(သို ့မဟုတ္ - )
ကိုလွတင္ေအာင္
၀င္းတင့္ထြန္း
(၁)
က်ေနာ္က အညာေက်းလက္သား၊ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရတဲ့ ဘ၀တေလ်ာက္မွာ၊ ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးခဲ့ရသူ သံေယာဇဥ္ျဖစ္ခဲ့
သူေတြထဲမွာ ျမစ္၀က်ြန္းေပၚသားေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားလွပါတယ္၊ မိုးေခါင္ေတာနဲ ့ပတ္ႀကားေျမမာေပၚက ထေနာင္းရိပ္နဲ ့တမာပင္တန္း
ေတြႀကား ေမြးဖြားႀကီးျပင္းခဲ့ရေပမဲ့၊ ျမစ္ေခ်ာင္းအင္းအိုင္ေတြ အလီလီႀကားက လမုနဲ ့ကနစိုေတာေတြ ေဗဒါလမ္းေတြနဲ ့လဲ ရင္းႏွီးက်ြမ္း
၀င္ ဆုံစည္း ရင္ခုန္နိုင္ခြင့္ရ ခဲ့ပါတယ္၊ အထက္သား၊ အညာသား၊ ေျမလတ္သား၊ ျမစ္၀က်ြန္းေပၚသား… ရယ္လို ့ဇာတိအားျဖင့္ ေမြးရာ
ေဒသအားျဖင့္ မတူျခားနားႀကေပမဲ့၊ ဧရာ၀တီ နဲ ့အမိဗမာျပည္ကို ခ်စ္ႀကရာမွာ ရင္ခုန္သံခ်င္း တူခဲ့သူမ်ားအဖို ့၊ အျပန္အလွန္နားလည္
ေပါင္းစည္းနိုင္ႀကပါတယ္။
‘ထေနာင္း တမာ၊ လတာ လမု’ ရွဳခင္း ရွဳကြက္ေတြအေပၚ ျမတ္နိုးခ်စ္ခင္တတ္မွဳ ရင္ခုန္သံထက္၊ ဧရာ၀တီတခု
လုံးအေပၚ အမိနိုင္ငံတခုလုံးအေပၚ ျမတ္နိုးခ်စ္ခင္တတ္မွဳ ရင္ခုန္သံက ပိုမိုျမန္ဆန္တက္ႀကြေႏြးေထြးနက္ရွိဳင္းေစတတ္တာ သဘာ၀ပဲ
မဟုတ္လား။
ျမစ္၀က်ြန္းေပၚမွာ ‘ဘိုကေလး’ဟာ လွပတဲ့ျမိဳ ့တျမိဳ ့ျဖစ္ရုံမက၊ တက္ႀကြတဲ့ ျမိဳ ့တျမိဳ ့။ ဖ်ာပုံ နဲ ့ဘိုကေလးကို တြဲ တြဲျပီး။ ‘ဖ်ာပုံ-
ဘိုကေလး’‘ဖ်ာပုံ-ဘိုကေလး’လို ့လဲ တခ်ိဳ ့က၊ အထူးသျဖင့္ က်ေနာ္တို ့အညာဘက္က ေခၚႀက အမွတ္အသားျပဳႀကပါတယ္။
ဘိုကေလးလို ့ေျပာလိုက္တာနဲ ့တဆက္တည္းလိုလို ကပ္ပါလာတာက ‘ေငြေသာင္ယံ’နဲ ့‘မိန္းမလွက်ြန္း’ ပါ။ ေငြေသာင္ယံ နဲ ့မိန္းမလွက်ြန္း
ဟာ ဘိုကေလးရဲ ့ပထ၀ီသမိုင္းကို လွလွပပေဆးသားျခယ္ေပးထားသလိုပါ ပဲ။ ဘိုကေလးကေန ေအာက္ဖက္ ဆက္ျပီးဆင္းသြားရင္။
‘ကဒုံ - ဧရာ’အထိ၊ ပင္လယ္၀အထိ။ ပင္လယ္၀အထိ ထြက္မယ့္ ျမစ္၀က်ြန္းေပၚေဒသျဖစ္တဲ့အတိုင္း ဓနိေတာ၊ လမုေတာ၊ ကနစိုေတာ
ေတြဟာ ေနရာအႏွံ ့စိမ္းညိဳ ့ေနသလို၊ ျမစ္ျပင္က်ယ္ ေရလြႊာေဖြးေဖြးေပၚမွာ ေလွ သမၼာာန္ ေမာ္ေတာ္ သေဘၤာ သစ္ေဖါင္ ၀ါးေဖါင္ေတြ
ဟာလဲ ဥဒဟို စုန္ဆန္လွဳပ္ရွားေနႀကပါတယ္။
ဆန္စက္၊သစ္စက္ေခါင္တိုင္ေတြ၊ မီးေသြးဖုတ္ရာ မီးေသြးဖိုေတြကေန မီးခိုးေတြတလူလူ
ထြက္ေနတာကိုလဲ ၀ဲယာအႏွံ ့ေတြ ့ျမင္ေနရပါတယ္။ လယ္သမား ျခံသမား၊ ေရလုပ္သား၊ မီးေသြးဖုတ္သမား လုပ္စားကိုင္စားအလုပ္
သမားမ်ိဳးစုံေတြ ့ရသလို အေရာင္းအ၀ယ္ လုပ္အိုင္စားက်င္းေတာ္ေတာ္က်ယ္ေျပာျပီး စီးပြားေရးအခ်က္အခ်ာက်လွတဲ့ ဧရာ၀တီရဲ ့
ရင္ႏွစ္ ျမိဳ ့ငယ္ေလးတျမိဳ ့ပါ ။
ဒီျမိဳ ့ေလးဟာ လွပစိမ္းလန္းတဲ့ ပထ၀ီသြင္ျပင္အေနအထားရွိခဲ့သလို၊ နိုးႀကားတက္ႀကြတဲ့ သမိုင္းအစဥ္
အလာေတြလဲ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ေငြေသာင္ယံတေႀကာမွာ ေတာ္လွန္တဲ့ေသနတ္သံေတြ ညံစည္ခဲ့ဖူးသလို၊ ေထာ္ပိုင္တ၀ိုက္မွာလဲ တိုက္ပြဲေခၚ
သံ တိုက္ပြဲေဖာ္သံေတြ ေတာ္လွန္ဒီေရအတိုင္း မဆိုင္းမတြ ေပၚထြန္းခဲ့ဖူးပါတယ္။
ဒီျမိဳ ့ေလးကေန ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးလို အနုပညာရွင္တေယာက္ကို ေမြးထုတ္ေပးခဲ့သလို၊ ကိုဗေဆြေလးလို အထင္ကရေက်ာင္း
သားေခါင္းေဆာင္တေယာက္ကိုလဲ ေမြးထုတ္ေပးခဲ့ပါတယ္။
ကိုဗေဆြေလးဟာ ထက္ျမက္တဲ့ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေကာင္းတေယာက္
ျဖစ္ခဲ့ရုံမက ေတာ္လွန္တဲ့ေက်ာင္းသားထုအတြင္း အင္မတန္အရွိန္ႀသဇာ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဗမာျပည္ေက်ာင္းသားလွဳပ္ရွားမွဳသမိုင္းမွာ လူကို
ခ်စ္ခင္ေလးစားခံခဲ့ရရုံမက၊ လက္ေရးကိုေတာင္ စံထားအတုယူျခင္းခံခဲ့ရသူမ်ိဳးဟာ ကိုဗေဆြေလးတေယာက္ထဲပဲ ရွိမယ္ ထင္ပါတယ္။
စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ျပတ္ျပတ္သားသားဆန္ ့က်င္တြန္းလွန္တိုက္ပြဲဆင္ခဲ့ႀကတဲ့။ ေတာ္လွန္တိုးတက္တဲ့ ဗကသ-တကသေက်ာင္းသား
လွဳပ္ရွားမွဳသမိုင္းကာလမွာ ‘လက္၀ဲစာလုံး’လို ့ေရပန္းစားအေခၚခံခဲ့ရ၊ အသိအမွတ္ျပဳ စံတင္အတုယူျခင္းခံခဲ့ရတဲ့ လက္၀ဲစာလုံးလက္
ေရးဆိုတာဟာ ကိုဗေဆြေလးရဲ ့လက္ေရးပါ ။
အဲဒီလို ထက္ျမက္တဲ့ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ကိုဗေဆြေလးရဲ ့ေရွ ့ေဆာင္မွဳေအာက္မွာ၊
ကိုဗေဆြေလးရဲ ့ေတာ္လွန္တိုးတက္ ထက္ျမက္နိုးႀကားတဲ့လမ္းေႀကာင္းအတိုင္း၊ ကိုဗေဆြေလးနဲ ့အတူ ဖ၀ါးေျခထပ္ ထက္ႀကပ္မကြာလိုက္
ပါ လွဳပ္ရွားခဲ့ႀကတဲ့၊ ဘိုကေလးသား ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြလဲ အစီအရီ ထြက္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။ (၁၉၆၀)ျပည့္ႏွစ္၀န္းက်င္ -
ေက်ာင္းသားလွဳပ္ရွားမွဳသမိုင္း၊ သမိုင္း၀င္ဗကသ-တကသလွဳပ္ရွားမွဳသမိုင္းမွာ၊ ဗကသေခါင္းေဆာင္-တကသေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ခဲ့ႀကသူ
ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြထဲမွာ ဘိုကေလးသားေတြ အျပိဳင္းအရိုင္း အစီအရီ ေတြ ့ရပါမယ္။ တပ္ဦးကေန ပါ၀င္ခဲ့ႀကတဲ့၊ ေက်ာင္း
သားေခါင္းေဆာင္ဘိုကေလးသားေတြကေတာ့၊ အသက္အရြယ္ အစဥ္အလာအတိုင္း ေျပာရမယ္ဆိုရင္- ကိုလွေရႊ ၊ကိုလွႀကည္၊ ကိုလွတင္ေအာင္။
သူတို ့(၃)ေယာက္စလုံးဟာ က်ေနာ္နဲ ့ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ဆက္စပ္ပတ္သက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။
သူတို ့(၃)ေယာက္စလုံးကို က်ေနာ္က အကိုႀကီးလို ့ပဲ ေခၚေ၀ၚခဲ့ပါတယ္။ ေထာင့္သုံးရာျပည့္ (၁၉၃၈)ဖြားလို ့ မွတ္မိေနရဖူးတဲ့
အကိုႀကီးကိုလွေရႊ ကိုလွႀကည္တို ့နဲ ့ႏွိဳင္းစာရင္ ကိုလွတင္ေအာင္က သူတို ့ထက္ သုံးေလးႏွစ္ေလာက္ ငယ္ပါတယ္။ သုံးေယာက္စလုံး
ဟာ ဗကသ၊ တကသ ကလာတဲ့ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြျဖစ္ခဲ့ႀကျပီး၊ ကိုလွတင္ေအာင္ဟာ ဘိုကေလး ေက်ာင္းသားသမဂၢဥကၠဌ၊
ဖ်ာပုံခရုိင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢအတြင္းေရးမွဴးတာ၀န္ေတြပါ ယူခဲ့ဖူးသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုလွႀကည္နဲ ့ကိုလွတင္ေအာင္ တို ့ႏွစ္ေယာက္ဟာ
ဗိုလ္ေန၀င္းစစ္အစိုးရ ရဲ ့ေကာက္ေကာက္က်စ္က်စ္ယုတ္မာမွဳေအာက္မွာ၊ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္ထဲမွာ ကိုကိုးကြ်ြန္းအထိ အပို ့ခံခဲ့ရဖူးပါတယ္။
အဲဒီ (၆၉)ခုႏွစ္ အသုတ္မွာပဲ၊ ကိုကိုးက်ြန္းထိေအာင္ အပို ့ခံခဲ့ရဖူးတဲ့ နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြထဲမွာ ဘိုကေလးသားခ်ည့္ (၃)ေယာက္
ရွိ ပါတယ္။ ကိုလွႀကည္ ကိုလွတင္ေအာင္တို ့အျပင္၊ ေနာက္တဦးကေတာ့ ကိုသိန္းေဆြ ပါ။ ျမစ္၀က်ြန္းေပၚသားေတြ ျဖစ္တဲ့အျပင္၊ ပင္လယ္၀နဲ ့ရင္းႏွီးခဲ့ဖူးသူေတြျဖစ္ေပမဲ့၊ စစ္အစိုးရက ပို ့ေဆာင္လိုက္တဲ့ ပင္လယ္ထဲက ကိုကိုးက်ြန္းဟာ သူတို ့အတြက္ ခါးသည္းနာက်င္
စရာ၊ အသဲထဲ စြဲေနေအာင္ ကမŠည္းတင္ထားရမယ့္ေနရာတခု ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ သူတို ့ရဲ ့လူမွဳေရးဘ၀၊ နိုင္ငံေရးဘ၀ေတြအားလုံးကို တရိရိ
နဲ ့မေသေသေအာင္ အေသသတ္ဖို ့၊ စစ္အစိုးရက ညစ္ညစ္ပတ္ပတ္ယုတ္ယုတ္ကန္းကန္းနဲ ့ အကြက္ခ် ႀကံစည္လုပ္ေဆာင္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါ
တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ေနရာပဲ ေရာက္ေရာက္၊ ဒူးမေထာက္တတ္သူတို ့ရဲ ့အံတုသံဟာ တုန္ ့ျပန္တိုက္ပြဲေတြနဲ ့ေဖၚျပဟစ္ေႀကြးခဲ့ႀကပါတယ္။
နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားရဲ ့အျမင့္ဆုံးတိုက္ပြဲသဏၭာန္တခုျဖစ္တဲ့ အစာငတ္ခံတိုက္ပြဲႀကီးငယ္ေပါင္းစုံဟာ (ေဖါက္ျပန္သူေတြ မယုံႀကည္
နိုင္ေလာက္ေအာင္)ပုံသဏၭာာန္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ ့ေပၚေပါက္ခဲ့ပါတယ္။ ငပိ တိုက္ပြဲ၊ ရက္(၄၀)တိုက္ပြဲ၊ (၅၃)ရက္တိုက္ပြဲ ဆိုတဲ့ အစာငတ္ခံတိုက္ပြဲ
အလီလီ ေပၚေပါက္ခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီလို ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ တိုက္ပြဲေတြႀကားထဲမွာ၊ ကိုလွႀကည္၊ ကိုလွတင္ေအာင္နဲ ့ကိုသိန္းေဆြတို ့လို ဘိုက
ေလးသား ဘိုကေလးဖြားေတြဟာလဲ က်ရာေနရာ ေရာက္ရာအရပ္ကေန ပါ၀င္တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့ႀကတဲ့ တိုက္ပြဲ၀င္ရဲေဘာ္ႀကီးေတြ ျဖစ္ခဲ့ႀကရင္း၊
မီးျပင္းမီးေတာက္ႀကား ျဖတ္သန္းခဲ့ႀကသူေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္။
ကိုကိုးက်ြန္းဖ်က္သိမ္းေပးေရး အစာငတ္ခံတိုက္ပြဲသမိုင္းဟာ ဗမာျပည္အက်ဥ္းေထာင္သမိုင္းမွာ မွတ္တမ္းတင္ထားရမွာ ျဖစ္သ
လို၊ ဗမာျပည္ နိုင္ငံေရးလွဳပ္ရွားမွဳသမိုင္းမွာလဲ ေမာ္ကြန္းတင္ထားရမယ့္ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္ႀကီးတခု ျဖစ္ပါတယ္။
ကိုကိုးက်ြန္းသို ့အပို ့ခံခဲ့ရတဲ့အျပင္၊ က်ြန္းဖ်က္သိမ္းေပးေရး(၅၃)ရက္ႀကာအစာငတ္ခံတိုက္ပြဲထဲမွာပဲ ရဲရဲရင့္ရင့္ဂုဏ္ေရာင္ေျပာင္
စြာ အသက္ေပး ျပသသြားခဲ့သူ၊ ကိုကိုးက်ြန္းအာဇာနည္တဦးျဖစ္သူ။ မန္းတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားသမဂၢေခါင္းေဆာင္တဦးလဲ ျဖစ္။
ကဗ်ာ
ဆရာလဲ ျဖစ္သူ ‘ကိုေလးေမာင္’ကေတာ့၊ ‘ကိုကိုးက်ြန္း’ကို - -
‘ ဒီမွာ ပင္လယ္ျပာ -
ဒီမွာ ေငြလြႊာသဲေသာင္ -
ဒီမွာ ေက်ာက္ေဆာင္မဟူရာ-
ဒီမွာ ဆတ္သြားေတာ
ဘိစပ္ ေတာ - -
ရွည္ေမ်ာ ေသာင္ကမ္း
အုန္းတန္း ယွက္မိုး -
က်ြန္းကိုကိုးမွာ - - -’ တဲ့။။
ဘိုကေလးသားေတြျဖစ္တဲ့ ကိုလွတင္ေအာင္တို ့ကိုလွႀကည္တို ့အဖို ့ေတာ့၊ ဘိုကေလး ေငြေသာင္ယံေပၚက တိုက္ပြဲေခၚသံ၊
တိုက္ပြဲေဖၚသံ၊ ေတာ္လွန္တဲ့ေသနတ္သံေတြကို ႀကားနာခဲ့ရရာက၊ ကိုကိုးက်ြန္းရဲ ့ ေငြလြႊာသဲေသာင္ေပၚက ေသြးသမိုင္းေမာ္ကြန္းတင္သံ၊
အံႀကိတ္သံ၊ စိမ္ေခၚသံ၊ အံတုတုန္ ့ျပန္သံေတြနဲ ့ပါ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ဆက္လက္ႀကဳံေတြ ့ႀကားနာ ျဖတ္သန္းလိုက္ရတဲ့အခါ၊ အရင္ကတည္းက တည္ရွိေနခဲ့ျပီးသား စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆန္ ့က်င္ေရးစိတ္ဓါတ္ဟာ ပိုမိုျပတ္သားခိုင္မာေလးနက္လာခဲ့ရပါေတာ့တယ္။
ေငြေသာင္ယံမွ ေငြလႊွာသဲေသာင္အထိအတြင္း၊ ႀကယ္နီေတြ အေရာင္တဖ်တ္ဖ်တ္ ေတာက္ပ ၀င္းလက္ခဲ့ႀကတာကိုလဲ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က်
ျမင္သိခံစားခဲ့ရသူေတြ ျဖစ္လာခဲ့ႀကပါတယ္။ သူတို ့ကိုယ္တိုင္လဲ - -
0 comments:
Post a Comment