ဂါမဏိ
http://www.khitpyaing.org/irony/november_2007/14-11-07_garmani.php
အခ်ိန္ကား မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခု ကဆုန္
လဆန္း (၁၄) ရက္။ အဂၤါေန႔ျဖစ္၏။ ဘုရားေလာင္းသိဒၶတၱသည္ ဤည၌ ထူးျခားေသာ အိပ္မက္ႀကီးငါးခုကို ျမင္မက္ေတာ္မူ၏။ အိပ္မက္ငါးရပ္ကား …
(၁)ဟိမ၀ႏၱာေတာင္ကို ေခါင္းအံုးလ်က္ ေျမျပင္ကို အိပ္ရာျပဳ၊ အေရွ႕ႏွင့္အေနာက္ သမုဒၵရာေပၚ လက္ထား၊ ေတာင္သမုဒၵရာ၌
ေျခေထာက္ထား အိပ္စက္ရသည္ဟု အိပ္မက္ျခင္း။
(၂)အနီေရာင္ျမက္ပင္သည္ ခ်က္မွေဖာက္၍ ေကာင္းကင္တိုင္ေအာင္တက္သည္ဟု
အိပ္မက္ျခင္း။
(၃) အျဖဴေရာင္ပိုးမ်ား ေျခေထာက္မွ လႊမ္း၍တက္လာသည္ဟု အိပ္မက္ျခင္း။
(၄) အေရာင္အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိသည့္ငွက္မ်ား အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွလာ၍ ေျခရင္း၌ အားလံုးအျဖဴေရာင္ျဖစ္သြားသည္ ဟု အိပ္မက္ျခင္း။
(၅) ႀကီးမားသည့္ မစင္ေတာင္ေပၚတက္၍ လမ္းေလွ်ာက္ေသာ္လည္း ေပက်ံျခင္းမရွိဟု
အိပ္မက္ျခင္း။
ဟူ၍ျဖစ္၏။
ေခတ္ျပိဳင္၀ဘ္ဆိုက္မွတဆင့္ေ၀မ်ွသည္။လဆန္း (၁၄) ရက္။ အဂၤါေန႔ျဖစ္၏။ ဘုရားေလာင္းသိဒၶတၱသည္ ဤည၌ ထူးျခားေသာ အိပ္မက္ႀကီးငါးခုကို ျမင္မက္ေတာ္မူ၏။ အိပ္မက္ငါးရပ္ကား …
(၁)ဟိမ၀ႏၱာေတာင္ကို ေခါင္းအံုးလ်က္ ေျမျပင္ကို အိပ္ရာျပဳ၊ အေရွ႕ႏွင့္အေနာက္ သမုဒၵရာေပၚ လက္ထား၊ ေတာင္သမုဒၵရာ၌
ေျခေထာက္ထား အိပ္စက္ရသည္ဟု အိပ္မက္ျခင္း။
(၂)အနီေရာင္ျမက္ပင္သည္ ခ်က္မွေဖာက္၍ ေကာင္းကင္တိုင္ေအာင္တက္သည္ဟု
အိပ္မက္ျခင္း။
(၃) အျဖဴေရာင္ပိုးမ်ား ေျခေထာက္မွ လႊမ္း၍တက္လာသည္ဟု အိပ္မက္ျခင္း။
(၄) အေရာင္အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိသည့္ငွက္မ်ား အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွလာ၍ ေျခရင္း၌ အားလံုးအျဖဴေရာင္ျဖစ္သြားသည္ ဟု အိပ္မက္ျခင္း။
(၅) ႀကီးမားသည့္ မစင္ေတာင္ေပၚတက္၍ လမ္းေလွ်ာက္ေသာ္လည္း ေပက်ံျခင္းမရွိဟု
အိပ္မက္ျခင္း။
ဟူ၍ျဖစ္၏။
ဤအိပ္မက္ငါးရပ္ကို ၿဗဲတိုက္ေတာ္အမႈထမ္းမ်ားက ယခုလို အဓိပၸာယ္ေကာက္ယူၾကသည္။
(၁) ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာအရပ္ရပ္ကို သိမ္းပိုက္ရန္ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ျဖစ္သည္။
(၂) ၾသကာသေလာကၿဖိဳခြဲရန္ သမၼာသမဂၢ၀ါဒီတို႔ႏွင့္ ပူးေပါင္းႀကံရြယ္ခ်က္ျဖစ္သည္။
(၃) ေလာကသားစည္းလံုးညီၫြတ္ေရးကို ၿဖိဳခြဲဖ်က္ဆီးရန္ ႀကံေဆာင္မႈျဖစ္သည္။
(၄) အလံုးစံုပ်က္သုဥ္းေရးကို အားထုတ္ျခင္းျဖစ္သည္။
(၅) စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔၍ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို ပ်က္ျပားဆံုး႐ႈံးေစရန္ႀကံစည္ျခင္းျဖစ္သည္။
ဟု ဖြင့္ဆိုစြပ္စြဲၾကသည္။
ဘုရားေလာင္းမူကား ဤအိပ္မက္မ်ားကို ဆင္ျခင္ေတာ္မူလွ်င္ “ငါသည္ ယေန႔စင္စစ္
ဘုရားျဖစ္အံ့” ဟု ႀကံရည္ဆံုးျဖတ္ကာ မိုးေသာက္ယံ၌ ဆြမ္းခံခ်ိန္ကိုေစာင့္လင့္ေတာ္မူလ်က္ ေသနရြာအနီး ေညာင္ပင္ႀကီးေျခရင္း၌ ေနေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ၌ ယင္း ေသနရြာမွ သူေဌးသမီး သုဇာတာသည္ ဘုရားေလာင္းအား အထူးၾကည္ညိဳေလးျမတ္လွသျဖင့္ မိမိ ကိုယ္တိုင္ ထူးကဲစြာေဖာ္စပ္ ခ်က္လုပ္ထားေသာ ဃနာႏို႔ဆြမ္းကို ဘုရားေလာင္းအား ဆက္ကပ္ပူေဇာ္၏။ ဤသည္မွာ ျပင္ပအကူအညီကိုယူျခင္းျဖစ္သည္။ ျပင္ပမွစြက္ဖက္မႈျဖစ္သည္ဟု မဇၥ်ိမအလင္း သတင္းစာ ေဆာင္းပါးမ်ားကေရးသည္။
ဘုရားေလာင္းသည္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးၿပီးလွ်င္ ထိုေနရဥၨရာျမစ္အနီး အင္ၾကင္းေတာ၌ ေန႔ကုန္ေစ၍ မူလကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းၿပီး ညခ်မ္းေသာအခါ မဟာေဗာဓိပင္သို႔ ႂကြေတာ္မူၿပီး အေရွ႕သို႔လွည့္လ်က္ ျမက္ရွစ္ဆုပ္ႀကဲေရႊပလႅင္ထက္၌ ထက္၀ယ္ဖြဲ႔ေခြ ေနေတာ္မူကာ အာနာပါနစ်ာန္ကို ၀င္စား၍ “ဘုရားမျဖစ္သမွ် ဤေနရာက ငါမထၿပီ” ဟု ၀ီရိယထုတ္ေလ၏။
ဤကား ထိပ္တုိက္ရင္ဆုိင္ေရးလမ္းေၾကာင္းအတုိင္း ေလွ်ာက္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု မဇၥ်ိမအလင္း သတင္းစာ ေဆာင္းပါးရွင္မ်ားကလည္းေကာင္း၊ ပညာေက်ာ္ပုဏၰားဟူးရားမ်ားကလည္းေကာင္း စြပ္စြဲၾကသည္။
ဤအခါ၌ သိၾကားမင္းသည္လည္းေကာင္း၊ နဂါးမင္းသည္လည္းေကာင္း၊ ျဗဟၼာမင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ သႏၱဳသိတနတ္မင္းႀကီးသည္လည္းေကာင္း၊ ပဥၥသိခၤနတ္မင္းသည္လည္းေကာင္း မ်ားစြာေသာ နတ္တို႔သည္လည္းေကာင္း အထူးထူးေသာ ပူေဇာ္သကၠာရျဖင့္ ပူေဇာ္ၾကကုန္၏။
တရားမ၀င္လူစုလူေ၀းမႈမ်ား က်ဴးလြန္ေနသျဖင့္ လူစုခြဲရန္ ရြာေဆာ္မ်ားက လိုက္လံဟစ္ေႂကြး သတိေပးခဲ့သည္။
ထို႔ေနာက္၌ကား ၀သ၀တၱီ မာရ္နတ္မင္းသည္ လာလတ္၍ အေရွ႕သို႔ (၁၂) ယူဇနာ၊ လက္၀ဲ
(၁၂) ယူဇနာ၊ လက္ယာ (၁၂) ယူဇနာ၊ ေနာက္မ်က္ႏွာက စၾကာ၀ဠာတံတိုင္းထိ။ အထက္ကို
(၉) ယူဇနာရွိေသာ ေၾကာက္မက္ဖြယ္အသြင္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေဆာင္သည့္ နတ္စစ္သည္ဗိုလ္ပါအေပါင္း
၀န္းရံလ်က္ ယူဇနာ (၁၅၀) ရွိ ဂီရိေမခလာဆင္ကိုစီး၍ ခ်ီတက္လာရာ အလြန္ၾကမ္းတမ္း မ်ားျပားလွသည့္ ဥကၠာမ်ားက်ျခင္း၊ အခိုးထကာ ေမွာင္အတိက်ျခင္း၊ သမုဒၵရာႏွင့္တကြ
ပထ၀ီေျမႀကီး ျပင္းထန္စြာတုန္လႈပ္ျခင္း၊ ပင္လယ္သမုဒၵရာ အခိုးထျခင္း၊ ျမစ္မ်ားေျပာင္းျပန္
စီးျခင္း၊ ေတာင္ထြတ္မ်ားၿပိဳ၍ ေျမသို႔က်ျခင္း၊ သစ္ပင္မ်ား လဲက်ျခင္း၊ မုန္တိုင္းတုိက္ခတ္ျခင္း၊ ေတာ္လဲသံထျခင္း၊ ေမွာင္မိုက္က်ျခင္း၊ ေကာင္းကင္၌ ေခါင္းျပတ္ကိုယ္မ်ား ဟုိသည္သြားလာ
ေနျခင္း စသည့္နိမိတ္ဆိုးမ်ားျပေလ၏။ မာရ္နတ္စစ္တပ္ႀကီး၏ “ဖမ္းၾကေလာ့၊ သတ္ၾကေလာ့” ဟူေသာ ႀကိမ္းေမာင္းေအာ္ဟစ္ ေႂကြးေၾကာ္သံမ်ားကား ယူဇနာတေထာင္ ေ၀းကြာေသာအရပ္မွ
စ၍ ေျမၿပိဳသကဲ့သို႔ တုန္ဟည္းထ ၾကားရ၏။
ထိုေရာအခါ ေလာကသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးအတြက္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးၾကရန္ တကၠသိုလ္ျပည္
မွ ပညာရွိသုခမိန္မ်ားက တြန္းေဆာ္ၾကသည္။ စစ္သည္အင္အား (၄) သိန္းမက တန္ခိုးႀကီးလွေသာ မာရ္နတ္မင္းကို ေလးစားအသိအမွတ္ျပဳလ်က္ ကၽြန္းႀကီးေလးကၽြန္းကိုစိုးမိုးရေသာ စၾကာ၀ေတး
မင္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိကာ ၾသကာသေလာကတခြင္လံုး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ သာယာ၀ေျပာမည့္ လမ္းျပေျမပံုအတိုင္း (၇) သေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတသိန္း ပါရမီျဖည့္ရန္ မာရ္နတ္တမန္မ်ားႏွင့္ လူျပန္ေတာ္ပညာရွိမ်ားက ပတ္ခၽြဲနပ္ခၽြဲေလွ်ာက္ထားၾကသည္။
ယင္းသို႔ မာရ္နတ္တပ္ႀကီး ခ်ီတက္လာလွ်င္ ေစာေစာကရွိႏွင့္ေသာ သိၾကားမင္း၊ ျဗဟၼာမင္းတို႔
သည္ မည္သို႔မွ်ႀကံ့ႀကံ့ခံရပ္တည္မေနႏိုင္ဘဲ မ်က္ႏွာဦးတည့္ရာသို႔ ေျပးလႊားေရွာင္ပုန္းၾကေတာ့၏။ မာရ္နတ္မင္းသည္ (အမ္အိုင္ဂ်ီ-၂၉၊ အမ္အိုင္-၂၄၊ ၁၀၅မမ၊ ၁၂၀မမ၊ ၆၀မမ၊ ၄၀မမ၊ အာရ္ပီဂ်ီ၊ အမ္ေအ-၁၊ အမ္ေအ-၂၊ အမ္-၁၆၊ မ်က္ရည္ယိုဗံုး၊ ရာဘာက်ည္ဆန္၊ ၀ါးရင္းတုတ္၊ ေလးခြ၊
ႀကိဳးကြင္း၊ အက်ဥ္းေထာင္၊ လွ်ပ္စစ္က်ဥ္စက္၊ ရဲဘက္စခန္း တို႔ပါ၀င္သည့္) ေလဆင္ႏွာေမာင္း လက္နက္၊ မိုးမုန္တိုင္းလက္နက္၊ ေက်ာက္ခဲပူမိုး၊ ဓားလွံလက္နက္မိုး၊ မီးက်ီးခဲမိုး၊ ျပာပူမိုး၊ သဲပူမိုး၊ ရႊံ႕ၫြန္ပူမိုး၊ မိုက္ေမွာင္လက္နက္ႏွင့္ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ကိုပင္ ႏွစ္ျခမ္းခြဲႏိုင္သည့္ (ႏ်ဴကလီးယား) စက္လက္နက္ စေသာ လက္နက္ (၁၀) ပါး ႏွင့္ (၉) ယူဇနာအလ်ားရွိ (စကာ့ဒ္ဒံုးက်ည္၊ ဆမ္-၇ ဒံုးက်ည္၊ စတာလင္ဒံုးက်ည္) ေလးျမား၊ ပုဆိန္၊ လွံ လက္နက္မ်ဳိးစံု ကိုင္စြဲေသာ လက္႐ံုးတေထာင္ ဖန္ဆင္းလ်က္ တိုက္ဖ်က္ေလ၏။
ယခုျဖစ္ရပ္သည္ ၾသကာသေလာက၏ ျပည္တြင္းေရးသက္သက္ျဖစ္ၿပီး မဟာစၾကာ၀ဠာ၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ တည္ၿငိမ္ေရးကို ၿခိမ္းေျခာက္မႈမဟုတ္ေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ကမၻာေစာင့္ နတ္မင္းႀကီးမ်ားမွ စြက္ဖက္ဖို႔ မလိုအပ္ေၾကာင္းျဖင့္ ဂႏၶာရတိုင္းမွနဂါးမင္းႏွင့္ ဥတၱရေျမာက္
ကၽြန္းပိုင္ နတ္မင္းႀကီးတို႔က တခ်က္လႊတ္၀ိတိုအာဏာျဖင့္ အမိန္႔ေတာ္ခ်မွတ္သည္။ ႏွစ္ဖက္
စလံုးမွ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းျပဳၾကရန္လည္း ဂႏၶာရ နဂါးမင္းက တိုက္တြန္းသည္၊
ဘုရားေလာင္းလည္း တုန္လႈပ္ျခင္း အလ်ဥ္းမရွိဘဲ ေမတၱာကမၼ႒ာန္းစီးျဖန္းျခင္းအမႈကိုသာ ျပဳၿမဲအတိုင္း ျပဳက်င့္ေလရာ မဟာပထ၀ီေျမႀကီးသည္ ဘုရားေလာင္းဘက္မွ သက္ေသေဆာင္၍ သည္းထန္စြာတုန္ခါ ျမည္ဟည္းၿပီး ေကာင္းကင္ ေတာင္စဥ္ စၾကာ၀ဠာတုိက္အလံုး တေျဖာင္း
ေျဖာင္း၊ တဖ်န္းဖ်န္း အုန္းအုန္းထစ္ခ်ဳန္းျမည္ဟည္းေလ၏။ သိန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ မာရ္နတ္ စစ္သည္မ်ားလည္း တဟုန္ထိုးေသာ ေမတၱာေရအလ်ဥ္၌ ေမ်ာပါလြင့္ေပ်ာက္ ၿပိဳကြဲသြား၍
ေနမ၀င္မီ၌ပင္ မာရ္နတ္မင္းအေပၚ ေအာင္ေတာ္မူ၏။
အလံုးစံုေသာေလာကကို ေဆာင္ႏိုင္သည့္မာရ္နတ္မင္း ပ်က္သုဥ္းလွ်င္ မဇၨိမေဒသတခြင္ႏွင့္
တကြ ၾသကာသေလာကတခုလံုး ဖ႐ိုဖရဲကစဥ့္ကလ်ား ေခးယို႔စ္ ျဖစ္သြားလ်က္ ဥပေဒကင္းမဲ့ အၾကမ္းဖက္ဆူပူစစ္ပြဲမ်ား အႏွံ႔ျဖစ္လတၱံ႔ဟု တကၠသိုလ္ျပည္မွ ပညာရွိမ်ား၊ (၁၀၁) ပါးေသာ
ႏိုင္ငံတို႔မွ ပုဏၰားျဖဴ ပုဏၰားညိဳမ်ား၊ ျပဳဗၺာကၽြန္း၊ ေဂါယာကၽြန္းႏွင့္ အဆိယေဒသမွ သူႂကြယ္ ကုန္သည္မ်ားက နိမိတ္ဖတ္ၾကား ျပန္႔ပြားၾကသည္။
ဘုရားေလာင္းသည္ ညဦးယံ၌ ပုေဗၺနိ၀ါသဥာဏ္၊ သန္းေခါင္ယံ၌ ဒိဗၺစကၡဳဥာဏ္ကိုရ၍ မိုးေသာက္ထေသာအခါ စၾကာ၀ဠာတိုက္တေသာင္းလံုးကို တုန္လႈပ္ေစလ်က္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္မွ
စ၍ အာနာပါနစတုတၳစ်ာန္ကို ၀င္စားၿပီး ၀ိပႆနာကို ပြားေစသည္တြင္ အစဥ္အတိုင္းရအပ္ေသာ အာသ၀ကၡယဥာဏ္ျဖင့္ ကိေလသာအေပါင္းကို ေထာင္းေထာင္းပိုင္းျဖတ္လ်က္ မဂၤေလးတန္ကို အစဥ္အတိုင္းရ၍ ထိုရအပ္ေသာ မဂ္ဖိုလ္ကို ဆင္ျခင္ေသာ ပစၥေ၀ကၡဏာ ၀ီထိ (၁၉) ခ်က္၏
အဆံုး၌ အလံုးစံုေသာတရားကို သိတတ္ေသာ သဗၺညဳတဥာဏ္ကိုရ၍ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခု၊ ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶဟူးေန႔အကုန္ ေနအ႐ုဏ္တက္သည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ေလာကသံုးပါး၏ အထြတ္အထိပ္ သဗၺညဳဗုဒၶ ေဂါတမဘုရားရွင္အျဖစ္သို႔ ေကာင္းစြာေရာက္ေတာ္မူသတည္း။ ဘုရားအျဖစ္ကို ရရွိေအာင္ျမင္ခ်ိန္၌ အလံုးစံုေသာပထ၀ီေျမႀကီးသည္ အိုးထိန္းစက္ကဲ့သို႔ သြက္သြက္ခါေအာင္ ငလ်င္လႈပ္ခါၿပီး ေမာ္ကြန္းတင္ေလ၏။
“သမီးေတာ္တို႔။ ဤကား ေလာကအလံုးကို ဆူပူေခ်ာက္ခ်ားေစျခင္းပင္တည္း။ ဤေဂါတမ
ရဟန္းတုသည္ ငါ မွန္းထားေသာ ေရႊပလႅင္၀ယ္ ငါ့အလ်င္ ဘုရားလုပ္ေခ်ၿပီ။ ဤရဟန္းတု ရဟန္းေယာင္၏ ပ်က္စီးေၾကာင္းကို ႀကံပါေသာ္လည္း မႀကံႏိုင္၍ ေတြမႈိင္ရေတာ့သည္” ဟု မာရ္နတ္က တဏွာ၊ အရတီ၊ ရာဂ မည္ေသာ သမီး (၃) ေယာက္ကို ေျပာဆိုရာ စြမ္းအားရွင္
သမီး (၃) ေယာက္က “သမီးတို႔ မိန္းမမာယာအစြမ္းျဖင့္ ဤရဟန္းဆုိးကို ေဖ်ာင္းဖ်၍ ေဗာဓိ ေညာင္ပင္မွ ဖယ္ခြာေစကာ ဖခင္၏ေညာင္ႏွစ္ပင္သို႔ ပါေအာင္ျပဳပါအံ့” ဟုကတိေပးလ်က္ တေယာက္ကား ကုမၼာရီ (၁၃) ႏွစ္အရြယ္၊ တေယာက္ကား ကလ်ာဏီ (၁၈) ႏွစ္အရြယ္၊ တေယာက္ကား ကေလးတခါေမြးၿပီးေသာ ဂမ္ဘာရီမိန္းမအရြယ္ျဖင့္ တင့္တယ္စြာ တန္ဆာ
ဆင္ၿပီး ဘုရားရွင္ေျခေတာ္ရင္း၌ အလုပ္အေကၽြးျပဳလိုေၾကာင္း ေျခာက္ႀကိမ္တိုင္တုိင္ ျဖားေယာင္း ေတာင္းပန္လာ၏။
“ငါဘုရားသည္ ကိေလသာတရားတို႔ကို ပယ္ရွားေအာင္ျမင္အပ္ၿပီျဖစ္၍ သင္တို႔အား သုသာန္၌ စြန္႔ပစ္အပ္ေသာ သူေကာင္ပုပ္ကဲ့သို႔ စက္ဆုပ္ေတာ္မူသည္” ဟု ဘုရားရွင္က နတ္သမီး (၃) ေယာက္ကို ကဲ့ရဲ႕ေတာ္မူရာ နတ္သမီးတို႔လည္း မာရ္နတ္မင္းထံျပန္ၾကရေတာ့သည္။ ထို႔ေနာက္ တြင္ကား ဥပကမေထရ္၊ ပဥၥ၀ဂၢီငါးပါး၊ ယသသူေဌးသားႏွင့္ အေဖာ္(၅၄) ဦး၊ ဘဒၵ၀ဂၢီ မင္းသား ညီေနာင္ (၃၀) စသျဖင့္ သံဃာ့အသင္းပြားမ်ားစည္ပင္လာၿပီး ကမၻာတြင္ ဗုဒၶသာသနာ အခိုင္အခန္႔ ေအးေဆးျဖစ္တည္လာရာ ယခုအခါ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၉၅ ႏွစ္တိုင္ၿပီျဖစ္ေတာ့သတည္း။
ရည္ၫႊန္း- က်ီးသဲေလးထပ္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ “ဇိနတၳပကာသနီက်မ္း”
0 comments:
Post a Comment