ဟူသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္သူ၏ လဘက္ရည္ဆိုင္ကေလးကို “ကံေကာင္းျခင္း ကေဖး” ဟု အမည္ေပးလိုက္သည္။ ဖြင့္စက ေယာင္နနျဖင့္ အစီအစဥ္တက် မလုပ္တတ္ေသာ္ျငား ေနာက္ပိုင္း၌မူ ေကာင္တာတြင္ထိုင္၍ ေဖာက္သည္တိုင္းအား တဦးခ်င္းအရျဖစ္ေစ၊ အဖြဲ႔လိုက္အရျဖစ္ေစ ခြဲျခားမွတ္သားရသည္ကို ၾကည္ႏူးဖြယ္ ဝတၱရားတခုအျဖစ္ ႏုိင္ႏိုင္နင္းနင္း လုပ္လာကိုင္လာႏိုင္ခဲ့သည္။
ထိုထိုဤဤေသာ ေဖာက္သည္ေဖာက္သကမ်ားထဲမွ ကိုတတ္ပႀကီးသည္ အမာခံေဖာက္သည္ႀကီး တဦးဟုဆို၍လည္း ရႏိုင္သလို၊ ေက်းဇူးရွင္တပိုင္းဟုဆိုလွ်င္လည္း မမွားတန္ရာ။ သူသည္ ဗဟု သုတလည္းႂကြယ္ဝ၍ ႏွံ႔ႏွံ႔စပ္စပ္လည္း ရွိလွသူတဦးျဖစ္ေပရာ စကားေျပာေကာင္း၍ ေျပာသမွ် သည္လည္း မွတ္သားစရာမ်ားခ်ည္းဟု ဆိုရေပမည္။
ပရိသတ္မ်ားအေနျဖင့္လည္း သူေျပာသမွ်နားေထာင္ရသည္မွာ တခါတည္းႏွင့္ ကိစၥၿပီးသည္။ ကိုယ့္ ဘာသာဆိုလွ်င္ လႏွင့္ခ်ီ၍ ရွာေဖြဖတ္႐ႈမွတ္သားေနရမည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားအား လဘက္ရည္ဆိုင္ တထိုင္စာမွ်ႏွင့္ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း သိခြင့္ရလိုက္ႏိုင္သျဖင့္ တန္ဖိုးႀကီးလွသည္။
ကိုတတ္ပႀကီးက သံုးႀကိမ္ထိုင္တတ္သျဖင့္ နံနက္ပိုင္း၌ မမီခဲ့လွ်င္ ေန႔လည္ပိုင္း၌ လာလိုက္႐ံုပင္။ ေန႔လည္ပိုင္းပါ လြတ္သြားခဲ့သည္ ဆိုေစဦးေတာ့ ညေနပိုင္း၌ လာျဖစ္ေအာင္ လာလိုက္႐ံုပင္။ သို႔ဆိုလွ်င္ ထိုေန႔အတြက္ ေန႔တြက္မကိုက္မည္ (ဗဟုသုတ မဖူလံုရမည္) ကို ပူစရာမလိုေတာ့။
တခါတရံ၌ ကိုတတ္ပႀကီးသည္ စားပြဲထိုးကေလးမ်ားႏွင့္ အဖြဲ႔က်ေနတတ္သည္။ နဂိုကတည္းက ေလးစားရင္းအခံကလည္းရွိ၊ လူေတြ႔လွ်င္ ဆရာေခၚတတ္သည့္ ဝသီကလည္း စြဲေနၾကသူမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ စားပြဲထိုးမ်ားကို စားပြဲထိုးနည္း လက္ခ်ာေပးမိလွ်င္ေတာင္မွ “ဆရာေကာင္း တပည့္ေတြပဲ ဆရာရယ္၊ ဆရာ့စကား ေျမဝယ္မက် ျဖစ္ရေစမေပါ့” ဟု ဆို၍ က်ဳိးႏြံစြာနာခံေလ့ ရွိတတ္ၾကသည္။
သူ႔ေၾကာင့္ စီးပြားလမ္းေျဖာင့္၍ ဝင္ေငြေကာင္းလာသည့္ ဆိုင္ရွင္ေလးသည္ သူ႔ကို အခမဲ့ပင္ ေသာက္ခြင့္ေပးခ်င္မိေသာ္ျငား နားလည္မႈလြဲ၍ မိတ္ပ်က္မည္စိုးသျဖင့္ ကမ္းလွမ္းမႈကို တိုက္႐ိုက္ မလုပ္ရဲ။ သူႏွင့္ လူရင္းဟု ယူဆရသူမ်ားထဲမွ စိတ္ခ်ရသူတဦးႏွင့္ ေသြးတိုးစမ္းသည့္သေဘာ စကားႀကံဳပါးၾကည့္ရာ လက္ခံမည္ဟု တိုက္႐ိုက္မေျပာေသာ္ျငား လံုးလံုးမျငင္းသျဖင့္ လိုရင္းသို႔ ေရာက္သြားေတာ့သည္။ ကိုတတ္ပႀကီးက “ဘယ္ေလာက္က်သလဲ” ဟု ဆိုလိုက္လွ်င္ ဆိုင္ရွင္ေလးက “ေနာက္မွပဲ ေပါင္းရွင္းပါဆရာ” ဟု လွမ္းေျပာလိုက္႐ံုပင္။ ထိုအခါမ်ဳိးမ်ား၌ ကိုတတ္ပႀကီး ကလည္း “ေအး၊ ေအး၊ သဟာျဖင့္လည္း ေပါင္းသာမွတ္ထားလိုက္ကြာ” ဟု ျပန္ေျပာေလ့ရွိတတ္သည့္ နားလည္မႈကေလးတခု သူတို႔အၾကား လက္သိပ္ထိုး တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။
(၂)
သူ႔ကို ေတြ႔လွ်င္ ဆရာဟုေခၚၾကသည့္ စားပြဲထိုးေလးမ်ား၊ သူေျပာလွ်င္ မ်က္လံုးအဝိုင္းသား၊ ပါးစပ္ ေဟာင္းေလာင္းျဖင့္ နားေထာင္ေနေလ့ရွိတတ္သည့္ ပရိသတ္မ်ား၊ သူႏွင့္ျပန္လွန္ျငင္းခုန္ရမည္ထက္ ရွိခိုး၍သာ ေတာင္းပန္ လိုက္ခ်င္ၾကေတာ့သည့္ သူမ်ား စသည္စသည္တို႔အၾကားတြင္ မရည္ရြယ္ပါ ပဲလ်က္ ဆရာႀကီးတဆူႏွယ္ ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္၍လာေနျခင္းက ဇာတ္လမ္းကို အစျပဳခဲ့သည္ဟု ဆိုႏိုင္မည္ထင္သည္။
သူ႔တြင္ အျခားအက်င့္တခုလည္း ရွိေသးသည္။ စာေပအႏုပညာအေၾကာင္း ေျပာသည္ဆိုပါစို႔။ သူက “ကိုယ္က စာဖတ္နာခဲ့တာဆိုေတာ့”ဟူသည့္ စကားလံုးေလးကို ခံခံ၍ေျပာေလ့ရွိတတ္သည္။ ဆိုၾကပါစို႔။ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားဘက္ စကားလမ္းသင့္သြားသည္ဆိုပါစို႔။ သူက “ကိုယ္က ဆိုဒ္ထဲခ်ည္း က်င္လည္ခဲ့တာဆိုေတာ့” ဟူသည့္ စကားလံုးေလးကို ခံခံ၍ေျပာေလ့ရွိတတ္ျပန္သည္။ အေစာပိုင္းကာလမ်ား၌ သူရွိလွ်င္ ပြဲစည္ေသာ္ျငား ေနာက္ပိုင္း၌မူ ေနရာတကာပါ၍ နယ္ပယ္တကာ ဆရာလုပ္လာသျဖင့္ “ဆရာ့ရဲ႕ဆရာေတာင္မွ ဆရာ့ေလာက္ မဆရာပါဘူး ဆရာရယ္” ဟူသည့္ စကားလံုးကိုပင္ သူ႔အတြက္ မူပိုင္ခြင့္ ေပးလိုက္ရေတာ့မည္ေလာဟု စဥ္းစားလာၾကရသည္။
ထိုအခ်ိန္မွစ၍ စကားသင့္ရာနယ္ပယ္တိုင္း၌ သူသိ၊ သူတတ္ခ်ည္းလုပ္ကာ ငါ့စကားႏြားရ ေျပာ ေတာ့သည္။ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ဆရာလုပ္ရာ နယ္ပယ္ကို က်ယ္သည္ထက္က်ယ္ေအာင္ ခ်ဲ႕ထြင္၍ လာေလရာ စာေပနယ္ကိုပင္ ခ်မ္းသာမေပးေတာ့။ ဘယ္သူ႔ ကဗ်ာကျဖင့္ ဘယ္လို၊ ဘယ္သူ႔ေဆာင္းပါးကျဖင့္ ဘယ့္ႏွယ့္၊ ဘယ္သူ႔၀တၳဳကျဖင့္ ဘယ္သို႔၊ ဘယ္သူ႔အက္ေဆးကျဖင့္ ဘယ္ပံု စသျဖင့္ သမားကိုင္ႀကိမ္လံုးႏွင့္ တဘုန္းဘုန္း႐ိုက္ေတာ့သည္။
ဆိုၾကပါစို႔။ သံုးေၾကာင္းစပ္ကဗ်ာေလးတပုဒ္ကို တလံုးခ်င္း၊ တပါဒခ်င္း၊ တဝဏၰခ်င္း သ႐ုပ္ခြဲ၍ အမနာပ ခုတ္ထစ္ လွီးျဖတ္ေနပံုမွာ အေဝးကၾကည့္လွ်င္ အမဲဖ်က္ေနသည္ႏွင့္ပင္ တူေသးေတာ့သည္။ အကယ္၍ သူေျပာသမွ်သာ အသံသြင္းယူထားပါက သံုးေၾကာင္းမွ်ေသာ ကဗ်ာေလးသည္ပင္ စီ (၆ဝ) သံုးေခြစာမက ရွိေလမည္လား မေျပာတတ္။
(၃)
သို႔ေသာ္ျငား လူတိုင္းသည္ သူ႔အေတြ႔အႀကံဳႏွင့္သူ၊ သူ႔ကၽြမ္းက်င္ရာႏွင့္သူ၊ သူ႔နယ္ပယ္ႏွင့္သူ ေခသူမ်ားမဟုတ္ၾကသျဖင့္ (သူထင္သလို အခ်ဥ္မဟုတ္ၾက၍လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္) သူအခ်ဳိးေျပာင္း၍ ဆရာႀကီးဂိုက္ဖမ္းေနျခင္းကို သတိျပဳမိလာၾကသည္။ ကံဆိုးသူတို႔သည္ ေနရာတိုင္း၌ ရွိစၿမဲျဖစ္သျဖင့္ မေရွာင္လွ်င္လြတ္ႏုိင္ေသာ္ျငား ေရွာင္ကာမွ တည့္တည့္ႀကီး တိုးၾကရသည့္အခါ မ်ားတြင္မေတာ့ “ကိစၥေလးရွိလို႔ဗ်ာ၊ ခ်ိန္းထားတာေလး လြဲသြားမွာစိုးလို႔ဗ်ာ” ဟု ၾကည့္ေကာင္းေအာင္ ေျပာ၍ ေနာက္က်သည့္ေျခေထာက္ သစၥာေဖာက္ဟူသည့္မူျဖင့္ တခ်ဳိးတည္း လစ္ၾက ေတာ့သည္။
တေန႔ထက္တေန႔ ေရာင္းအားက်သည္ထက္က်လာေနသည့္ကိစၥကို သည္အတိုင္း ဆက္လႊတ္ ထားမည္ဆိုပါက စီးပြားေရးတင္မက အိမ္ေထာင္ေရးပါ ထိခိုက္လာေတာ့မည့္ မိုးသားမ်ား အံု႔ဆိုင္း လာေနသည္ကို စားပြဲထိုးေလးမ်ား၏ မ်က္ႏွာတြင္ ႐ိုးတိုးရိပ္တိတ္ ေတြ႔လာေနရသည္မွာ စိတ္မခ်မ္း ေျမ့ဘြယ္ပင္။
“ေတာ္ မေျပာရဲရင္ က်ဳပ္ေျပာေခ်မယ္” ဟု ရာဇသံေပးေနသည့္ အိမ္ရွင္မ၏ ေနာက္ဆံုးေၾကညာ ခ်က္ကို ၾကားနာၿပီးခ်ိန္၌မေတာ့ လဘက္ရည္ဆိုင္ရွင္ေလးခမ်ာ တတ္သမွ်မွတ္သမွ် နည္းလမ္းႀကီး ငယ္မ်ားကို ရွာႀကံ အသံုးျပဳရေတာ့သည္။ အမာခံေဖာက္သည္မ်ားထံသို႔ ပါဆယ္ပို႔သည့္နည္းလမ္းကို စမ္း၍သံုးၾကည့္ေသာ္လည္း ထင္သေလာက္ အလုပ္မျဖစ္။ လဘက္ရည္သမားဟူသည္ လဘက္ရည္ ခ်ည္းသက္သက္ထက္ ဆိုင္၌ထိုင္၍ ေသာက္ရသည့္ အရသာကို တြဲ၍ႀကိဳက္ၾကသည္ဟုဆိုလွ်င္ အလို တူသူ မ်ားၿခိမ့္မည္ထင္သည္။
က်က်နနခင္းက်င္းထားသည့္ မေဟာ္ဂနီေရာင္ လက္လက္ထေနသည့္ စားပြဲခံုႀကီးမ်ားထက္ ဗန္ဒါ ပင္ပ်ဳိကေလးမ်ားေအာက္ က်ဳိးတို႔က်ဲတဲ ခင္းက်င္းထားသည့္ ခေနာ္နီခေနာ္နဲ႔ ခံုပုကေလးမ်ား၌ ဒူးခ်င္းထိလုမတတ္ ထိုင္၍ေသာက္ရသည့္အရသာကို ပို၍ ခံတြင္းေတြ႔ၾကမည္ဟုဆိုလွ်င္ “ဟုတ္ပါ့ ဗ်ား” ဟု သေဘာတူၾကရန္ ၀န္မေလးဟုထင္မိသည္။
(၄)
တေန႔သားမေတာ့ ေက်ာင္းေနဖက္ ငယ္သူငယ္ခ်င္းတဦးက အႀကံတခုေပးသည္။ “ကေလးေတြ ၿငိမ္ေအာင္ ဗြီဒီိယိုဂိမ္း ဝယ္ေပးထားလိုက္ရင္ ၿပီးတာပဲမဟုတ္လား သူငယ္ခ်င္းရ။ ခုလည္း ဒီလူ႔ ပါးစပ္ၿငိမ္သြားေအာင္ ဘေလာ့ေတြဘက္ လမ္းၫႊန္ေပးလိုက္ပါလား” ဟု ဆိုသည္။ “ဘာတုန္းဗ်၊ 'ဘေလာ့'ဆိုတာ။ ဟာ စီးပြားေရးလုပ္ေနၿပီး ဒါေလးေတာင္ မသိဘူးလားကြာ။ အြန္လိုင္းမွာ ေခတ္ စားေနတာ ၾကာပါပေကာလား။
ဘယ္လိုေျပာရမလဲ။ တို႔ေက်ာင္းတုန္းက ေအာ္တိုစာအုပ္ကေလးေတြ ေရးၾကသားၾကပါေရာလား။ ေအး ဘေလာ့က အဲဒါမ်ိဳး ခပ္ဆင္ဆင္ကြ။ အြန္လိုင္း ေအာ္တိုလို႔ပဲ ဆိုပါစို႔ကြာ။ ကိုယ့္ခံစားခ်က္၊ ကိုုယ့္အျမင္၊ ကိုယ့္အယူအဆ စသျဖင့္ ခံစားမိရာေရးၿပီး အြန္လိုင္းေပၚတင္ထားႏိုင္ေတာ့ ကိုယ္နဲ႔ နီးစပ္တဲ့သူေတြတင္မက ကိုယ္နဲ႔မသိတဲ့ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္က သူေတြလည္း ဖတ္လို႔ရတာေပါ့။ မယံုရင္ၾကည့္ေန။ ဒီလူ အဲဒီ ဘေလာ့ေတြဘက္ေရာက္သြားရင္ မင္းဆိုင္ဘက္ ေယာင္လို႔ေတာင္ ေျခဦးလွည့္ေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး။ ဂိမ္းအသစ္ရတဲ့ကေလးလို ၿငိမ္က်သြားလိမ့္မယ္ဟု ေျပာသည္။
ေနာက္ပိုင္းရက္မ်ား၌ လူဝင္မစဲ တသဲသဲျဖင့္ စည္ေနကားေနသည့္ လဘက္ရည္ဆိုင္ေလးကို ျမင္႐ံု မွ်ျဖင့္ ဤစကားမွန္ေၾကာင္း သက္ေသထူစရာပင္မလိုေတာ့။ ဟိုဘက္ဝိုင္း၌ ေဘာလံုးဝါသနာအိုးမ်ား ပရီးမီးယားလိဂ္အေၾကာင္း ေျပာေနၾကမည္ဆိုလွ်င္ သည္ဘက္ဝိုင္း၌ သံုးရက္တကား ဗြီစီဒီမ်ား အေၾကာင္း ေျပာေနၾကမည္။ ဟိုဘက္ဝိုင္း၌ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား ေဆြးေႏြးေနၾကမည္ဆိုလွ်င္ သည္ဘက္ဝိုင္း၌ ကုန္သည္ပြဲစားမ်ား ေပသီးကိုယ္စီျဖင့္တြက္ခ်က္ေနၾကမည္။ ဟိုဘက္ဝိုင္း၌ စာေရးစာခ်ီမ်ား ပ်င္းရိပ်င္းတြဲထိုင္ေနၾကမည္ဆိုလွ်င္ သည္ဘက္ဝိုင္း၌ ကဗ်ာသမား စာသမားမ်ား
ေ၀ဖန္ ေစာေၾကာေနၾကမည္။ အခ်ဳိ႕ကာရာအိုေကဆိုခ်င္ဆိုေနမည္။ ဤသို႔ဤႏွယ္ ေခတ္ကာလ တခုကို ခင္းက်င္းထားသည့္ လဘက္ရည္ဆိုင္ကေလးထဲ၌ ကာလထြက္ကုန္တခုျဖစ္သည့္ ဘေလာ ့ဂါမ်ား၏ စားပြဲဝိုင္းတဝိုင္းကိုပါ ထည့္ခင္းလိုက္မွသာလွ်င္ ကံေကာင္းျခင္း ကေဖးေလးသည္လည္း ေခတ္ၿပိဳင္အာ႐ံုခံစားမႈတို႔ႏွင့္ ထင္ဟပ္ေနလိမ့္မည္ထင္သည္။
(၅)
ကိုတတ္ပႀကီးတေယာက္ အြန္လိုင္းေပၚတက္၍ ဘေလာ့တကာလွည့္ဖတ္ရသည္ကို သေဘာ အေခြ႔ႀကီးေခြ႔ေနသည္။ ယဥ္ေက်းမႈသစ္တခုႏွင့္ လြယ္လင့္တကူ အသားတက်ျဖစ္ႏိုင္စြမ္းသည့္ သူ႔ကိုယ္သူလည္း ဂုဏ္ယူေနမိသည္။ ေလာေလာဆယ္၌ ေအာ္တိုစာအုပ္ကေလးမ်ားအျဖစ္သာ သတ္မွတ္ႏိုင္ေသးသည့္ ဘေလာ့မ်ားအား မီဒီယာစာရင္း ဝင္မဝင္ဟူသည္ကိုမူ ေနာင္တခ်ိန္ အျငင္း ပြားရမည့္ ကိစၥတခုအျဖစ္ပင္ (မွတ္မွတ္ရရ) ေတးထားလိုက္ေသးသည္။
ဘေလာ့မ်ား၏ အားသာခ်က္တခု (သူအႀကိဳက္ဆံုးအခ်က္တခုဟုေျပာလွ်င္ ပိုမွန္ပါသည္) ကို အမွတ္မထင္ သြားေတြ႔သည္။ ဝက္ဆိုက္ႀကီးမ်ား၊ အြန္လိုင္းမဂၢဇင္းႀကီးမ်ားသို႔ သြားေရာက္ လည္ပတ္ရသည္မွာ စကားေျပာေဖာ္မရွိသည့္ ခရီးရွည္ႀကီးတခုကို ရထားအိုႀကီးစီး၍ ပ်င္းရိပ်င္းတြဲ သြားေနရသည္ႏွင့္ တူလွသည္။ ဖတ္႐ံု၊ မွတ္႐ံုမွလြဲ၍ ဘာထင္ျမင္ခ်က္မွ် ေပး၍လည္းမရ။ မိမိႏွင့္ အျမင္မတူလွ်င္ေတာင္မွ လက္ပိုက္ၾကည့္ေန႐ံုမွတပါး မေျပာသာ၊ မ၀ံ့သာ။
ယခုမူ ဘေလာ့မ်ားကို သြားေရာက္လည္ပတ္ရသည္မွာ ပရိသတ္အားေကာင္းသည့္ ေဟာေျပာပြဲ တခုကို သြားရသည္ႏွင့္ တူလွသည္။ သူအႀကိဳက္ဆံုးမွာ 'ကြန္းမင့္' ေရးရျခင္းျဖစ္သည္။ သူႏွင့္ အလိုက္ဆံုးက႑ဟုေျပာလွ်င္ ပိုမွန္ေပမည္။ အရင္ကဆိုလွ်င္ သူေျပာသမွ်ကို လဘက္ရည္ဆိုင္ ကေလးထဲ၌ ရွိသူေလာက္သာ ၾကားႏိုင္ၾကမည္ျဖစ္ေသာ္ျငား ယခုမူ သူေျပာသမွ်ကို အြန္လိုင္းေပၚ၌ ရွိသူတိုင္းပါ သိႏိုင္ၾကေတာ့မည္ျဖစ္သျဖင့္ ဟန္ေရးတျပင္ျပင္ ရွိေခ်ေတာ့သည္။
တေလွ်ာက္လံုး လူတကာကို ဆရာလုပ္လာခဲ့သည့္နည္းတူ ဘေလာ့ဂါမ်ားကိုလည္း ဆရာလုပ္ရန္ လက္မေႏွးေတာ့။ ဟိုလူ႔မာန္လိုက္၊ သည္လူ႔မဲလိုက္။ ဟိုလူ႔ဟိန္းလိုက္၊ သည္လူ႔ေဟာက္လိုက္။ ဟိုလူ႔ဟန္႔လိုက္၊ သည္လူ႔တားလိုက္ႏွင့္ ဆရာႀကီစြမ္းျပေနေတာ့သည့္ သူ႔ပံုကို ၾကည့္ရသည္မွာ ဘေလာ့ဖတ္ေနသည္ႏွင့္ပင္မတူ၊ တိုင္းခန္းလွည့္လည္၍ ၾကည့္႐ႈစစ္ေဆးေနသည့္ ဌာနလက္ကိုင္မရွိ ဝန္ႀကီးတဦးႏွင့္ပင္ တူေနေသးေတာ့သည္။
(၆)
လဘက္ရည္ဆိုင္ရွင္ေလးသည္ သူ႔ေဖာက္သည္မ်ား ေျပာေနဆိုေနၾကသည္ကို ၿပံဳး၍ၾကည့္ေနမိသည္။ “သူ႔ ကြန္းမင့္ေတြက စာဖတ္သူတေယာက္ရဲ႕ကြန္းမင့္မ်ဳိးမဟုတ္ဘူးဗ်။ ဒါျဖင့္ ေဝဖန္ေရး ဆရာတဦးရဲ႕ ကြန္းမင့္ေတြမ်ားလား ဆိုျပန္ေတာ့လည္း အဲဒီလိုက မဟုတ္ျပန္ဘူး” ဟု ေျပာသည္ကို အျခားတဦးက “ေအးဗ်၊ က်ဳပ္တို႔က ေဝဖန္တာကိုေတာ့ ႀကိဳဆိုပါတယ္ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ ဒီလို ဆရာလုပ္တာမ်ဳိးကိုေတာ့ ကန္ေတာ့ဆြမ္းပါဗ်ဳိ႕လို႔ပဲ ေျပာရမွာေပါ့ဗ်ာ” ဟု ဆိုသည္။
“ဟုတ္တယ္ဗ်။ က်ဳပ္တို႔ဘာသာ က်ဳပ္တို႔ခံစားရတာေလးေတြေရးထားတာကို သူကဖတ္မွာလား။ ဒါမွမဟုတ္ သူဖတ္ခ်င္တာကို က်ဳပ္တို႔က ေရးေပးၾကရမွာလားဗ်။ ခုဟာက စာေလးတပုဒ္၊ ကဗ်ာ ေလးတပုဒ္ ဆိုပါစို႔ဗ်ာ။ ဖတ္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ဖတ္ေနတုန္း ျဗဳန္းဆို သူ႔ကြန္းမင့္ႀကီးက ေပၚလာတဲ့ အခါက်ေတာ့ ေစာေစာက ဖီလင္ေလး ေပ်ာက္သြားေရာ။ ဒီလူက ဘယ္ဟာမွ ခ်မ္းသာမေပးေတာ့ ေကာင္းမယ္ႀကံကာရွိေသး မီးပ်က္ျပန္ဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္ရျပန္တာမို႔ ဘေလာ့ဖတ္ရတာ အာ႐ံုေနာက္ တယ္ဗ်ာ” ဟု ဆိုသည္။
ဗြီဒီယိုဂိမ္းကစားသည့္ကေလးမ်ားအေနႏွင့္ သူတို႔ကစားသည့္ဂိမ္းမ်ားအေၾကာင္းကို ယခုလိုမ်ိဳး ဝိုင္းဖြဲ႔ေဆြးေႏြးၾကသည္ဟူ၍ေတာ့ မျမင္မိဘူး။ သို႔ေသာ္ ဘေလာ့ဂါမ်ားတသိုက္ ဘေလာ့မ်ား အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးေနၾကသည့္ စကားအသြားအလာကို ၾကည့္ရသည္မွာ လူတေယာက္က သူတို႔ ေရးသမွ်ကို ဆရာႀကီးဂိုက္ဖမ္း၍ အေပၚေလႏွင့္ ဝင္၀င္ၿပီး တြင္က်ယ္ေနျခင္းကို အခံရခက္ေနၾက ျခင္းဟု နားလည္မိသည္။
သူတို႔ေျပာပံုဆိုပံုကိုေထာက္လွ်င္ လူတြင္က်ယ္လုပ္ေနသူကို မည္သူမည္ဝါဟု သိၾကပံုမရ။ သူ႔အေန ႏွင့္မူ ဆိုင္ဘက္မေရာက္တာၾကာၿပီျဖစ္သည့္ ကိုတတ္ပႀကီးမ်ား ျဖစ္ေလမည္လားဟု ေတြးမိလိုက္ ေသးေသာ္ျငား ကံေသကံမ မေျပာရဲလွ။ ေၾသာ္ ေပ်ာက္ခ်က္သားေကာင္းေနသည့္ သူ႔ေဖာက္သည္ ေဟာင္းႀကီးတေယာက္ ဆိုင္မွာလာ ဒုကၡမေပးဘဲ အြန္လိုင္းေပၚတက္၍ ဘေလာ့ဂါမ်ားကို ဒုကၡေပး ေနျပန္ပါေရာ့လားဟု ေတြးမိ၍ ၿပံဳးလိုက္မိေသးသည္။
(၇)
တိုက္ဆိုင္မႈပဲဆိုဆို၊ ဘုရားသခင္၏ အလိုေတာ္အရပဲဆိုဆို အေရးအေၾကာင္းဆိုလွ်င္ ကူညီမည့္သူ ကားေပၚလာစၿမဲ ဆိုသည့္အတိုင္း ေစာင္မမည့္သူကား ေပၚလာခဲ့ေခ်ၿပီ။ တဘက္ဝိုင္းမွ ေဘာလံုးဝါသနာအိုးတေယာက္၏ လွမ္းေျပာလိုက္သံကို ၾကားလိုက္ရသည္။
“ေနာင္ႀကီးတို႔။ ခင္ဗ်ားတို႔ စကားအသြားအလာကိုၾကည့္ရတာ ဒိုင္ညစ္တဲ့ပြဲနဲ႔တိုးေနၾကပံုမ်ဳိးဗ်။ ဆိုင္မဆိုင္ေတာ့ မသိဘူးေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္ကလည္း က်ေနာ္နားလည္တဲ့ ဥပမာပဲေပးတတ္တာဆိုေတာ့ ေဘာလံုးပြဲနဲ႔ပဲ ဥပမာေပးရေတာ့မေပါ့။ ဒါမ်ဳိးက မ်ားေသာအားျဖင့္ ကမၻာ႔ဖလားပြဲလို ႏိုင္ငံစံုက ကစားသမားေတြစံုတဲ့ပြဲမ်ိဳးေတြမွာ ေတြ႔ရတတ္တယ္ဗ်။
ဒီလိုဗ်။ တခ်ဳိ႕ဒိုင္လူႀကီးေတြက ႏိုင္ငံတကာအေတြ႔အႀကံဳအားနည္းတယ္ဗ်။ ကိုယ့္အိမ္ကြင္းေလးမွာပဲ တြင္က်ယ္ေနၾကတဲ့ ဒိုင္မ်ိဳးေတြေပါ့ဗ်ာ။ ဆိုေတာ့ကာ ဘယ္ႏိုင္ငံက ကစားသမားက ဘယ္လို ကစားတတ္တယ္၊ ဘယ္ကလပ္က ကစားသမားက ဘယ္လိုအားသန္တယ္ စသျဖင့္ သူတို႔မသိဘူးဗ်။ သူတို႔သိတာက ဒိုင္ဆိုတာ ပြဲထိန္းရမယ္ေပါ့ဗ်ာ။
ဆိုေတာ့ကာ နည္းနည္းလႈပ္လာၿပီဆိုတာနဲ႔ ဟိုလူ႔အဝါကဒ္ျပလိုက္၊ သည္လူ႔အနီကဒ္ျပလိုက္နဲ႔ေပါ့။ က်ေနာ္တို႔အေခၚေတာ့ (အဝါကဒ္ေတြ မ်ားလြန္းလို႔) ဝါဆိုပြဲႀကီးေပါ့ဗ်ာ။ တခ်ဳိ႕ကစားသမားေတြက အတင္းဝင္အတင္းထြက္နဲ႔ တြန္းတြန္းတိုက္တိုက္ ကစားရတာကို အားသန္ၾကတယ္ဗ်။ တခ်ဳိ႕ ကစားသမားေတြက်ေတာ့ လွည့္ပတ္ေမႊေႏွာက္ၿပီး လိမ္ေခါက္ ကစားရတာကို ပိုအားသန္သဗ်။ အဲဒါကို ဒိုင္ကမသိေတာ့ နည္းနည္းလႈပ္တာနဲ႔ကို ဝီစီမႈတ္လိုက္၊ အဝါကဒ္ ထုတ္ျပလိုက္ လုပ္ေနေတာ့ ပြဲက အေခြထစ္ေနတဲ့ ဗြီဒီယိုဇာတ္ကားလို ျပတ္ေတာင္းျပတ္ေတာင္းနဲ႔ ၾကည့္မေကာင္း ေတာ့ဘူး။
ဟိုဗ်ာ၊ ကမာၻ႔အေကာင္းဆံုးဒိုင္လူႀကီး ကိုလီနာဗ်ာ။ သိတယ္မႈတ္လား။ သူဆို ေျခေတြ႔လို႔ကေတာ့ သန္သလိုသာ ကစား။ ဒီအတိုင္းကို လႊတ္ေပးထားတာ။ ေတာ္ေတာ္တန္တန္ဆို (တျခားဒိုင္ေတြလို ဝီစီမႈတ္ေနဖို႔၊ အဝါကဒ္ထုတ္ေနဖို႔ မလိုဘူး) တခ်က္စိုက္ၾကည့္လိုက္တာနဲ႔ကိုပဲ မဟုတ္တ႐ုတ္ လုပ္မယ့္ကစားသမားက မလုပ္ရဲေတာ့ဘူး။ ဒီနည္းနဲ႔ ပြဲရွိန္ မတန္႔ေအာင္ အစအဆံုးထိန္းသြားတာ ပညာသားပါမွပါပဲ။
ခု ခင္ဗ်ားတို႔ဟာက ေဘာလံုးေလာကမဟုတ္ဘဲ စာေပေလာကျဖစ္ေနေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ေျပာတဲ့လူက စာေပဒိုင္ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါမွမဟုတ္လည္း ဘေလာ့ဂါေလာကျဖစ္ေနေတာ့ ဘေလာ့ဂါဒိုင္ေပါ့ဗ်ာ။ မႈတ္ဘူး လား။ ဒီလူသာ က်ေနာ္ေျပာသလို ဒိုင္စိတ္ရွိ႐ိုးမွန္ရင္ ဒိုင္ေလာကထဲက ထူးျခားတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ ကေလးတခုကိုလည္း သိထားသင့္သေပါ့ဗ်ာ။
ဘယ္ပြဲလဲဆိုတာေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ အဲဒီပြဲမွာ ဒိုင္က အဝါကဒ္ေလွ်ာက္ျပတာ တကြင္းလံုးလည္း ဝါဆိုကုန္ၿပီ။ ဒါနဲ႔တင္ အားမရေသးလို႔ ႏွစ္ဝါတနီနဲ႔ေရာ၊ တိုက္႐ိုက္အနီနဲ႔ပါ ထုတ္ပစ္လိုက္လို႔ ေဘာလံုးအသင္း ႏွစ္သင္းစလံုးရယ္၊ သူတို႔ဒိုင္လူႀကီး သံုးေယာက္ရယ္ကို ထည့္ေပါင္းရင္ေတာင္မွ ကြင္းထဲမွာ (၂၂) ေယာက္ မျပည့္ေတာ့ဘူး။ ပြဲက ၾကည့္မေကာင္းလြန္းတဲ့အခါက်ေတာ့ ပရိသတ္ ကလည္း ဒိုင္ကိုလွိမ့္ေအာ္ၾကေတာ့တာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ဒိုင္က ဘာလုပ္တယ္ မွတ္သလဲ။ ပရိသတ္ကိုပါ အဝါကဒ္ ထုတ္ျပတယ္ဗ်ဳိ႕။ ဒါမ်ဳိးတခါမွမႀကံဳဘူးၾကေတာ့ ပရိသတ္ေတြလည္း ဝက္ဝက္ကြဲၾက ေတာ့တာေပါ့။ ေစာေစာက ေအာ္ဟစ္ႀကိမ္းေမာင္းေနတဲ့ပရိသတ္က စိတ္ဆိုးေျပၿပီး ဝိုင္းဟားၾက ေတာ့တာေပါ့ဗ်ာ။ ဇာတ္လမ္းက ဒီတင္လားဆိုေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူး။ ငိုအားထက္ ရယ္အားသန္ရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္တခုက ထပ္ျဖစ္ျပန္ပါေရာလား။ ဘာျဖစ္ရမလဲဗ်ာ။ အဲဒီဒိုင္လူႀကီးက သူ႔ကိုယ္သူပါ အနီကဒ္ထုတ္ျပၿပီး ကြင္းထဲက ထြက္သြားေတာ့တာကိုးဗ်။
က်ေနာ္လည္း သူမ်ားေျပာတာသာ ၾကားဖူးတာ၊ ကိုယ္တိုင္ျမင္ဖူးတာမဟုတ္ေတာ့ အဲဒါ တကယ္ပဲ လားဆိုတာ အာမေတာ့ မခံႏိုင္ဘူးဗ်ဳိ႕။ တကယ္မဟုတ္ဘူးဆိုရင္လည္း ေဘာလံုးေလာကထဲက ဒ႑ာရီတပုဒ္လို႔သာ သေဘာထားလိုက္ၾကပါေတာ့ဗ်ာ”
(၈)
လဘက္ရည္ဆိုင္ရွင္ကေလးသည္ အဆက္ျပတ္သြားသည့္ စကားဝိုင္းႏွစ္ခုကို ေပါင္းကူးေပးမည့္ တံတားတစင္းကို ဟိုဟိုသည္သည္ ရွာေဖြၾကည့္ေနမိသည္။ ေစာေစာက ဘေလာ့ဂါဒိုင္ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဦးေႏွာက္ေျခာက္ေနၾကသူမ်ား အႀကံရခက္ေနခ်ိန္၌ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနေသခဲဟု ခံယူထား ပံုရသည့္ ေဖာက္သည္တဦးက အရႊန္းေဖာက္၍ ဝင္ေျပာသည္။ “ဒီလူ႔အတြက္နဲ႔ေတာ့မ်ား တကူးတက စိတ္ညစ္ခံမေနၾကပါနဲ႔ဗ်ာ။ ဒီလူ႔ကို တြမ္လို သေဘာထားလိုက္ၾကေပါ့။ တြမ္နဲ႔ဂ်ယ္ရီကို ၾကည့္ဖူးၾကတယ္ မႈတ္လား။ လူတိုင္းက ႂကြက္ကေလး ဂ်ယ္ရီ႕ကို ႏိုင္ေစခ်င္ၾကတာပဲေလ။
တခုေတာ့ရွိတာေပါ့ဗ်ာ။ ဂ်ယ္ရီကို အႏိုင္ရေစခ်င္တဲ့စိတ္နဲ႔ တြမ္ကို ဖယ္ရွားလိုက္တာမ်ဳိးကေတာ့ ဘယ္ျဖစ္သင့္ပါ့ မလဲ။ ဆိုၾကပါစို႔။ တြမ္မပါဘဲ ဂ်ယ္ရီခ်ည္းသက္သက္ ႐ိုက္ထားတဲ့ ဇာတ္ကား တကားေလာက္ (စိတ္ကူးနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္) ၾကည့္ၾကည့္ပါလား။ အဲဒီကား ဘယ္မွာလာ ၾကည့္ေကာင္းပါ ေတာ့မလဲ မႈတ္ဘူးလား။ ဆိုေတာ့ကာ ဂ်ယ္ရီအတြက္ တြမ္ကေတာ့ ရွိကိုရွိေပးရမယ့္ သေဘာေပါ့။ ခုလည္း ခင္ဗ်ားတို႔ ဘေလာ့ဂါေတြအတြက္ တြမ္လိုေၾကာင္ႀကီးတေကာင္ ရွိေနတယ္လို႔ပဲ သေဘာ ထားလိုက္ေတာ့ ေပ်ာ္စရာေတာင္ေကာင္းေသးတာေပါ့။ မႈတ္ဘူးလား” ဟူ၍ ဝင္ေျပာသည္။
လဘက္ရည္ဆိုင္ရွင္ေလးသည္ သူျမင္ေတြ႔ၾကားသိေနရသည္မ်ားထဲ၌ ေမ်ာ၍ ေကာင္တာ၌ ထိုင္ေန မိသည္လား၊ ဘေလာ့ဂါမ်ားစားပြဲ၌ ထိုင္ေနမိသည္လားဟူသည္ကိုပင္ မသဲကြဲေတာ့။ “ရွင္းမယ္ ဆရာေရ၊ ဘယ္ေလာက္က်လဲ” ဟူသည့္ အသံၾကားပါမွ သူ႔အလုပ္သူ သတိရမိေတာ့သည္။ ။
ေခတ္ၿပိဳင္ အင္တာနက္၀က္ဘ္ဆိုက္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။
ကနန်ကျေးရွာ လေကြောင်းတိုက်ခိုက်ခံရမှုအပေါ် CDM ကထိက ဌာနမှူး ဆရာမ
#ဒေါ်ရတီအုန်း ရဲ့ ပြောကြားချက် (Jan 12, 2024)
-
Mobile Medical Team-West Division တာဝန်ခံ
CDM ကထိက ဌာနမှူး ဆရာမ #ဒေါ်ရတီအုန်း ရဲ့ ပြောကြားချက် (Jan 12, 2024)
#တမူး မြို့နယ်၊ #ခမ်းပတ် မြို့အနီးရှိ #ကနန်...
10 months ago
2 comments:
very very very goood
ဒိုင္လူႀကီးတြမ္ ကိုဖတ္ရႈခြင့္ရတဲ့အတြက္ Thz alot
Post a Comment