Monday, December 15, 2008

ျမန္မာအစိုးရပိတ္ထားသည့္ ထုိင္းကုန္စည္မ်ား လစဥ္ ဘတ္သန္း (၃,၀၀၀) ဖုိး ခုိးသြင္း

NEJ/ ၁၅ ဒီဇင္ဘာ ၂၀၀၈


ထိုင္း-ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးတြင္ ျမန္မာႏွင့္ထိုင္း သေဘာတူညီထားသည့္ တႏိုင္ငံမွတႏိုင္ငံသို႔ တင္သြင္းခြင့္မျပဳေသာ ကန္႔သတ္ကုန္မ်ားအား ႏွစ္ဘက္ကုန္သည္မ်ားက အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ေပါင္းကာ တရားမဝင္နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ အျပန္အလွန္တင္သြင္းလ်က္ရွိသည္။

ျမန္မာ-ထိုင္း ႏွစ္ႏိုင္ငံနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး သေဘာတူညီခ်က္မ်ားအရ ျမန္မာဘက္ မွ ပိတ္ပင္ထားသည့္ ထုိင္းကုန္စည္မ်ားမွာ စားအုန္းဆီ၊ အခ်ိဳရည္မ်ိဳးစုံ၊ မုန္႔မ်ိဳးစုံ၊ အေဖ်ာ္ယမကာ၊ သစ္သီးဝလံႏွင့္ ဟင္း သီးဟင္းရြက္မ်ား ပါဝင္ၿပီး ထိုင္းဘက္မွ ပိတ္ပင္ထားသည့္ ျမန္မာထုတ္ကုန္မ်ားမွာ လယ္ယာထြက္ကုန္မ်ား ျဖစ္သည့္ ပဲ၊ ဆန္၊ င႐ုတ္၊ ၾကက္သြန္နီ၊ ၾကက္သြန္ျဖဴ၊ အာလူး၊ ေျမပဲ၊ ႏွမ္းႏွင့္ ေဆးရြက္ႀကီးတို႔ပါဝင္သည္။

ထိုင္းကုန္သည္တဦး၏ အဆိုအရ “က်ေနာ္တို႔ ထိုင္းဘက္မဲေဆာက္ကေန ရန္ကုန္ကိုအခ်ိဳရည္မ်ိဳးစုံနဲ႔ မုန္႔မ်ိဳးစုံ၊ ဘီယာမ်ိဳးစုံနဲ႔ စားအုန္းဆီေတြ ပုံမွန္တင္သြင္းပါတယ္။ ဒီသုံးလအေတာအတြင္းမွာေတာ့ ထိုင္းဘက္တင္သြင္းတဲ့ ဘီစကစ္မုန္႔ပုံးေတြ၊ အျခားမုန္႔ေတြ၊ သုံးခ်ိဳးတခ်ိဳးေလာက္ အေရာင္းတက္လာတယ္။ ဗမာကုန္သည္ေတြ ေျပာတာက ဗမာျပည္မွာ တ႐ုတ္က လုပ္တဲ့ ဘီစကစ္ေတြဟာ မယ္လမင္းပါတဲ့ ႏို႔မႈန္႔နဲ႔လုပ္ထားလို႔ စားတဲ့လူနည္းသြားၿပီး ထိုင္းဘီစကစ္ေတြကို အစားထိုးၾကတယ္လို႔ေျပာတယ္။ ထိုင္းကမုန္႔ေတြ၊ အခ်ိဳရည္ေတြလည္း ဒီအတုိင္းပါပဲ။ ကုန္သည္ေတြ ပိုဝယ္ၾကတယ္။ အခ်ိဳရည္လိုင္းမွာလည္း တ႐ုတ္အခ်ိဳရည္ထက္စာရင္ ထိုင္းကသြင္းတဲ့ စပ႐ိုက္၊ ပက္ပစီ၊ ကိုကာကိုလာ၊ လိေမၼာ္ရည္၊ ဖင္တာအနီနဲ႔ အစိမ္းေတြကို သံဘူးေရာ၊ ေကာ္ဘူးေရာ ေရာင္းအား တက္လာတယ္။ ထိုင္းဘီစကစ္ထဲမွာ ဆီးခ်ိဳသမားစားတဲ့ ဘီစကစ္ဟာလည္း ေရာင္းအားတက္လာတယ္” ဟု ေျပာသည္။

မဲေဆာက္ၿမိဳ႕မွ အခ်ိဳရည္မ်ိဳးစုံ၊ မုန္႔မ်ိဳးစုံႏွင့္ ဘီယာသံဘူးမ်ိဳးစုံ၊ ျမန္မာဘက္သို႔ တင္သြင္းသည့္ လုပ္ငန္းႀကီးတခုမွ ျမန္မာ မန္ေနဂ်ာတဦးက “မယ္လမင္းျပႆနာ မျဖစ္ခင္ကေတာ့ ျမဝတီဘက္ကို တေန႔ကို ဟိုင္းလက္ကား ေလးစီးေလာက္ပဲပို႔ရတယ္။ အခု ခုႏွစ္စီးစာေလာက္ ေန႔တိုင္းပို႔ေနရတယ္။ က်ေနာ္တို႔လို မဲေဆာက္က လုပ္ငန္းတူေတြ ပို႔တာပါဆိုရင္ တေန႔ကို ဟိုင္းလက္ကား အစီးႏွစ္ဆယ္ေလာက္ရွိတယ္။ အခ်ိဳရည္နဲ႔ မုန္႔ကေတာ့ ဒီအေတာအတြင္းမွာ ကုန္သည္ေတြ ပစၥည္းအမွာ ပိုမ်ားတယ္” ဟု ေျပာသည္။

တင္သြင္းခြင့္ပိတ္ပင္ထားသည့္ ထိုင္းကန္႔သတ္ကုန္မ်ားကို ထိုင္းဘက္ကမ္း အမွတ္ (၁) ဂိတ္မွ စက္ေလွမ်ားျဖင့္ သယ္ယူၿပီး ျမဝတီဘက္ျခမ္းသို႔ ပို႔ေဆာင္ကာ ျမန္မာဘက္တြင္ ရွိသည့္ အသင့္ေစာင့္ဆုိင္းေနသည့္ ကားႀကီးကားငယ္မ်ားျဖင့္ သယ္ေဆာင္ကာ ရန္ကုန္အပါအဝင္ ျမန္မာျပည္အတြင္းပိုင္း ၿမိဳ႕မ်ားသို႔ ဂ်ဴတီေဆာင္စရာမလိုပဲ အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ညႇိကာ သယ္ယူၾကရသည္ဟု သိရွိရသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ကုန္သည္တဦးကလည္း “စားအုန္းဆီဆိုရင္ တရက္ျခား တန္ (၅၀) ျမဝတီဘက္ကို ထိုင္းဘက္ကမ္း အမွတ္ (၁) ဂိတ္ကေန ပို႔တယ္။ အခ်ိဳရည္မ်ိဳးစုံ၊ မုန္႔မ်ိဳးစုံနဲ႔ ဘီယာသံဘူးေတြကိုလည္း အဲဒီဂိတ္ကပဲပို႔တယ္။ အဲဒီဂိတ္ကေနပဲ ျမန္မာဘက္ကို ခိုးသြင္းၿပီး ရန္ကုန္ေစ်းကြက္ကို ပို႔ရတယ္။ ကားတန္းတရက္ျခား တန္ခ်ိန္ရာန႔ဲ ခ်ီၿပီး သြင္းၾကတယ္။ ႏွစ္ႏိုင္ငံစလုံး ကန္႔သတ္ကုန္ေတြ သတ္မွတ္ထားေပမယ့္ ႏွစ္ဘက္အာဏာပိုင္ေတြက ဒီလိုပဲ မီးစိမ္းျပထားေတာ့ သူလည္းအက်ိဳးရွိ၊ ကိုယ္လည္းအက်ိဳးရွိတယ္။ ဒီလိုမွမလုပ္ရင္ ဒီေခတ္မွာမလြယ္ဘူး” ဟု ေျပာသည္။

ျမန္မာလယ္ယာထြက္ကုန္မ်ားကို တင္သြင္းခြင့္ကန္႔သတ္ထားသည့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ မဲေဆာက္ဘက္တြင္လည္း ျမဝတီမွတဆင့္ ၾကက္သြန္နီ၊ ၾကက္သြန္ျဖဴ၊ ေျမပဲ၊ အာလူး၊ ဆန္၊ င႐ုတ္မ်ားကိုလည္း ျမန္မာကုန္သည္မ်ားက တရက္ျခား တန္ခ်ိန္ရာဂဏန္းအထက္ တရားမဝင္တင္သြင္းၾကၿပီး ထိုင္းကုန္သည္မ်ားက ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္းပိုင္းရွိ ဘန္ေကာက္ႏွင့္ အျခားၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားသို႔ ဆက္လက္သယ္ေဆာင္ ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကားၾကသည္။

ျမန္မာဘက္မွ တင္သြင္းခြင့္ပိတ္ပင္ထားသည့္ ထိုင္းသစ္သီးဝလံႏွင့္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ားကိုလည္း ျမန္မာကုန္သည္မ်ားက ကားတန္းတရက္ျခား မဲေဆာက္-ျမဝတီ-ေမာ္လၿမိဳင္လမ္းေၾကာႏွင့္ မဲေဆာက္-ျမဝတီ-ေကာ့ကရိတ္-ဘားအံ-သထုံ-က်ိဳက္ထို-သိမ္ဇရပ္ ၿမိဳ႕မ်ားအထိ သယ္ေဆာင္ ေရာင္းခ်ၾကသည္ကို ျပည္တြင္းထုတ္ ဂ်ာနယ္အခ်ိဳ႕တြင္ နယ္သတင္းအျဖစ္ ေရးသားေဖာ္ျပၾကသည္။

တာ့ခ္ခ႐ိုင္ကုန္သည္ႀကီးမ်ားအသင္း၏ မွတ္တမ္းမ်ားအရ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး မဲေဆာက္-ျမဝတီလမ္းေၾကာမွာ ျမန္မာဘက္သို႔ လစဥ္ ထိုင္းဘတ္ေငြ သန္း (၁) ေထာင္ခန္႔ ကုန္သြယ္မႈျပဳလုပ္ေနသည္ဟု ေဖာ္ျပထားေသာ္လည္း ထိုင္းလုပ္ငန္းရွင္တဦး၏အဆိုအရ လစဥ္ျမန္မာဘက္သို႔ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းမွ ဘတ္သန္း (၃) ေထာင္ခန္႔ ကုန္စည္တင္ပို႔မႈမ်ားရွိသည္ဟု ေျပာသည္။

နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးတြင္ တဘက္ႏွင့္တဘက္ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေနေသာ္လည္း တရားမဝင္ ကုန္သြယ္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႏွစ္ႏုိင္ငံအာဏာပိုင္မ်ား ပါဝင္ပတ္သက္မႈ ရွိေနေသးသမွ် တရားမဝင္ ကုန္သြယ္မႈလုပ္ငန္းမွာ ဆက္လက္ ႀကီးထြားေနမည္သာ ျဖစ္သည္ဟု ႏွစ္ဘက္ကုန္သည္ အမ်ားစုက ယူဆၾကသည္။ ျမဝတီနယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းမွတဆင့္ ထုိင္းႏိုင္ငံသို႔ တရားမဝင္ကုန္ပစၥည္းမ်ား ပို႔ေဆာင္မႈႏွင့္တင္သြင္းမႈမ်ားအား ျမဝတီႏွင့္ ေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕တို႔တြင္ စစ္ေဆးေရးစခန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္၍စိစစ္ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ေန႔ညမျပတ္ လုပ္ေဆာင္ေနေသာ္လည္း တရားမဝင္ ကုန္သြယ္မႈမွာ ေလ်ာ့နည္းသြားျခင္းမရွိေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ထုိင္းႏိုင္ငံ၏ ကုန္သြယ္မႈပမာဏသည္ ၂၀၀၆-၂၀၀၇ တြင္ သြင္းကုန္တန္ဖိုးသည္ အေမရိကန္ေဒၚလာ (၂.၆၅၉) ဘီလီယံရွိခဲ့ၿပီး ပို႔ကုန္တန္ဖိုးသည္ အေမရိကန္ေဒၚလာ (၂.၄၀၉) ဘီလီယံရွိသည္။ ၂၀၀၇-၂၀၀၈ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ (၃.၂၀၅) ဘီလီယံရွိေနၿပီး ယင္းမွ ပို႔ကုန္တန္ဖိုးသည္ အေမရိကန္ေဒၚလာ (၂.၈၂၃) ဘီလီယံျဖစ္ကာ သြင္းကုန္တန္ဖိုးသည္ အေမရိကန္ေဒၚလာ (၃၈၂) မီလီယံရွိေၾကာင္း နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး မွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရွိရသည္။

0 comments: