Saturday, February 14, 2009

ဦးတင္ဦး ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ သက္တမ္းတိုး

ဗီြအိုေအ၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၃ ရက္ ၂၀၀၉

ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေရးလႈပ္ရွားမႈ ေခါင္းေဆာင္တဦးျဖစ္တဲ့ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဒုဥကၠဌ ဦးတင္ဦးကို ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ ေနာက္ထပ္ သက္တမ္းတစ္ႏွစ္ ထပ္ၿပီးေတာ့တိုးလိုက္ပါတယ္။ ဒီလို သက္တမ္းတိုးတာဟာ ဥပေဒနဲ႔ မကိုက္ညီတဲ့အေၾကာင္း အဲန္အယ္္လ္ဒီ က တုံ႔ျပန္ေျပာဆိုလိုက္ပါတယ္။ အဲန္အယ္လ္ဒီ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ဦးဉာဏ္၀င္းကို ဗြီအိုေအ ၀ိုင္းေတာ္သား ကိုေက်ာ္ေက်ာ္သိန္း က ဆက္သြယ္ေမးျမန္းတဲ့အခါ ဦးဉာဏ္၀င္းက အခုလုိ အတည္ျပဳ ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။

“ဒီေန႔ ေနာက္ထပ္ တစ္ႏွစ္တိုးတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ဒီညေနပိုင္းမွာပဲ က်ေနာ္တို႔ သတင္းၾကားပါတယ္။”

ဦးတင္ဦး က အခုဆိုရင္ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္က ဘယ္ေလာက္ရွိသြားပါၿပီလဲခင္ဗ်။ အဲဒီလို သက္တမ္းတိုးတာကေရာ ဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္ ရွိပါၿပီလဲခင္ဗ်။ -

“က်ေနာ္ မွတ္မိသေလာက္ေတာ့ စတာက ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ က်ေနာ္တို႔ ေမလ ၃၀ ရက္ေန႔ေပါ့။ အဲဒီကတည္းက ဦးတင္ဦး က အခုထိ ထိန္းသိမ္းခံေနရတယ္။ ၾကားတာကေတာ့ ပထမတစ္ႏွစ္က ကေလးေထာင္မွာ။ အခု က်န္တဲ့ကာလက အိမ္မွာ အဲဒီေတာ့ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ အခုဆိုရင္ အမွန္တကယ္ ဥပေဒအရ က်ေနာ္တုိ႔ျမင္တဲ့ ဥပေဒအရ က်ေနာ္တို႔ ၅ ႏွစ္ေက်ာ္လြန္သြားၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ၅ ႏွစ္ဆိုတာက က်ေနာ္တုိ႔ ဒီဥပေဒနဲ႔ အေရးယူတဲ့ကာလ အားလံုးကို စုစုေပါင္းလို႔ က်ေနာ္တို႔ ဒီလို တြက္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ တဖက္ကေတာ့ဗ်ာ၊ တဖက္ကဆိုတာက လက္ရွိ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ကေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ေဆာင္းပါးေတြအရ သူတို႔က အဲဒီလို မယူဘူး။ ဒါေပမယ္လို႔ ဒီဥစၥာဟာ ဥပေဒကို အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ တိတိက်က် ျပတ္ျပတ္သားသား ဆံုးျဖတ္ထားတဲ့ နမူနာလည္း မရွိပါဘူး။”

ဟုတ္ကဲ့ခင္ဗ်ာ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဥပေဒေၾကာင္းအရ အယူခံတင္တာတို႔၊ ဥပေဒေၾကာင္းအရ လုပ္ေနတာတို႔ က်ေနာ္တို႔ေတြ ၾကားသိရပါတယ္။ ဦးတင္ဦး ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္လို႔ေရာ အဲဒီလိုမ်ိဳး လုပ္ေနတာမ်ိဳးေတြ ရွိပါသလားခင္ဗ်ာ။ -

“က်ေနာ္တို႔ အဲဒီလိုလုပ္ဖို႔ လုပ္ေပးမယ္ဆိုတဲ့ အေျခအေန အရပ္ရပ္ကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ သတင္းပို႔ထားတာ ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕အမႈက ေရွ႕က စံျပအမႈအေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ေဆာင္ရြက္တာပါ။ အဲဒီေဆာင္ရြက္တဲ့ စံျပအမႈမွာကိုပဲ အခု ေအာက္တုိဘာလ ၉ ရက္ေန႔က ေၾကညာခဲ့တဲ့ အယူခံဟာ ဒီေန႔အထိ ၾကားနာခြင့္ မရေသးပါဘူး။”

ဟုတ္ကဲ့ခင္ဗ်။ အခု ဦးတင္ဦး က အသက္အရြယ္အရလည္း ပိုၿပီးေတာ့ ႀကီးရင့္ၿပီးေတာ့ က်န္းမာေရးအရလည္း မေကာင္းဘူးလို႔ က်ေနာ္တို႔ သိရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဦးတင္ဦး ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အေနနဲ႔ေရာ တခုခုလုပ္ဖို႔ အစီအစဥ္ ရွိပါေသးသလားခင္ဗ်ာ။ -

“က်ေနာ္တို႔ ဒါကေတာ့ လူႀကီးေတြ အဆံုးအျဖတ္ ျပဳပါလိမ့္မယ္။ ဥပေဒအရ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တာ၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းအရ ေဆာင္ရြက္သင့္တာေတြ ဒါေတြကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အသိေပးထားၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္။”

ဟုတ္ကဲ့ခင္ဗ်ာ။ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အေနနဲ႔က ၿပီးခဲ့တဲ့ ရက္ပိုင္းကပဲ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ လြတ္ေျမာက္ဖို႔ လက္မွတ္ထိုးလႈပ္ရွားတဲ့ လႈပ္ရွားမႈတခုလုပ္တယ္ဆိုၿပီးေတာ့ သတင္းထုတ္ျပန္ထားပါတယ္။ အခုလိုအခ်ိန္မ်ိဳးမွာမွ အခု ဦးတင္ဦး ကို ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ ေနာက္ထပ္ တစ္ႏွစ္ သက္တမ္းတိုးလိုက္တဲ့အေပၚမွာ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အေနနဲ႔ ဘယ္လိုသေဘာထား ရွိပါသလဲခင္ဗ်။ -

ဥပေဒအရ ေနာက္ထပ္ တိုးခ်ဲ႕တာေတြက တရားမ၀င္ေတာ့ဘူးလို႔ က်ေနာ္တို႔ အဲဒီလိုပဲ ျမင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဥပေဒနဲ႔ မညီဘူးေပါ့။ ဥပေဒနဲ႔မညီဘဲ ဆက္လက္ခ်ဳပ္ေႏွာင္တယ္လို႔ က်ေနာ္ ဒီလုိပဲ ျမင္ပါတယ္။”

အဲန္အယ္လ္ဒီ ဒုဥကၠဌ ဦးတင္ဦး ကို ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္သက္တမ္း ထပ္ၿပီးတိုးခဲ့တာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အဲန္အယ္လ္ဒီ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ဦးဉာဏ္၀င္း ေျပာျပခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

0 comments: