Thursday, November 29, 2012

ေက်ာင္းသားသူပုန္တုိ႔ရဲ့ ခရီးရွည္အမွတ္တရ - အပိုင္း (၁၁)

ိေနသူမ်ား
 
ဒီအျဖစ္အပ်က္ႏွစ္ခုစလုံးက တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု အခ်ိန္သိပ္မကြာဘူး ပထမအႀကိမ္မွာ အေမက သားႀကီး… မင္းမလဲကြယ္ ဒီႏွစ္ထဲ ရုံးေရာက္ဂတ္ေရာက္နဲ႔ မင့္ႀကီးႀကီးတုိ႔ကေျပာတယ္။ တုိ႔ၿမိဳ႔မွာ ေဗဒင္ဆရာမႀကီး တစ္ေယာက္ရွိတယ္၊ သူေျပာတာသိပ္မွန္တာလုိ႔ေျပာလုိ႔ က်ေနာ္အေမ့မ်က္ႏွာေပၚကစုိးရိမ္စိတ္ေတြ တစ္စုံ တစ္ရာေလ်ာ့သြားပါေစေတာ့ဆုိၿပီး ေဗဒင္ၾကည့္လုိက္သြားတယ္။ ေဗဒင္သာေျပာတာ ဟုိက လကၡဏာ ဆရာမႀကီး။ က်ေနာ့လက္ကုိဆြဲယူၾကည့္ၿပီး က်ေနာ့မ်က္ႏွာကုိတစ္ခ်က္စူးစုိက္ၾကည့္တယ္။ ေနာက္ ၿပီးေတာ့ “သားက၊ သြားေတာ့မွာဘဲ။ သားရဲ့လကၡဏာမွာျပေနတယ္။ အဲဒီခရီးကခရီးရွည္မယ္” လုိ႔ တန္း ေျပာခ်လုိက္တယ္။ က်ေနာ္က ဟန္ေဆာင္ၿပီးဟုတ္လုိ႔လားလုိ႔ျပန္ေမးေတာ့ သူကက်ေနာ့ကုိထပ္မၾကည့္ ေတာ့ပဲ အသက္ ၂၂ ႏွစ္ ျပည့္ၿပီးမွထြက္ဖုိ႔အႀကံေပးတယ္။ က်ေနာ္ နဲနဲအံ့ၾသသြားတာအမွန္ဘဲ။ သူေျပာတဲ့ အခ်ိန္အထိေတာ့ မေစာင့္ႏႈိင္ခဲ့ပါဘူး။


ေနာက္တစ္ေခါက္က်ေတာ့ က်ေနာ္ေက်ာင္းမွာအရင္းႏွီးဆုံးတတြဲတြဲေပါင္းတဲ့သူငယ္ခ်င္း ညီညီရဲ့ ေယာက္ဖ ႀကီး။ သူကေျခတစ္ဖက္မရွိေတာ့တဲ့စစ္ဗုိလ္ေဟာင္းျဖစ္ၿပီး အစုိးရဌာနတစ္ခုမွာအရာရွိတစ္ေယာက္ေလ။ ညီညီရဲ့ မမႀကီးကသူနဲ႔အိမ္ေထာင္ျပဳၿပီး သူတုိ႔မိသားစုက တစ္ခါတစ္ေလမိဘေတြဆီကုိ ျပန္လာလည္ ေလ့ရွိတယ္။ အဲဒီ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ထဲမွာဘဲ သူတုိ႔က်ေနာ္တုိ႔ၿမိဳ႔ကုိ တစ္ပတ္ေလာက္လာေနၿပီး အျပန္က်ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ညီညီရဲ့သူငယ္ခ်င္းေတြလည္း သူတုိ႔ကုိ အထုတ္အပုိးကူသယ္ၿပီး သေဘၤာဆိပ္ကုိ လုိက္ပုိ႔ၾက တယ္။ သေဘၤာေစာင့္ရင္းခနထုိင္ေနၾကတုန္း ညီညီရဲ့ေယာက္ဖအကုိႀကီးက ေဟ့… ညီေလးရဲ့ လက္ျပစမ္း၊ တစ္ခ်က္ၾကည့္ရေအာင္ဆုိၿပီး ေျပာေျပာဆုိဆုိနဲ႔ က်ေနာ့လက္ကုိဆြဲယူၿပီး လကၡဏာ အေရးအေၾကာင္း ေတြကုိ ၾကည့္တယ္။ မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္စဥ္းစားရင္းနဲ႔.. ဟာ.. ညီေလး၊ မင္းက သြားေတာ့မွာဘဲ။ အားလုံး အစီအစဥ္လုပ္ထားၿပီတဲ့။ ဟ… လာျပန္ၿပီလား၊ ေနာက္တစ္ေယာက္။ က်ေနာ္က အကုိႀကီးကလည္း ဘာ ေတြေျပာေနတာလဲဆုိေတာ့… “မညာပါနဲ႔ကြာ၊ အကုိသိတယ္၊ အကုိလည္းသူတုိ႔ထဲကလာတာပဲေလ။ မလြယ္ဘူးညီေလး။ သူတုိ႔မွာအားလုံးရွိေနတယ္၊ အခ်ိန္ေစာင့္ပါ” လုိ႔ေျပာခဲ့ေသးတယ္။ က်ေနာ့ရဲ့ လကၡဏာ က ဘာေတြရွင္းရွင္းလင္းလင္းျပခဲ့လုိ႔ လူေတြႀကိဳသိေနၾကတာပါလိမ့္လုိ႔ စဥ္းစားခဲ့မိေသးတယ္။ ဘာဘဲေျပာ ေျပာ က်ေနာ္ထြက္မလာခင္ အဲဒီလကၡဏာဆရာႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ က်ေနာ္ဘာလုပ္ေတာ့မယ္ဆုိတာ သိေနပုံရွိခဲ့ၾကတယ္လုိ႔ ေျပာရမယ္။


 

ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္

အဲဒီအခ်ိန္က ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီး ေနာက္တစ္လ။ စစ္အစုိးရကဖမ္းထဲ့လုိက္တာလည္း ေရြးေကာက္ ပြဲမွာ အႏုိင္ရတဲ့အမတ္ေတြပါပါေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔အတြက္ ျပည္တြင္းလႈပ္ရွားေရး လုံၿခံဳမႈမရွိေတာ့ဘူး။ အဲဒီ ေတာ့ လက္နက္ကုိင္ေတာလွန္ေရးလုပ္ေတာခုိဖုိ႔ဘဲရွိေတာ့တယ္။ ႏုိ႔မုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ျခင္းထဲကၾကက္ေတြလုိ အခ်ိန္မေရြးအဖမ္းခံရၿပီး ရန္သူ႔လက္ထဲမွာေရာက္သြားႏႈိင္တယ္။ ဆက္ေနရင္ က်ိန္းေသအဖမ္းခံရမယ့္ အေနအထားေလ။ က်ေနာ္တုိ႔အားလုံးေစာင့္ၾကည့္ခံေနၾကရတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ေတာခုိဘုိ႔ျပင္ၾက ရေတာ့တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ တစ္ခါတစ္ေလ ၿမိဳ႔စြန္ကလၻက္ရည္ဆုိင္တစ္ခုမွာ ဆုံရပ္လုပ္ေလ့ရွိတယ္။ အဲဒီ ဆုိင္ေလးက မိသားစုအားလုံးက က်ေနာ္တုိ႔အမ်ဳိးေတြလုိျဖစ္လာၾကတယ္။ က်ေနာ္ အိမ္ကေန အ၀တ္အ စား တစ္စုံစႏွစ္စုံစ စက္ဘီးျခင္းထဲကုိထုတ္ထည့္သြားၿပီး အဲဒီအိမ္မွာအပ္ထားတယ္။ သုံးေလးရက္ေလာက္ အဲဒီလုိ နဲနဲစီခြဲၿပီးအပ္ထားေတာ့ အိမ္ကေနအထုတ္အပုိးဆြဲၿပီးထြက္မွာမဟုတ္တဲ့အတြက္ လူမသိေလာက္ ဘူး။ ေနာက္ဆုံး သြားမယ့္ေန႔မနက္က်မွ က်ေနာ္ ေက်ာပုိးအိပ္ကုိႂကြတ္ႂကြတ္အိတ္နဲ႔ ထည့္ၿပီး စက္ဘီးျခင္း ထဲထည့္ယူသြား၊ ဟုိမွာရွိၿပီးသားအ၀တ္အသုံးအေဆာင္ေတြကုိ တစ္ခါထည္းျဖည့္ၿပီး အဲဒီေနရာကေန ထြက္ဖုိ႔လုပ္ရတာ။ ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားဖက္ေက်ာင္းသားေတြထဲက လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္ေတြကုိေတာင္ အားလုံး အသိေပးခဲ့တာမဟုတ္ဖူး။ တကယ္သြားမယ့္သူနဲ႔ သြားတဲ့သူအဆင္ေျပေအာင္ထြက္ႏႈိင္ေရး စီစဥ္ေပးမယ့္ သူေတြေလာက္ပဲ သိၾကတယ္။

မသြားခင္ည… က်ေနာ္တုိ႔အစီအစဥ္ကုိ သိထားတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြအားလုံးေလးငါးေယာက္ေလာက္ရွိမယ္၊ သူတုိ႔က က်ေနာ္တုိ႔မသြားခင္ႏႈတ္ဆက္ပြဲလုပ္မယ္ဆုိေတာ့ ၿမိဳ႔မွာဖြင့္ထားတဲ့ စားေသာက္ဆုိင္တစ္ခုမွာ အရက္၀ုိင္းဖြဲ႔ၿပီး ႏႈတ္ဆက္ပြဲလုပ္ျဖစ္ၾကတယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔သုံးေလးစားပြဲေက်ာ္ေလာက္မွာ ရဲ ေထာက္လွမ္းေရးတစ္ေယာက္ လာထုိင္တယ္။ သူလည္းဘီယာမွာေသာက္ေပါ့။ က်ေနာ္တုိ႔ ေသာက္ၾကစား ၾကရင္း တျဖည္းျဖည္း အသံေတြက်ယ္လာတယ္။ ေကာင္းလာၾကၿပီေလ။ အဲဒီအထဲ က်ေနာ္တုိ႔ထဲက တစ္ေယာက္က ဆတ္ ကနဲထၿပီး ဟုိရဲေထာက္လွမ္းေရးဆီကုိသြားႏႈတ္ဆက္တယ္။ “က်ေနာ္တုိ႔ မနက္ သြားၾကေတာ့မွာ။ အဲဒါခင္ဗ်ားကုိလာႏႈတ္ဆက္တာ” ဆုိဘဲ။ က်ေနာ္လည္း တားမရေတာ့ၿပီမုိ႔ မသိခ်င္ ေယာင္ေဆာင္ၿပီး ဆက္ေသာက္ေနလုိက္တယ္။ အဲဒီရဲေထာက္လွမ္းေရးကလည္း သူတုိ႔အပတ္ခံရ တာမ်ားၿပီဆုိတာက တစ္ေၾကာင္း၊ ကုိယ့္လူရဲ့မူးေၾကာင္ရူးေၾကာင္ပုံစံေၾကာင့္တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ သူက က်ေနာ္တုိ႔အဖြဲ႔ထဲကသူ က တကယ္ေျပာေနတယ္မထင္ဘူး။ အဲဒါလည္း ကံေကာင္းသြားတယ္။ ေနာက္ပုိင္း က်န္ခဲ့တဲ့သူေတြကုိသူက အဲဒီေန႔ကအျဖစ္အပ်က္အေၾကာင္း မၾကာခဏေျပာေလ့ရွိတယ္တဲ့။ သူလုံး၀ မထင္လုိက္မိလုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔လြတ္သြားတဲ့အေၾကာင္းေပါ့။ ည ၁၁ နာရီေက်ာ္ေတာ့မွ က်ေနာ္တုိ႔အားလုံးထ ၾကတယ္။ တစ္အုပ္လုံး စက္ဘီးတြန္းတဲ့သူတြန္းလမ္းေလွ်ာက္တဲ့သူေလွ်ာက္ ျပန္လာၾကရင္း တစ္ေယာက္ က မ်က္ရည္၀ုိင္းၿပီး က်ေနာ့ကိုမသြားဖုိ႔ ေျပာတယ္။ က်ေနာ္လည္း ဆုံးျဖတ္ၿပီးသားအလုပ္ကုိ အေႏွာက္ အယွက္မလုပ္ေစခ်င္တာေျပာၿပီး စကားျမန္ျမန္ျဖတ္၊ အိမ္ေပၚတက္ခဲ့တယ္။ ဒီႏႈတ္ဆက္ပြဲမွာပါၿပီး က်န္ခဲ့ၾက တဲ့ သူငယ္ခ်င္းရဲေဘာ္ေတြ တစ္ခ်ဳိ႔ေနာက္ပုိင္းေထာင္က်ၾကတယ္။ သူတုိ႔နဲ႔ အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ ျပန္မဆုံျဖစ္ ေတာ့ဘူး။

က်ေနာ္အိမ္မွာအိပ္တဲ့ကုတင္က အေဖနဲ႔အေမတုိ႔အခန္း၀မွာ။ အခန္းဖြဲ႔ထားတာမဟုတ္တဲ့ေနရာမွာ တစ္ ေယာက္အိပ္ျခင္ေထာင္ေလးခ်ၿပီးအိပ္တာ။ က်ေနာ္မနက္ အိမ္ကထြက္ေတာ့မွာမုိ႔ အဲဒီညက ေတာ္ေတာ္နဲ႔ အိပ္မေပ်ာ္ပါ။ သက္ျပင္းတုိးတုိးခ်မိတာလဲ ဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္မွန္းမသိေတာ့ဘူး။ မနက္ ၉ နာရီခြဲေလာက္မွာ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ တစ္ေနရာမွာစုဆုံၿပီး အတူတူသေဘၤာဆိပ္ကုိဆင္းၾကမယ္ဆုိၿပီးခ်ိန္းထားခဲ့ၿပီ။ ေဖေဖနဲ႔ ေမေမတုိ႔ကုိလည္း ဒီခရီးစဥ္ကုိအသိမေပးရဲေတာ့  အဲဒီညသန္းေခါင္ေက်ာ္ေလာက္ ေဖေဖေမေမတုိ႔ အိပ္ ေမာက်တဲ့အခ်ိန္မွာ ကုတင္ေပၚကဆင္း မိဘေတြရဲ့အခန္း၀က ဒူးေထာက္ၿပီး စိတ္ထဲကရည္ရြယ္ရင္း တိတ္ ဆိတ္စြာႏႈတ္ဆက္ကန္ေတာ့ခဲ့တယ္။ ဒါဟာ က်ေနာ့ဘ၀မွာ အေမ့ကုိေနာက္ဆုံးႏႈတ္ဆက္ျခင္းျဖစ္ခဲ့တယ္။

0 comments: