Saturday, December 1, 2012

ေက်ာင္းသားသူပုန္တုိ႔ရဲ့ ခရီးရွည္အမွတ္တရ - အပိုင္း (၁၂)

အေ၀းဆီသုိ႔

၁၉၉၀ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ (၂၈) ရက္ေန႔။ က်ေနာ္အိမ္ကထြက္ခဲ့တဲ့ေန႔။ အဲဒီေန႔မွာ က်ေနာ္က ဆုံေနက်လၻက္ ရည္ဆုိင္ကုိသြား၊ အပ္ထားတဲ့အ၀တ္အစားနဲ႔ ခရီးမွာလုိအပ္မယ့္ပစၥည္းပစၥယေတြကုိသြားၿပီး ထုတ္ပုိး ျပင္ဆင္ရတယ္။ မနက္ ၁၁ နာရီ၀န္းက်င္ေလာက္။ က်ေနာ္နဲ႔ မင္းေဇာ္ ဆုိကၠားေပၚတက္ၿပီး သေဘၤာဆိပ္ကုိ ဆင္းတယ္။ မုိးေတြကတစ္ဖြဲဖြဲေပါ့။ က်ေနာ္က က်ေနာ့ရဲ့အကၤ်ီစုတ္ပုဆုိးစုတ္ကုိ ၀တ္ထားၿပီး၊ ညစ္ေပေနတဲ့ ဦးထုတ္တစ္လုံးကုိေဆာင္းထားတယ္။ သူမ်ားေတြမွတ္မိမွာစုိးလုိ႔ ရုပ္ဖ်က္ထားတာေလ။ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ သူငယ္ခ်င္းေက်ာင္းသားရဲေဘာ္တစ္ေယာက္ စက္ဘီးနဲ႔မေယာင္မလည္လုိက္ပုိ႔ေပးတယ္။ သူက က်ေနာ္တုိ႔ သေဘၤာေပၚတက္ၿပီး သေဘၤာထြက္တဲ့အထိ ကမ္းေပၚကလၻက္ရည္ဆုိင္ေလးမွာ ထုိင္ေစာင့္ၿပီးမွ ျပန္ထြက္ သြားတာ ေတြ႔လုိက္တယ္။ ကုိယ္ႀကီးျပင္းခဲ့တဲ့ေမြးဇာတိက အၿပီးခြာလာခဲ့ရတယ္ဆုိတဲ့အသိက ရင္ထဲမွာရွိ ေနေတာ့ ဟာတာတာႀကီး။ သာရေ၀ါကေန စာပုိ႔ရထားနဲ႔ ျဖစ္သလုိလုိက္ၾကတယ္။ ေနာက္ လက္ပံတန္း ေရာက္မွ ျပည္-ရန္ကုန္ အျမန္ေလာ္ကယ္ရထားကုိ ျပန္စီးၾကတယ္။ ရန္ကုန္ကေန ေမာ္လၿမိဳင္ေရာက္ၿပီး ခရီးစဥ္စလုိ႔ရမယ့္ ရြာအထိလုိက္ပုိ႔ေပးႏႈိင္မယ့္သူကုိရွာၾကရတယ္။ မြန္ဦးဇင္းတစ္ပါးလုိက္ပို႔ေပးတယ္။ သူက လမ္းေၾကာင္းသိၿပီးသားသူဆုိေတာ့ သူ႔ကုိ ဟုိမွာေနလုိ႔မျဖစ္လုိ႔ထြက္လာၾကတယ္ဆုိတာရယ္၊ ေမာ္လၿမိဳင္ မွာလည္း လုံၿခံဳေရးအရ၊ ၾကာၾကာေနလုိ႔မျဖစ္ေၾကာင္း ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားေတာ့မွ သူကခပ္လန္႔လန္႔နဲ႔  လုိက္ပုိ႔ေပးတာ။ ေမာ္လၿမိဳင္ကေန ေရးၿမိဳ႔ကုိသြားတဲ့ရထားလမ္းေဘးက လမုိင္းဆုိတဲ့ရြာကုိ ေရာက္တယ္။

အဲဒီကေန ေနာက္တစ္ရက္ လမ္းေၾကာင္းအဆက္အစပ္ကုိသိတဲ့ လုိက္ပုိ႔ေပးမယ့္က်ေနာ္တုိ႔ၿမိဳ႔က အဘုိး ႀကီး ဦးအုန္းသန္းကုိေစာင့္ၿပီး ခရီးဆက္ခဲ့ၾကတယ္။ သူ႔သား က်ေနာ္တုိ႔လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဘက္ ရဲေဘာ္ ေတာၾကက္က ၈၈ ကတည္းကေတာခုိသြားတာ။ က်ေနာ္နဲ႔အတူတူ သူငယ္ခ်င္းလုပ္ေဖာ္ကုိင္ဘက္ေတြျဖစ္ တဲ့ အမႊာအႀကီးေကာင္ေအာင္ေက်ာ္ရယ္၊ မင္းေဇာ္ဆုိတဲ့ တရုတ္လူမ်ဳိး ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္လည္း ပါ တယ္။ လမုိင္းဘူတာမွာ ရထားေပၚကဆင္း ယူလာတဲ့ေက်ာပုိးအိတ္ကုိယ္စီနဲ႔က်ေနာ္တုိ႔ ဘူတာကုိျဖတ္ၿပီး ၀င္လာေတာ့ စစ္ဦးထုပ္ေဆာင္းထားတဲ့ အရပ္၀တ္လူတစ္ေယာက္က အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ရဲ့ ပုခုံးေပၚကုိ လက္တင္ၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ကုိစူးစူးစုိက္စုိက္ၾကည့္ေနတယ္။ သူ႔ရဲ့ၾကည့္ပုံကုိက်ေနာ္မႀကိဳက္ေတာ့ ခပ္စူးစူး တစ္ခ်က္ ျပန္စုိက္ၾကည့္ရင္းေဘးကျဖတ္ေလွ်ာက္သြားလုိက္တယ္။ ေနာက္ထပ္ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ၾကာေတာ့ သူနဲ႔က်ေနာ္ ေတာထဲမွာျပန္ေတြ႔ၾကတယ္။ အဲဒီလူက စစ္တပ္ကဆက္သြယ္ေရးရဲေဘာ္တစ္ေယာက္ေပါ့။ ေနာက္ပုိင္း သူတပ္ကေျပးလာတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔စကားစမည္ေျပာရင္း တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ဘယ္မွာ ေတြ႔ခဲ့ၾကတယ္ဆုိတာကုိ ခ်က္ျခင္းျပန္ၿပီးမွတ္မိၾကတယ္။

လမုိင္းရြာက က်ေနာ္တုိ႔ကုိလမ္းျပလုိက္လုပ္ေပးမယ့္သူတစ္ေယာက္ ထည့္ေပးတယ္။ ေယာက်ၤားလွ်ာလုိလုိ အမ်ဳိးသမီးဘဲ။ သူကဦးေဆာင္ၿပီးသြားတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔က ေနာက္ကလုိက္ေပါ့။ တေနရာေရာက္ေတာ့ လယ္ကြင္းထဲမွာ တျခားကရင္လူမ်ဳိးတစ္ေယာက္နဲ႔ဆုံတယ္။ အဲသူက ေရွ႔မွာကရင္စစ္သားရွိတယ္တဲ့။ က်ေနာ္တုိ႔နဲနဲလန္႔သြားတယ္။ အဲဒါသူ႔ကုိေသခ်ာေအာင္ အဲဒါေကအင္န္ယူ KNU က စစ္သားလား။ ဗမာ စစ္တပ္က စစ္သားေတြလားေပါ့။ သူက ေကအင္န္ယူကဗုိလ္တစ္ေယာက္ရဲ့ အဖြဲ႔လုိ႔ေျပာေတာ့မွ စိတ္သက္ သာရာရေတာ့တယ္။ ဒီခရီးက က်ေနာ္တုိ႔လုိစိတ္ေနာက္ကုိယ္ပါ လက္နက္ကုိင္တုိက္ပြဲ၀င္ခ်င္တဲ့ ေက်ာင္း သားေပါက္စေတြအတြက္ ေရွ႔ဘာျဖစ္ဦးမယ္ဆုိတာလုံးလုံးမသိတဲ့ စြန္႔စားမႈႀကီးတစ္ခုပါဘဲ။ က်ေနာ္တုိ႔က လည္း ေတာထဲမွာလမ္းက်ဥ္းေလးေတြတုိးသြားလုိက္၊ ေတာင္ေတြတက္လုိက္နဲ႔ လမ္းေတြေလွ်ာက္ေနရင္း က်ေနာ္တုိ႔ကုိယ္က်ေနာ္တုိ႔အရမ္းတက္ႂကြေနတာေပါ့။ အဲ… က်ေနာ္တုိ႔ သုံးေလးရက္ေလာက္ လမ္း ေလွ်ာက္ၿပီး ေတာင္တက္ေတာင္ဆင္းေတြမ်ားလာေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ေနာက္ကေန ေရွ႔ကသြားတဲ့ ရြာဆက္ လုိက္ပုိ႔တဲ့ကင္းသမားေတြကုိလုိက္ေအာ္ရတယ္… က်ေနာ္တုိ႔ကုိေစာင့္ပါဦးေပါ့။ ေဒသခံကရင္နဲ႔ မြန္လူမ်ဳိး ေတြက မိန္းကေလးေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလုိေတာ၀င္ေတာင္တက္လမ္းကုိႂကြမ္းေနၾကၿပီ။ ေလွ်ာက္တာေအးေအး ေဆးေဆးဘဲ။ ျမန္တာလဲမေျပာနဲ႔။ ရွစ္ဆယ့္ရွစ္မွာ “ေသမွာမေၾကာက္လုိ႔ ေပတရာ ေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့” က်ေနာ္ တုိ႔သာ ေနာက္ကေနယက္ကန္ယက္ကန္ျဖစ္ကုန္ၾကတာ။ ေနာင္…ေတာထဲမွာၾကာမွသာ “အတက္ေျဖးေျဖး အဆင္းေျပး သီအုိရီ” ကုိ အေလ့အက်င့္ရသြားၾကတာ။ တကယ္ဘဲ အဲဒီအခ်ိန္က ေတာင္တက္မွာ အင္ျပည့္ အားျပည့္တက္ခ်သြားၿပီး။ အဆင္းက်ေတာ့ ထိန္းဆင္းၾကေတာ့ ဒူးေတြပါတစ္ဆတ္ဆတ္တုန္ၿပီး ခရီးမတြင္ ျဖစ္ကုန္ၾကတဲ့အျပင္။ ေနာက္ေန႔ခရီးကုိ ဆက္သြားဘုိ႔ေတာင္ လန္႔လာၾကတယ္။

ေတာင္ႀကီးဖ၀ါးေအာက္ဆုိတဲ့စကားကုိသတိရမိတယ္။ ကရင္ျပည္နယ္ ေဒါနေတာင္ေၾကာတစ္ခုေပၚမွာျဖတ္ ေလွ်ာက္ၾကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔တိမ္ေတြထဲမွာေရာက္ေနတယ္။ တိမ္ေတြက အဲဒီေတာင္ႀကီးကုိပတ္ထားတာ ေလ။ က်ေနာ္တုိ႔ေရွ႔မွာ ျမဴေတြလုိဆုိင္းေနၿပီး အနီးတစ္၀ုိက္ေလာက္ကုိပဲျမင္ရေတာ့တယ္။ ၁၃ ရက္ ေျခလ်င္ခရီးဆုိေတာ့ ေတာင္ေတြဘယ္ႏွစ္လုံးေလာက္ျဖတ္ခဲ့ၾကတယ္ဆုိတာ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။

ရြာတစ္ရြာကထြက္ေတာ့ န၀တစစ္ေၾကာင္းတစ္ခုလႈပ္ရွားေနလုိ႔ သတိထားသြားၾကလုိ႔ မထြက္ခင္ ရြာသား ေတြက သတိေပးလုိက္တယ္။ အဲဒါနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ေရွ႔ကလူကုိမ်က္ေစ့မျပတ္သတိထားၾကည့္ သူတုိ႔သြား သလုိလုိက္သြား သူတုိ႔လုပ္သလုိလုိက္လုပ္နဲ႔ သတိႀကီးႀကီးထားၿပီးခရီးဆက္ၾကတယ္။ ကင္းသမားက ေရွ႔ဆုံး သူ႔ေနာက္ကေအာင္ေက်ာ္၊ အဲဒီေနာက္က အဘုိးႀကီး၊ ကပ္လွ်က္က က်ေနာ္ ၿပီးေတာ့မင္းေဇာ္ေပါ့။ ေရွ႔ကလူရပ္ရင္ ကုိယ္လည္းသတိနဲ႔ရပ္။ ေရွ႔ကလူက၀ပ္ေနတာေတြ႔ရင္ ကုိယ္လည္းေနာက္ကလုိက္၀ပ္။ ေဘးကပ္ရင္ ကုိယ္လည္းေဘးကပ္နဲ႔ေပါ့။ တစ္ေနရာေရာက္ေတာ့ ေခ်ာင္းေလးထဲကုိေရွ႔ကလူေတြက ဆင္းရင္း တစ္ဘက္ကုိဒလၾကမ္းေျပးတက္သြားၾကတယ္။ ဘာပါလိမ့္ေပါ့။ အဘုိးႀကီးလည္း ပုံမွန္ ေခ်ာင္းျဖတ္ေနရင္းက ၀ရုန္းသုန္းကားေျပးတက္သြားတယ္။ ကုိယ္လည္း ေဘးဘီေတာင္ ေျမာက္၀ဲယာ ၾကည့္ၿပီး ေခ်ာင္းထဲအသာဆင္းလုိက္တယ္။ ေခ်ာင္းလည္ေလာက္ေရာက္ေတာ့ ပ်ားတုတ္ခံရပါေလေရာ။ ေခ်ာင္းေပၚမွာျဖတ္ၿပီးကုိင္းေနတဲ့ သစ္ကုိင္းေပၚကပ်ားအုံကုိ ေရွ႔ကတစ္ေယာက္ ၀င္တုိက္သြားပုံရတယ္။ ပူထူၿပီး ေျပးလုိက္ရတာအေမာပဲ။ အဲ… ေနာက္ကဆက္ထိတာက က်ေနာ္နဲ႔ကပ္လွ်က္လုိက္လာတဲ့ မင္းေဇာ္ေပါ့။ အဘုိးႀကီးကအေပၚေရာက္ေတာ့ “ရီးထဲ။ ေရွ႔ကပ်ားတုတ္ခံရလည္း ေအာ္သြားေပါ့။ တိတ္တိတ္ကေလးေျပးတက္သြားရလား။” လုိ႔ ဟုိေကာင္ေတြကုိအျပစ္တင္ေတာ့ ေအာင္ေက်ာ္က “နာလြန္း ေတာ့ မေျပာႏႈိင္ေတာ့ဘူးဗ်ဳိ႔။ လြတ္ေအာင္ဘဲေျပးရတာ” တဲ့။ ေမာရတဲ့ၾကားထဲ လူေတြက အဖုအပိန္႔ေတြပါ ခရီးလက္ေဆာင္ထပ္ရလာေသး။

အဲ ၁၃ ရက္တစ္၀ႀကီးလမ္းေလွ်ာက္အၿပီးမွာေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ကရင့္အမ်ဳိးသားအစည္းအရုံး KNU တပ္မဟာ (၆) ရဲ့ ေစ်းကြက္ရြာႀကီးတစ္ခုျဖစ္တဲ့ အဇင္းရြာ တဘက္ကမ္းကုိေရာက္လာၾကတယ္။ ကုိယ့္ေရွ႔ မွာ လူေတြအမ်ားႀကီးဘဲ။ မုိးရြာလုိ႔ေရျမဳတ္ေနတဲ့တံတားကုိ ျဖတ္ေလွ်ာက္ေနၾကတာ။ က်ေနာ္တုိ႔လည္း အဲဒီတံတားကုိပဲကူးရမွာေလ။ ျပႆနာက ေရျမဳတ္ေနတဲ့တံတားကုိက ေပါင္လည္ ေလာက္ထိေရေရာက္ ေနတာ။ ပုဆုိးေတြကုိမၿပီး ေအာက္ကအတြင္းခံေဘာင္းဘီ မေပၚရုံတမည္ (အဲေပၚရင္လည္းေပၚမယ္) ျဖတ္ ေလွ်ာက္ရမွာ။ တဘက္ကထုိင္ၾကည့္ေနတဲ့လူေတြလည္းအမ်ားႀကီး။ ေရွ႔က ကရင္ေကာင္မေလးေတြေတာင္ ထမီတုိ႔၊ စကပ္တုိ႔ ‘မ’ သြားေနေသးတာ ကုိယ္လည္း ဘာျဖစ္လုိ႔မသြားႏႈိင္ရမလဲဆုိတဲ့ ရဲေဆးတင္ၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ ပုဆုိးကုိခါးေလာက္နီးပါးထိ ‘မ’ ၿပီးျဖတ္ၾကရတယ္။ ဟုိဘက္ေရာက္ေတာ့ ဟုိဟုိဒီဒီလုိက္ၾကည့္ မိေနေသးတယ္။ လူတုိင္းကကုိယ့္အလုပ္နဲ႔ကုိယ္ဆုိေတာ့ ဒါကုိသတိထားမိပုံလည္းမရပါဘူး။ သူတုိ႔က ရုိးေနတဲ့ပုံ။ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမ (ေနာက္ပုိင္း လူေတြေခၚတဲ့အေခၚအေ၀ၚ) ေရာက္ၿပီဆုိ ေတာ့ စိတ္ေအးရၿပီေပါ့။ ဒူးပလာယာခရုိင္ရုံးရဲ့ခရုိင္ဥကၠဌႀကီး ဖူးတာအယ္က ေညာင္တုန္းဇာတိ။ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ေႏြးေႏြးေထြးေထြးႀကိဳဆုိခဲ့သလုိ သူ႔ရုံးမွာ က်ေနာ္တုိ႔ ၂ လေလာက္ ေနခဲ့ၾကတယ္။ သူက မြန္ေတာ္လွန္ေရးကုိကူညီခဲ့သလုိ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့လႈပ္ရွားမႈေတြကုိလည္း အျပည့္အ၀ေထာက္ခံခဲ့တယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ႏွိမ့္ခ်ၿပီး တဖက္သားကုိေလးစားမႈ အၿမဲျပခဲ့တယ္။ ပစၥည္းမဲ့ေတာ္လွန္ေရးသမား တစ္ဦးရဲ့ ဘ၀ကုိ ခုံခုံမင္မင္ခံယူသြားခဲ့သလုိ သူ႔ရဲ့ယုံၾကည္ခ်က္ကုိေသတဲ့အထိ ဆုတ္ကုိင္သြားတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ ေကာင္းတစ္ေယာက္။ အခုသူမရွိေတာ့ဘူး။ က်န္းမာေရးေၾကာင့္ ဆုံးရွာၿပီ။

အဲဒီကမွတဆင့္ က်ေနာ္တုိ႔အစီအစဥ္က ျမန္မာႏုိင္ငံလုံးဆုိင္ရာေက်ာင္းသားမ်ားဒီမုိကရက္တစ္တပ္ဦး (ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္) ျဖစ္သည့္ ABSDF ကို ခရီးဆက္ရန္သာ။ က်ေနာ္နဲ႔ပါတဲ့ ေအာင္ေက်ာ္တုိ႔၊ မင္းေဇာ္တုိ႔က လူ႔ေဘာင္သစ္ပါတီအဖြဲ႔၀င္ေတြျဖစ္လုိ႔ ကုိမုိးသီးဇြန္နဲ႔သိၿပီးသားဆုိေတာ့ ျပည္တြင္းမွာက တည္းက ကုိမုိးသီးဇြန္ကေတာခုိသြားၿပီး ဥကၠဌျဖစ္ေနၿပီျဖစ္ၿပီဆုိတာၾကားခဲ့ၿပီးသား။ က်ေနာ္တုိ႔ကလည္း ဒီ အတုိင္းေတာ့မရဘူး လက္နက္ကုိင္ေတာ္လွန္ေရးလုပ္မွျဖစ္ေတာ့မယ္ဆုိတာကုိယုံၾကည္ၿပီးသားဆုိေတာ့ မာနယ္ပေလာအေျခစုိက္ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ကုိ မဲေဆာက္ကတဆင့္ေျခလွမ္းဆက္ခဲ့ၾကတယ္။

မဲေဆာက္ကုိဖုန္တစ္ေထာင္းေထာင္းနဲ႔ခရီးဆက္ခဲ့ရၿပီး က်ေနာ္တုိ႔လူသစ္သုံးေယာက္စလုံး တစ္လေလာက္ ငွက္ဖ်ားတက္၊ အားျပတ္ၿပီးလဲေနၾကေတာ့တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔တည္းတဲ့ မဲေဆာက္က KNU စခန္းရုံးက အေတာ္က်ယ္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ အိမ္ခန္းေလးတစ္ခုေပးထားတယ္။ ကရင္ေဆးမွဴးေတြက သူတုိ႔မွာရွိတဲ့ ငွက္ဖ်ားေဆးမ်ဳိးစုံတုိက္တယ္။ မသက္သာဘူး။ စားလုိ႔မ၀င္ရတဲ့အထဲ ေဆးေတြမူးၿပီး ေအာ့အန္ကုန္တယ္။ တစ္ကုိယ္လုံးလည္းႏုံးခ်ည့္ေနတာပဲ။ ႏွစ္ပတ္ေက်ာ္ေက်ာ္အထိ မသက္သာၾကေတာ့ တုိင္းရင္းသားကရင္ ရဲေဘာ္ေတြ၊ သူတုိ႔ရဲ့မိသားစုေတြတစ္အုပ္ က်ေနာ္တုိ႔တဲကုိ ဂီတာတစ္လုံးနဲ႔ စုၿပီးေရာက္လာၾကတယ္။ ခရစ္ယာန္ဓမၼေတးေတြဆုိၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ကုိဆုေတာင္းေပးၾကတယ္။ ေမတၱာရဲ့အစြမ္းလုိ႔ပဲေျပာရေတာ့ မွာဘဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ ေနာက္တစ္ရက္ႏွစ္ရက္ေလာက္မွာ ျပန္ၿပီးထူထူေထာင္ေထာင္ျဖစ္လာၾကတယ္။

ေနာက္ပုိင္း ကုိမုိးသီးကက်ေနာ္တုိ႔ကုိလာေတြ႔ၿပီး ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ ဗဟုိဌာနခ်ဳပ္အတြက္ ခရီးစဥ္ကုိ မဲေဆာက္တာ၀န္ခံေတြကတစ္ဆင့္ စီစဥ္ေပးခဲ့တယ္။ ဗဟုိေကာ္မတီ၀င္ကုိစုိင္းျမင့္သူနဲ႔အတူ ကားတစ္တန္၊ ေလွတစ္တန္ခရီးဆက္ၿပီးတဲ့အခါ ေတာ္လွန္ေရးဌာနခ်ဳပ္ မာနယ္ပေလာေဒသက ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ ဌာနခ်ဳပ္ကုိ ေရာက္ခဲ့ၾကတယ္။
ရဲေဘာ္ျမတ္

0 comments: