Thursday, January 3, 2008

လူထုအုံႂကြမႈ စိုးရိမ္၍ စီအင္ဂ်ီ ေၾကညာခ်က္ေျပာင္းလဲဟု ယာဥ္ေမာင္းမ်ား သုံးသပ္

ဧရာ၀တီ - ေအးခ်မ္းေျမ့ | ဇန္န၀ါရီ ၂၊ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္

စီအင္ဂ်ီ အငွားယာဥ္မ်ားကို ခြဲတမ္းေလွ်ာ့မည္ဟုေၾကညာျပီးႏွစ္ရက္ခန္႔အၾကာ ယခင္အတိုင္းျပန္ေပးမည္ဟု အစိုးရ သတင္းစာမ်ား၌ ေျပာင္းလဲ ေၾကညာျခင္းမွာ စစ္အစိုးရက ေနာက္ဆက္တြဲ ထြက္ေပၚလာေသာေကာလာဟလ မ်ားအေပၚ စိုးရိမ္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း အငွားယာဥ္ေမာင္းသမားမ်ားက သံုးသပ္သည္။

စစ္အစိုးရက ၂၀၀၇ ခု ဒီဇင္ဘာ ၂၈ရက္ေန႔မွစ၍ စီအင္ဂ်ီဓာတ္ေငြ႔ကို လိုသေလာက္ထုတ္ယူခြင့္ မျပဳႏိုင္ေၾကာင္းႏွင့္ ခြဲတမ္း ျဖင့္သာထုတ္ေပးႏိုင္ေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း စီအင္ဂ်ီအေရာင္းဆိုင္မ်ားတြင္ ေၾကညာထားခဲ့သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ထုတ္ျပန္ ေၾကညာၿပီးေနာက္ စီအင္ဂ်ီအငွားယာဥ္မ်ားႏွင့္ လိုင္းကားမ်ားမွာ သတ္မွတ္ႏႈန္းျပည့္မီ ေအာင္ မေျပးဆြဲႏိုင္ဘဲ တခ်ိဳ႕ယာဥ္ မ်ားကို လံုး၀ရပ္နားထားရသည္အထိ ျဖစ္ခဲ့သည္။

ထို႔ျပင္ ဒီဇယ္ဆီႏွင့္ဓာတ္ဆီခြဲတမ္းမ်ားကိုလည္း ပံုမွန္အားျဖင့္ တရက္လ်င္ ၂ဂါလံေပးေနရာမွ ၁ဂါလံသာေပးေတာ့မည္ ဟူသည့္ေကာလာဟလမ်ားဆက္တိုက္ထြက္ေပၚခဲ့ရာ လူထုအံုၾကြမႈမ်ားျဖစ္ေပၚမည္ကို စိုးရိမ္သျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ ျပန္လည္ ေၾကညာေပးျခင္းျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု အငွားယာဥ္ေမာင္းတဦးကေျပာသည္။

“တကယ္ပဲ အရင္လိုျပန္ေပးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေကာင္းပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တေယာက္တည္းအေနနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့ မယံုဘူးဗ်၊ သူတို႔ ကဒီလိုပံုစံမ်ိဳးလုပ္ေနၾကပဲ” ဟု သု၀ဏၰၿမိဳ႕နယ္တြင္ေနထိုင္သည့္ အငွားယာဥ္ေမာင္း တဦးကေျပာသည္။

၂၀၀၇ စက္တင္ဘာအေရးအခင္းသည္လည္း စက္သံုးဆီေစ်းမ်ားႀကီးျမင့္လာျခင္းမွ စတင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ယခုတႀကိမ္ယခင္အေျခအေနမ်ိဳး ထပ္မံျဖစ္ေပၚမည္ကို စစ္အစိုးရက ေၾကာက္လန္႔ေနျခင္းမွာ ျဖစ္ႏိုင္စရာရွိသည္ ဟု လည္း ၎က ဆုိသည္။

စီအင္ဂ်ီဓာတ္ေငြ႔ကို ခြဲတမ္းအတိုင္းျပန္ေပးမည္ဆိုေသာ္လည္း ကားေစ်းမ်ားမွာမူ ႐ုတ္တရက္ထိုးက်သြားခဲ့သည္ ဟု ဟံသာ၀တီကားပြဲစားတန္း ပြဲစားမ်ားက ေျပာသည္။

“အထူးသျဖင့္ေအာက္ကားေတြ ေစ်းက်သြားတယ္၊ က်ပ္သိန္း၂၀၀တန္ေလာက္ကို ၁၆၀ ေလာက္ျဖစ္သြားတယ္၊ ခုလိုေစ်း က်ပံုမ်ိဳးက ဆီေစ်းတက္ရင္ျဖစ္တတ္တယ္ေလ၊ ဆီေစ်းတက္ရင္ ေရာင္းခ်င္သူေတြမ်ားတယ္ ၀ယ္သူ နည္းသြားတယ္၊ အဲဒါဆိုေစ်းက်တတ္တယ္” ဟု ကားပြဲစားတဦးကေျပာသည္။

ဒီဇယ္ႏွင့္ ဓာတ္ဆီ အစိုးရထုတ္ေစ်းမွာ တဂါလံက်ပ္၂၅၀၀ျဖစ္ၿပီး အျပင္ေပါက္ေစ်းမွာ ဒီဇယ္က်ပ္၅၀၀၀၊ ဓာတ္ဆီ ၄၅၀၀ ျဖစ္သျဖင့္ ေစ်းသက္သာေသာ စီအင္ဂ်ီယာဥ္မ်ားမွာ စီးသူ ေမာင္းသူ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ အဆင္ေျပလ်က္ရွိ သည္။ စီအင္ဂ်ီ ၁ ကီလိုဂရမ္ အိုး၂အိုး ျဖင့္ တညလံုးေမာင္းႏွင္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားအတြက္ တြက္ေျခ ကိုက္သည္။

စီအင္ဂ်ီဓာတ္ေငြ႕ကိုခြဲတမ္း ေလ်ွာ့ေပးလိုက္ေသာအခါ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားမွာ ခရီးသည္ကို လိုက္လံရွာေဖြ မေနႏိုင္ေတာ့ဘဲ တေနရာတည္းတြင္ကားကိုရပ္၍ ခရီးသည္ေစာင့္ဆိုင္းသည့္စနစ္ကို က်င့္သံုးၾကရသည္။

ထို႔ျပင္ ထိုရက္ပိုင္းအတြင္းက အငွားယာဥ္စီးခႏႈန္းအေနျဖင့္ ယခင္ ၂၅၀၀က်ပ္တန္ခရီးကို က်ပ္၄၀၀၀ေပးစီးခဲ့ ရသည္ဟု အငွားယာဥ္ငွားစီးခဲ့သူ တဦးကေျပာျပသည္။

စီအင္ဂ်ီဓာတ္ေငြ႕ျဖည့္ရာတြင္ လွ်ပ္စစ္မီးမွာ အဓိကက်ၿပီး လွ်ပ္စစ္ မီးပံုမွန္မရႏိုင္ေသာေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕ဓာတ္ေငြ႔အေရာင္း ဆိုင္မ်ားတြင္ ဓာတ္ေငြ႕ျဖည့္မည့္ကားမ်ားစုပံု လ်ွက္ရွိရာလွ်ပ္စစ္မီးမရသည့္အခ်ိန္ ဓာတ္ေငြ႔ေပးႏိုင္ရန္ ဒီဇယ္ျဖင့္ ေမာင္းေသာမီးစက္မ်ားကို အသံုးျပဳ၍ ျဖည့္ေပးၾကရေၾကာင္း သိရသည္။
၂၀၀၈ ဇန္န၀ါရီ ၁ရက္ေန႔ အစိုးရသတင္းစာမ်ားတြင္ စီအင္ဂ်ီယာဥ္မ်ားကို စာအုပ္ျပဳလုပ္ေပး၍ မွတ္တမ္းတင္ ေရာင္းခ်ေပး သြားမည္၊ ဓာတ္ဆီႏွင့္ဒီဇယ္ဆီမ်ားကိုလည္း ယခင္အတိုင္း ေျပာင္းလဲမႈမရွိဘဲထုတ္ေပးသြားမည္ဟု ေၾကညာေပးခဲ့ ေသာ္လည္း ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ားအေနႏွင့္ စိုးရိမ္ထိတ္လန္႔ေနကာ မိမိပိုင္ယာဥ္မ်ားကို အျမန္ဆံုးေရာင္း ခ်ခ်င္ေနၾကသည္ ဟုၾကားသိရသည္။

0 comments: