Friday, December 14, 2012

ေက်ာင္းသားသူပုန္တုိ႔ရဲ့ ခရီးရွည္အမွတ္တရ - အပိုင္း (၂၀)

နာနာဘာ၀မ်ားနဲ႔ ေသ့ေလာထစခန္း

၁၉၉၁ခုႏွစ္ေႏွာင္းပုိင္း က်ေနာ္တုိ႔ကုိ တကြဲတျပားစီျဖစ္ေစမယ့္ ABSDF တတိယအႀကိမ္ညီလာခံကာလမွာ ေက်ာင္းသားညီလာခံကုိယ္စားလွယ္ေတြ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး၊ တစ္ဖြဲ႔နဲ႔တစ္ဖြဲ႔ညွိႏႈိင္းမရတဲ့အတြက္ KNU က ေက်ာင္းသားေတြ မာနယ္ပေလာကေနေျပာင္းၾကရမယ္လုိ႔ အမိန္႔ထုတ္လာတဲ့အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔တပ္ရင္း က သံလြင္ျမစ္ဆုံအထက္ ေသ့ေလာထစခန္းကုိ ေျပာင္းၾကရတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔က အရင္ရွိေနၿပီးသား ကရင္တဲေလးတစ္ခုမွာ တက္ေနၾကတဲ့အခ်ိန္ ရဲေဘာ္အမ်ားစုကတဲရွည္ႀကီးတစ္ခုေပၚမွာေနၾကတယ္။ သရဲ ေခ်ာက္တယ္ဆုိဘဲ။ တရက္ေန႔လည္ပုိင္း စားေသာက္အၿပီး တဲေပၚမွာေစာင္ၿခံဳအိပ္ေနၾကတဲ့ရဲေဘာ္ေတြ ကုိေတာင္ ေန႔လည္ေၾကာင္ေတာင္ႀကီး ေစာင္ေတြဆြဲခ်တာေတြခံရတာရွိတယ္။ သူတုိ႔ဆီက “မလုပ္ပါနဲ႔ဆုိ ေန….။ ေျပာလုိ႔မရဘူးလား။ ရီးထဲမွဘဲ” ဆုိတဲ့အသံေတြထြက္လာလုိ႔ သြားၾကည့္ေတာ့မွ သူတုိ႔ေျပာလုိ႔သိရ တာ။ ေနာက္ပုိင္း အေဆာက္အဦေတြစနစ္တက်ျပန္ေဆာက္၊ ၿခံစည္းရုိးခတ္ၿပီးေတာ့ သိပ္အသံမၾကားရ ေတာ့ဘူး။ ၾကားမယ့္ၾကားေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔တဲ့တဲ့ကုိလာတာ။

ညီလာခံကုိလည္း တပ္ရင္း ၂၀၉ (သံလြင္စခန္း) မွာ ေနရာေရႊ႔လုပ္ၾကတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က တစ္လႈပ္လႈပ္ အခ်ိန္ အဖြဲ႔အစည္းက အခ်ိန္မေရြးတစ္ျခမ္းစီကြဲသြားႏႈိင္တယ္။ ညီလာခံအေျခအေနကုိလည္း က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔ လက္ပြန္းတတီးရွိတဲ့ ကုိုယ္စားလွယ္ေတြဆီက ျပန္နားေထာင္ေနၾကရတာ။ သူတုိ႔အေျပာအရ ညီလာခံက ႏုိင္ငံေရးစစ္ေရးအပါအ၀င္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒေတြအေပၚမွာ အားလုံးသေဘာတူညီမႈရၿပီးသား။ က်ေနာ္ တုိ႔တပ္ရင္းကုိလည္း မူလက (၈၈၈၈) တပ္ရင္းအေနနဲ႔ ဗဟုိေကာ္မတီကဖြဲ႔စည္းေပးခဲ့ေပမယ့္ အဲဒီညီလာခံ မွာ တပ္ရင္း (၂၁၂) လုိ႔ နာမည္ေျပာင္းလုိက္တဲ့အေၾကာင္းသိရတယ္။ ေရြးေကာက္တင္ ေျမွာက္ရမယ့္အခ်ိန္ ေရာက္မွ အေရြးခ်ယ္မခံရမယ့္အေရးစုိးရိမ္ၿပီး တာ၀န္ေတြကုိ ေျဗာင္ေတာင္းဆုိလာတာတုိ႔လုိမ်ဳိး ညွိမရမယ့္ အေျခအေနကုိေရာက္လာတာတဲ့။ ျမန္မာႏုိင္ငံလုံးဆုိင္ရာေက်ာင္းသားမ်ားဒီမုိကရက္တစ္တပ္ဦး ABSDF ရဲ့ ညီလာခံမွာ… လွ်ိဳ႔၀ွက္မဲေပးစနစ္နဲ႔ ဗဟုိေကာ္မတီ၀င္ေတြ၊ အဲဒီအထဲကမွ ဗဟုိဦးေဆာင္ေကာ္မတီ၀င္ေတြ အပါအ၀င္ ထိပ္တန္းတာ၀န္ေတြျဖစ္တဲ့ ဥကၠဌ၊ ဒု-ဥကၠဌ၊ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးနဲ႔ အတြင္းေရးမွဴး (၁)၊ (၂) တုိ႔ကုိ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒပါစည္းကမ္းအတုိင္း ေရြးခ်ယ္ၾကတာလုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔နီးစပ္တဲ့ ညီလာခံ ကုိယ္စားလွယ္နဲ႔ ေလ့လာသူအေနနဲ႔တက္ေရာက္ေနၾကတဲ့ရဲေဘာ္ေတြက ျပန္ေျပာၾကတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔တပ္ရင္းက ရဲေဘာ္အမ်ားစုက ရွစ္ဆယ့္ရွစ္အေရးေတာ္ပုံမွာ လူသိမ်ားတဲ့ ေက်ာင္းသားသမဂၢ အတြင္းေရးမွဴးေဟာင္း ကုိမုိးသီးဇြန္ကုိေထာက္ခံၾကတယ္။ ကုိမုိးသီးဇြန္နဲ႔ သူ႔ကုိေထာက္ခံတဲ့သူေတြ ညီလာခံကထြက္သြားၾကၿပီ။ အဲဒါကဖြဲ႔စည္းပုံကုိခ်ဳိးေဖာက္တာျဖစ္တယ္၊ ဘာညာလည္းၾကားေနရတယ္ဆုိ ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔လည္း တစ္ခုခုေတာ့ဆုံးျဖတ္ရေတာ့မယ့္ အေျခအေနျဖစ္လာတယ္။ ေနာက္ပုိင္း က်ေနာ္ တုိ႔ လူအင္အားအနည္းစုျဖစ္တဲ့ တပ္ရင္းရဲေဘာ္ဆယ့္သုံးေယာက္ေလာက္က ကုိမုိးသီးဇြန္ရဲ့ေနာက္ကုိ မလုိက္ဘူးလုိ႔ ဆုံးျဖတ္လုိက္ၿပီး တပ္ရင္းကေန လက္လြတ္ထြက္ခဲ့ၾကရတယ္။ မ်က္ႏွာငယ္ငယ္နဲ႔ ရဲေဘာ္ အနည္းစုေလးကုိအေျခခံၿပီး တပ္ရင္းျပန္လည္တည္ေထာင္ေရးေတြကုိ တာ၀န္ေတြခြဲၿပီးလုပ္ခဲ့ၾကရတာ။ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ့ညီညြတ္မႈက က်ေနာ္တုိ႔ကုိမ်က္ႏွာသာေပးခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ အင္အားတစ္စုံတစ္ရာနဲ႔ ျပန္ၿပီး ထူေထာင္ႏႈိင္ခဲ့ၾကတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္က က်ေနာ္တုိ႔တပ္ရင္းမွာရွိေနတုန္း မာနယ္ပေလာကျပန္ေရာက္လာတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔ တစ္ၿမိဳ႔ တည္းသား ရဲေဘာ္ကုိ၀မ္းသာက ၀က္သားတစ္တြဲဆြဲလာတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က က်ေနာ္ရယ္ ကုိခင္ထြန္း ၾကည္ရယ္ မူဆလင္ဘာသာ၀င္ရဲေဘာ္မုိးေအာင္ရယ္က က်ေနာ္တုိ႔တပ္ရင္းတစ္ႏုိင္စုိက္ခင္း အေပၚေစာင္း က ယာေစာင့္တဲေခၚမလား… အဲဒီတဲမွာေနၾကတယ္။ ၀မ္းသာက သူဆြဲလာတဲ့၀က္သားကနဲေတာ့ တပ္ရင္း တစ္ရင္းလုံးေ၀စားဖုိ႔မျဖစ္ဘူး လက္လွမ္းမီရာရဲေဘာ္သူငယ္ခ်င္းေတြေလာက္ ခ်က္စားၾကတာေပါ့ ဆုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ဟင္းကုိသီးသန္႔ခ်က္စားျဖစ္ၾကတယ္။ မူဆလင္ရဲေဘာ္ကုိမုိးေအာင္ကေတာ့ မစားဘူးေပါ့။ အဲ… သူကမစားေပမယ့္ ဒုကၡေရာက္တဲ့အထဲပါလာေသးတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ညေနေစာင္းစားေသာက္ၿပီးအခ်ိန္ ကုိ၀မ္းသာက ေလွႀကံဳနဲ႔ မာနယ္ပေလာဖက္ကုိ ျပန္ဆင္းသြားတယ္။

ညမုိးခ်ဳပ္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ထုံးစံအတုိင္း ယာေစာင့္တဲမွာ ကုိခင္ထြန္းၾကည္နဲ႔က်ေနာ္က တဲတုိင္ေတြမွာ ပုခက္ေတြခ်ည္ၿပီးအိပ္၊ ကုိမုိးေအာင္က တဲၾကမ္းျပင္ေပၚမွာအိပ္ၾကတယ္။ ည ၁၁ နာရီခြဲေလာက္ အခ်ိန္မွာ ကရင္ေတြစကားေျပာၿပီး လမ္းေလွ်ာက္သြားတဲ့အသံေတြေၾကာင့္ က်ေနာ္လန္႔ႏုိးလာတယ္။ အသံေတြအရ ေယာက်ၤားႀကီး ၂ ေယာက္ေလာက္၊ အမ်ဳိးသမီး ၃ ေယာက္ေလာက္၊ လမ္းေလွ်ာက္ၿပီး စကားေျပာတတ္တဲ့ အရြယ္ ကေလးငယ္ ၃ ေယာက္ေလာက္နဲ႔ ကတစ္ခြင္ပါလာတဲ့ကေလးသံေလးေတြပါပါတယ္။ သူတုိ႔က က်ေနာ္တုိ႔ တဲေဘးကျဖတ္ၿပီး အေပၚဖက္ေတာင္ကုန္းေပၚကုိ ျဖတ္တက္သြားတဲ့အသံေတြ။ ဟ… ငါတုိ႔ တပ္ရင္းက ၿခံစည္းရုိးေတြကာထားတာ အနားကရြာသားေတြလည္း ဒါကေက်ာင္းသားတပ္ဆုိတာ သိၿပီး သား၊ ဘယ္လုိလုပ္ၿပီးညဖက္ႀကီး ၀င္လာရဲမလဲလုိ႔စဥ္းစားေနတုန္း… “ေဟ့..။ ဘယ္သူေတြလဲကြ” ဆုိတဲ့ ကုိမုိးေအာင္ရဲ့အသံနဲ႔အတူတစ္ဆက္ထဲသူက “ကုိျမတ္..။ ၾကားလား။ လူသံေတြ” က်ေနာ္ခ်က္ျခင္း မတုန္႔ ျပန္ႏႈိင္ခင္ ကုိခင္ထြန္းၾကည္ရဲ့အသံထြက္လာတယ္။ “ငါ..။ ၾကားတယ္” တဲ့။ က်ေနာ္လည္းၾကားတယ္လုိ႔ ေျပာၿပီး ကုိမုိးေအာင္ကုိေနာက္ကေခၚၿပီး တဲေပၚကဆင္းခဲ့တယ္။ ကုိမုိးေအာင္ကုိ ႏုိ႔ဆီခြက္ကုိပိန္ၿပီး လုပ္ထားတဲ့ လက္ျဖစ္ေရနံဆီမီးခြက္ကုိ ေလထဲခပ္ျမင့္ျမင့္ေျမွာက္ကုိင္ခုိင္းထားၿပီး က်ေနာ္က ေသနတ္ကုိ ေရွ႔ကုိထုိးခ်ိန္ၿပီး ဆင္းၾကည့္တာေလ။ ဘာမွမေတြ႔ဘူး။ က်ေနာ္က ဘာလဲကြာ.. ဘာမွလည္းမေတြ႔ဘူး၊ လာ ျပန္အိပ္ၾကမယ္ဆုိၿပီးတဲေပၚျပန္တက္ခဲ့တယ္။

က်ေနာ္တုိ႔ ေမွးကနဲအိပ္ေပ်ာ္ရုံရွိေသးတယ္ က်ေနာ္တို႔ တဲက စၿပီးလႈပ္လာေတာ့ ရုတ္ကနဲျပန္ႏုိးလာတယ္။ ဘုရားေရ။ ေအာက္က… အေကာင္ႀကီးႀကီး တစ္ေကာင္ေကာင္က ထမ္းၿပီးလႈပ္ေနသလုိ။ က်ေနာ္လည္း ပါးစပ္က အယုတၱအနတၱေတြဆဲဆုိၿပီး ၀ုန္းကနဲေသနတ္ဆြဲၿပီး ပုခက္ေပၚကဆင္းရေတာ့တယ္။ ကုိမုိးေအာင္ ေၾကာက္ေနၿပီ။ လာလုိ႔သူ႔ကုိေခၚေတာ့ သူမလုိက္ရဲဘူးလုိ႔ေျပာတယ္။ က်ေနာ္က ေနာက္ကေနပဲလုိက္ဖုိ႔ ေျပာၿပီးတဲကုိ လွည့္ပတ္ၾကည့္တယ္။ ဘာမွမရွိဘူး။ ေနာက္တစ္ေခါက္တဲေပၚျပန္ေရာက္ၿပီး အိပ္ဖုိ႔ျပင္ရုံရွိ ေသးတယ္၊ တဲကထပ္ၿပီး ခုနကလုိလႈပ္လာျပန္တယ္။ က်ေနာ္က “ဒါတပ္ေျမကြ၊ မင္းတုိ႔ ၂ ခါေသခ်င္လုိ႔ လား။ ငါတုိ႔ကုိဘာမွတ္ေနလဲ” ဘာညာေအာ္ရင္း ေလထဲကုိ ေသနတ္နဲ႔သုံးခ်က္ေလာက္ ေထာင္ေဖာက္ပစ္ လုိက္တယ္။ တပ္ရင္းတစ္ရင္းလုံးလည္း ႏုိးလာတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႔က က်ေနာ္သရဲပစ္ေနတာဆုိေတာ့ “ကုိျမတ္ ကလည္းဗ်ာ၊ က်ေနာ္တုိ႔က ခင္ဗ်ားေတာ၀က္ပစ္ထားတယ္မွတ္လုိ႔ ဟင္းစားရၿပီဆုိၿပီးလာတာ” လုိ႔ အျပစ္တင္တဲ့ေလသံေတြနဲ႔ ေျပာသြားတာပါ ခံလုိက္ရေသးတယ္။ ေသနတ္သံၾကားလုိ႔လားမသိဘူး အဲဒီသရဲ ေနာက္ထပ္လာမေျခာက္ေတာ့ဘူး။ ေနာက္မွ တရားခံကုိေတြ႔ေတာ့တယ္။ ဟုိေကာင္ ကုိ၀မ္းသာက အားလုံးစားၿပီးက်န္ေနတဲ့ အဆီတုန္းတစ္ခုကုိ အဲဒီညေနက တဲေပၚကေနေအာက္ကုိပစ္ခ်ၿပီး “စားၾက၊ စားၾက၊ မင္းတုိ႔မ၀ေသးရင္ ညက်ရင္ ဒီတဲမွာလာေတာင္းတဲ့” လက္စသတ္ေတာ့ ေက်းဇူးရွင္ရဲ့လက္ခ်က္ေပ ဘဲ။ အဲဒါ တစ္သက္နဲ႔တစ္ကုိယ္ ပထမဆုံးသရဲေျခာက္ခံရ တာ။

0 comments: