Friday, December 7, 2012

ေက်ာင္းသားသူပုန္တုိ႔ရဲ့ ခရီးရွည္အမွတ္တရ - အပိုင္း (၁၈)

ေတာေခ်ာက္ေလသလား

က်ေနာ္တုိ႔ဆီမွာ ရန္သူဆီကတုိက္ပြဲေတြမွာ သိမ္းထားတဲ့ ဂ်ီသရီးေသနတ္ေတြနဲ႔ က်ည္ဆံေတြ အဆင္သင့္ ရွိေနတယ္။ ဂ်ီသရီးကုိ က်ေနာ္တုိ႔သိပ္မႀကိဳက္ဖူး။ ေသနတ္က အရမ္းေလးလြန္းတာရယ္၊ ေတာတုိးတဲ့ အခါမွာ ဂ်ီသရီးေသနတ္ကရွည္လြန္းေတာ့ ဟုိခ်ိတ္ဒီခ်ိတ္နဲ႔ လႈပ္ရွားရတာမသြက္လက္ဖူး။ ေနာက္တစ္ ခ်က္ကေတာ့ ေသနတ္ေျပာင္းပူလာတဲ့အခါမွာ က်ည္ဆံဂ်မ္းျဖစ္ၿပီး ဆက္ပစ္လုိ႔မရတာေတြလည္းရွိတယ္။ တျခားေသနတ္ေတြမရွိတဲ့အခါေတြမွာေတာ့ လုိရင္လုိသလုိသုံးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဂ်ီသရီးေသနတ္က ေတာတြင္းေျပာက္ၾကားစစ္ဆင္ေရးေတြအတြက္ သိပ္ေတာ့ အသုံးမ၀င္လွပါ။ က်ေနာ္တုိ႔ စခန္းခ်ထားတဲ့ ၀န္းက်င္က ရြာသားေတြက ေနာက္ပုိင္းက်ေနာ္တုိ႔နဲ႔ခင္မင္ၿပီး အ၀င္အထြက္ေတြရွိလာတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ကုိဘရီဆုိတဲ့ ရြာသားတစ္ေယာက္က လက္သိပ္ေျဖာင့္တယ္။ သူက က်ေနာ္တုိ႔ဆီမွာတစ္ခါတစ္ေလ စိတ္ကူးေပါက္ရင္ အဲဒီသိမ္းထားတဲ့ဂ်ီသရီးေသနတ္ေတြထဲက တစ္လက္နဲ႔ က်ည္ဆံေလးငါးေတာင့္ေလာက္ လာငွားၿပီး ေတာေကာင္ပစ္ အမဲလုိက္ေလ့ရွိတယ္။ သူထြက္တုိင္းလုိလုိ ေမ်ာက္တုိ႔၊ ေခ်တုိ႔ တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခုဆြဲၿပီး ျပန္လာတာပဲ။ က်ေနာ္က အမဲလုိက္တဲ့အလုပ္က တယ္ဟုတ္ပါလားဆုိၿပီး အဲဒီေဒသမွာ အထုိင္တာ၀န္ယူထားတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚဖက္က ကုိဂါဆုိတဲ့အကုိႀကီးတစ္ေယာက္နဲ႔အတူ ေတာ လုိက္ခ်င္စိတ္ ေပါက္လာတယ္။ တစ္ညေန က်ေနာ္လည္းကုိဂါနဲ႔ေတာလုိက္မယ္ဆုိေတာ့ သူက ဟာ… ေကာင္းတယ္၊ က်ေနာ္လည္းအေဖာ္ရတာေပါ့လုိ႔ဆုိေတာ့ က်ေနာ္လည္းလုိက္သြားျဖစ္တယ္။ အဲဒီ ပဲခူးတုိင္း နယ္ဘက္လူေတြက နတ္တုိ႔ ထူးျခားတဲ့ဓေလ့ထုံးစံတုိ႔ကုိ အယုံအၾကည္ေတာ္ေတာ္ႀကီးၾကတယ္။ အဲဒီ ေဒသခံေတြအေျပာအရဆုိရင္ တစ္ခါက ဓေလ့ထုံးစံကုိေစာ္ေစာ္ကားကားသြားလုပ္တဲ့ ရန္သူစစ္ေၾကာင္း တစ္ခုလုံးေတာင္ အစရွာလုိ႔မရေအာင္ေပ်ာက္သြားခဲ့ဖူးတယ္ဆုိဘဲ။


က်ေနာ္က အဲဒါေတြကုိနားလည္တာမဟုတ္ဘူး။ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ညပုိင္း ကုိဂါေနာက္ကုိလုိက္ၿပီး ေတာ လုိက္ထြက္ခ်င္တာတစ္ခုဘဲ။ ညေနပုိင္း က်ေနာ္တုိ႔စားေသာက္ၿပီး ေအးေအးေဆးေဆးမွ သြားမယ္ဆုိလုိ႔ ည ၇ နာရီေလာက္မွ က်ေနာ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ ေအက ၄၇ ေသနတ္ တစ္ေယာက္တစ္လက္ဆြဲၿပီး ထြက္လာခဲ့ ၾကတယ္။ ေတာင္ေျခကုိေရာက္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ေျခမ်က္ေစ့သာသာေလာက္ရွိတဲ့ ေခ်ာင္းေလးတစ္ခုကုိ ႏွစ္ေယာက္သားျဖတ္ၿပီး ေတာင္ေၾကာေပၚတက္ခဲ့ၾကတယ္။ ေမွာင္ထဲမွာ လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီးေလးေတာင့္ထုိး တစ္လက္နဲ႔ ကုိဂါက ေရွ႔ကထုိးၿပီးေတာင္ေပၚတက္ ေတာတုိး က်ေနာ္ကေနာက္ကလုိက္ခဲ့တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ညဖက္ ပုဇင္းရင္ကြဲသံေတြ ဆူဆူညံညံၾကားထဲမွာ ေတာေကာင္တစ္ေကာင္တစ္ေလ ေတြ႔လုိျငားနဲ႔ မ်က္ေစ့ ဖြင့္၊ နားစြင့္ၿပီး သြားၾကတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ေတာကုိ တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္တုိးေနၾကတာ တစ္နာရီေက်ာ္၊ ႏွစ္ နာရီရွိသြားတဲ့တုိင္ေအာင္ ဘာဆုိဘာမွမေတြ႔ဘူး။ ညက ျမဴေတြႏွင္းေတြၾကားထဲမွာ အေတာ္ေလးေအးေန ၿပီ။ အဲဒီေတာ့ ကုိဂါက ညီေလး… ခန နားၾကမယ္ဆုိၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္သား အနား၀န္းက်င္က သစ္ ရြက္၀ါးရြက္ေျခာက္ေတြကုိစုၿပီး မီးပုံေလးဖုိၾကတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔ပါလာတဲ့ေဆးေပါ့လိပ္ေလးေတြထုတ္ၿပီး မီးညိွေသာက္ၾကရင္း ေတာေကာင္ရွာမေတြ႔ျဖစ္ေန ေတာ့ တျခားသူေတြလည္းေတာလုိက္ေနၾကတာမ်ားေတာ့ ေတာေကာင္ေတြမရိွေတာ့တာျဖစ္မယ္ဆုိၿပီး က်ေနာ္က “ကုိဂါေရ… ေတာကလည္း (လူေတြ)ေျခာက္လြန္းလုိ႔လားမသိဘူး။ ဘာဆုိဘာေကာင္မွကုိ မေတြ႔ေတာ့ဘူး။ ေျပးကုန္ၾကၿပီထင္တယ္” လုိ႔ေျပာလုိက္တယ္။ နာရီ၀က္ေလာက္ေနေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ျပန္ထၿပီး လမ္းျပန္ေလွ်ာက္ၾကတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔တုိးရင္းတုိးရင္း ႀကိမ္ေတာေတြထဲေရာက္သြားၿပီး က်ေနာ္ တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ ညပ္ေနၾကတယ္။ ႀကိမ္ဆူးေတြကုိ ပါလာတဲ့ဓားနဲ႔ခုတ္ရွင္းၿပီး တုိးသြားေပမယ့္ ခရီးမတြင္ ေတာ့ဘူး။ ကုိဂါက ညီေလး… ျပန္ၾကမယ္ဆုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ဆက္မသြားေတာ့ဘဲ ေနာက္ျပန္လွည့္ခဲ့ၾက တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔လမ္းေပ်ာက္ေနၿပီ။ ဘယ္ကုိျပန္ထြက္ရမယ္ဆုိတာေတာ့ မမွတ္မိေလာက္ေအာင္ ေတာက ရႈပ္ေထြးသြားတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ႏွစ္နာရီ၀န္းက်င္ေလာက္ေလွ်ာက္ၿပီးေတာ့မွ အဆင္းလမ္းကုိျပန္ေတြ႔တယ္။ ေတာင္ေၾကာေပၚကေန ရြာသားေတြစခန္းခ်ထားတဲ့ တဲေတြကုိျပန္ေတြ႔ရေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ျပန္ဆင္းလာၾက တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔ မနီးမေ၀းမွာ ‘ေခ်’ေဟာက္သံၾကားတယ္။ က်ေနာ္က ‘ေခ်’သံၾကားတယ္.. သြားပစ္ၾက မလားဆုိေတာ့ ကုိဂါက က်ေနာ့ကုိေခါင္းခါျပတယ္။ သူ႔ကုိျပန္ၾကည့္ေတာ့ သူကတစ္ခုခုစုိးရိမ္ေနတဲ့ပုံနဲ႔ေပါ့။

ေခ်ာင္းေလးကုိေရာက္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ေခ်ာင္းကုိျပန္မျဖတ္ခင္ ကုိဂါက “ညီေလး… တစ္ခုခု ထူးဆန္းေန တာ သတိထားမိလား” လုိ႔ေမးတယ္။ က်ေနာ္ကေခါင္းခါျပေတာ့ သူက ဒီမွာၾကည့္ဆုိၿပီး သစ္ရြက္ေျခာက္ တစ္ရြက္ကုိ ေခ်ာင္းေရထဲကုိခ်လုိက္တယ္။ အဲဒီသစ္ရြက္က အထက္ကုိဆန္တက္သြားတယ္။ က်ေနာ္ လည္း မ်က္ေစ့လည္သြားတယ္။ ဟုတ္တယ္ အဲဒီေခ်ာင္းေရက က်ေနာ္တုိ႔ျဖတ္ကူးလာတဲ့အခ်ိန္က အေန အထားနဲ႔ေျပာင္းျပန္ ျပန္စီးေနတာ။ က်ေနာ္တုိ႔ေခ်ာင္းေရကုိျဖတ္ကူးၾကေတာ့ ေရက ေပါင္လည္ ေလာက္ အထိ နက္ေနျပန္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ျပန္လာခဲ့တယ္။ ကုိယ္ေတြနဲ႔ခင္တဲ့ ရြာသားတစ္ေယာက္ရဲ့ တဲကုိေရာက္ ေတာ့ မနက္ ၂ နာရီေက်ာ္ေနၿပီ။ အျပင္မွာလည္းအရမ္းေအးေနေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ သူ႔တဲေအာက္မွာ သစ္တုံးႀကီးေတြကုိ ဆုိင္ၿပီးဖုိထားတဲ့မီးပုံေဘးမွာ ခဏေလာက္၀င္ထုိင္ၾကတယ္။ ႏုိးလာတဲ့ အသက္ ၅၀ ၀န္းက်င္လင္မယားက က်ေနာ္တုိ႔ကုိထၿပီးႏႈတ္ဆက္ၿပီး ဘယ္ကျပန္လာလဲေမးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ေတာ လုိက္သြားၿပီး အျပန္၀င္တာလုိ႔ ေျပာျဖစ္တယ္။ ခနေနေတာ့ ဟာ… ဗုိလ္ႀကီးတုိ႔ တစ္ကုိယ္လုံးလဲ စုိရႊဲေနၿပီ။ ဘယ္ေခ်ာင္းမွာ ေခ်ာ္လဲလာၾကသလဲဆုိေတာ့ က်ေနာ္က ဒီအနားကေခ်ာင္းျဖတ္ကူးလာတာလုိ႔ေျပာေတာ့ သူတုိ႔တဟားဟားရယ္ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ “ဗုိလ္ႀကီးတုိ႔က အေတာ္ေနာက္တာပဲ။ ဒီ ‘မဒမ’ ေခ်ာင္းက ေျခခ်င္း၀တ္ေလာက္ပဲ ရွိတာ” ဆုိေတာ့ က်ေနာ္နဲ႔ကုိဂါ တစ္ေယာက္ကုိတစ္ေယာက္ၾကည့္လုိက္ၾကတယ္။
ေနာက္တစ္ေန႔က်မွ ေဒသအေတြ႔အႀကံဳရွိတဲ့ကုိဂါက က်ေနာ့ကုိျပန္ေျပာျပတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ေတာင္ေပၚမွာ မီးလႈံေတာ့ က်ေနာ္က ေတာေျခာက္တယ္လုိ႔ေျပာခဲ့တဲ့စကားက မွားသြားတဲ့အတြက္ ေတာေျခာက္ခံရတာ တဲ့။ သူက က်ေနာ္မသိေအာင္ ဆုိင္ရာပုိင္ရာေတြကုိေတာင္းပန္ၿပီး လမ္းျပန္ေတြ႔ခဲ့တာဆုိဘဲ။ ေနာက္ၿပီး သူက အဲဒီညကၾကားရတဲ့ ေခ်ေဟာက္သံဆုိတာလဲ အသံက ပုံမွန္ထက္ၾသေနေတာ့ က်ားျဖစ္ႏႈိင္တယ္တဲ့။ က်ားက အသံတုလုပ္ၿပီးမွ်ားေခၚတတ္တယ္တဲ့။ အဲဒီအနား၀န္းက်င္မွာ လူေတြေျပာေနၾကတဲ့ ကုိးေတာင္ ေက်ာ္ရွိတဲ့ နတ္က်ားဆုိတာ သြားလာေနတတ္တယ္။ အဲဒီနတ္က်ားကုိပဲပစ္မယ္ဆုိၿပီး တျခားေတာေကာင္ ေတြေတြ႔တာေတာင္ ေရွာင္ၿပီး က်ားေနာက္လုိက္ရင္ ေတြ႔ရပစ္ရတတ္တယ္တဲ့။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူကမွ အဲဒီက်ားကုိ ထိေအာင္ပစ္လုိ႔မရဘူးလုိ႔လည္း ၾကားခဲ့တယ္။

0 comments: